نوشته شده توسط : vazgen avanesian

در دنیای مدرنی زندگی می کنیم. جایی که هر یک از ما به راحتی نمی تواند بدون تکنولوژی دوام بیاورد. البته همه می دانیم که این موضوع امری بسیار خوشایند است چرا که زندگی بدون تکنولوژی و اینترنت می توانست بسیار کسل کننده باشد.

مانند هر بخش دیگری از زندگی ، ابزار در تکنولوژی هم کاملا موثر و تعیین کننده است و سهم ما از این دنیای بزرگ را تعیین می کند. شاید گوشی های هوشمند تا حدی پاسخگوی نیازهای ما باشند اما داشتن یک لپ تاپ مناسب کاملا متفاوت است و اهمیت زیادی دارد. استفاده از صفحه نمایش بزرگ تر، داشتن پردازنده قوی تر ، امکان استفاده هم زمان از چند نرم افزار ، تسلط حین کار با مرورگرها و ... کارهای مختلفی که تجربه کاربری متفاوت این دو را به خوبی نشان می دهند.

انتخاب لپ تاپ استوک مناسب

وقتی به سراغ خرید لپ تاپ می رویم عوامل مختلفی باعث محدود شدن انتخاب ما می شوند. شاید این طور به نظر برسد که تنها عامل بودجه باشد، اما این گونه نیست. در انتخاب لپ تاپ مناسب کاربری نقش اصلی را ایفا می کند. 

دو تا مثال می زنم تا این موضوع روشن شود. تصور کنید در خرید لپ تاپ محدودیت مالی ندارید و لپ تاپی گران قیمت با بالاترین سخت افزار را خریدداری می کنید. این لپ تاپ به سادگی می تواند انواع نرم افزار و بازی های مختلف را اجرا کند. اما شما تنها برای وبگردی، تماشای فیلم و سریال و ارتباط با دوستانتان در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می کنید. همان طور که می بینید به جای این که لپ تاپی با مثلا 100 میلیون بخرید ، یک لپ تاپ 10 میلیون تومانی نیز به راحتی از پس نیازهای شما بر می آمد.

حالا مثال متفاوتی بزنیم. فرض کنید که شما یک دانشجوی معماری هستید و  7 میلیون بودجه دارید .با این بودجه یک لپ تاپ با پردازنده core i5 نسل چهار ، هشت گیگابایت رم و کارت گرافیک یکپارچه اینتل می خرید. اما برای پروژه های دانشگاهی خود به استفاده از نرم افزار CAD نیاز دارید که عملا با این لپ تاپ اجرا نمی شود. پس تنها از لپ تاپ برای وبگردی و تماشای فیلم و پخش موسیقی می توانید استفاده کنید. و باز هم مناسب شما نیست. در این مثال با کمی بالا بردن بودجه و تمرکز روی کاربری، قطعا لپ تاپی مناسب اتوکد تهیه می کردید. 

همانطور که می بینید شاخت و دانستن کاربری لپ تاپ عامل اصلی در انتخاب و خرید لپ تاپ است. پس تصمیمی که قرار است چند سال با آن زندگی کنیم را با دقت بیشتری بگیریم. اگر در مورد تعیین کاربری و بودجه و در کل انتخاب لپ تاپ با مشکل مواجه هستید ، می توانید از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان خرید لپ تاپ استوک آرالپ استفاده کنید.  

با آرالپ تماس بگیر

انواع کاربری لپ تاپ استوک

حالا که اهمیت تعیین کاربری پیش از خرید لپ تاپ مشخص شد، ببینیم چطور کاربری ها دسته بندی می شوند. در دنیای گسترده لپ تاپ ، دسته بندی های متنوعی وجود دارد. ما در آرالپ با تجربه طولانی در زمینه فروش لپ تاپ استوک و ارتباط با هزاران کاربر، لپ تاپ های استوک را به 12 کاربری تقسیم کردیم.

  1. خانگی
  2. دانش آموزی
  3. دانشجویی
  4. وبگردی
  5. برنامه نویسی
  6. مهندسی
  7. رندرینگ
  8. گیمینگ
  9. حسابداری
  10. ترید و بورس
  11. بیزنسی و اداری
  12. تولید محتوا

در ادامه به توضیح هر کدام از این کاربری ها پرداختیم . تلاش ما برای ارائه حداقل سخت افزار مورد نیاز برای اجرای برنامه های کاربردی مرتبط با دسته بندی است. بدیهی است که این دسته بندی ها شامل طیف های مختلف لپ تاپ استوک و نو می شود. 

لپ-تاپ-استوک-خانگی

لپ تاپ استوک خانگی

لپ تاپ استوک خانگی برای افرادی مناسب است که از لپ تاپ برای دیدن فیلم، گشت و گذار در اینترنت، آرشیو کردن عکس ها و فیلم های شخصی و همچنین استفاده از نرم افزارهای ساده مثل ورد و اکسل استفاده می کنند.

✅ پردازنده نسل ۲ به بالا
✅ پردازنده i3 و i5 هم اوکیه
✅ اندازه 14 اینچ به بالا
✅ رم ۴ گیگ به بالا
✅ پورت ها  USB  و HDMI
✅ هارد HDD حداقل 500 گیگابایت

لپ تاپ استوک دانش آموزی

لپ تاپ استوک دانش آموزی

در لپ تاپ استوک دانش آموزی همانطور که از نامش پیداست به طور اختصاصی به نیازهای دانش آموزان توجه شده است . تمام سخت افزارهای این لپ تاپ به دانش آموزان کمک می کند برای شرکت در کلاس های آنلاین، تحقیق کردن و تماشای فیلم های آموزشی کاربری راحتی را تجربه کنند.

✅ پردازنده نسل ۲ به بالا
✅ پردازنده i3 و i5 
✅ سری پردازنده u خوبه اما m بهتر است
✅ رم ۴ گیگ کافیه اما ۸ توصیه می شود
✅ پورت ها کامل باشند
✅ هارد HDD با ظرفیت 320 گیگابایت .SSD توصیه می شود
✅ جک میکروفون
✅ وبکم

لپ تاپ استوک دانشجویی

لپ تاپ استوک دانشجویی

لپ تاپ استوک دانشجویی به طور اختصاصی برای کارهای دانشجویی طراحی شده است. تمام سخت افزارهای این لپ تاپ به دانشجویان کمک می کند برای شرکت در کلاس آنلاین، تحقیقات، نوشتن مقالات ، ارائه پاورپوینت و طراحی های دوبعدی راحت و سریع عمل کنند. اگر در رشته های مهندسی تحصیل می کنید و یا از نرم افزارهای طراحی استفاده می کنید به لپ تاپ های رندرینگ مراجعه کنید .اما اگر از دانشجوهای رشته غیر مهندسی هستید به نکات زیر توجه کنید
✅ سی پی یو لپ تاپ i5 به بالا باشد
✅ سری سی پی یو نسل سه به بالا باشد
✅ رم حداقل ۴ گیگابایت باشد هرچند توصیه ما ۸ گیگ به بالاست
✅ پورت های لپ تاپ کامل باشند
✅ هارد HDD با ظرفیت 500 گیگابایت مناسب است.SSD توصیه می شود
✅ حتما وبکم و جک میکروفون داشته باشد

لپ تاپ استوک وبگردی

لپ تاپ استوک وبگردی

لپ تاپ استوک وبگردی برای افرادی طراحی شده است که از لپ تاپ برای گشتن در صفحات وب، تماشای آنلاین فیلم ، گشتن در شبکه های اجتماعی و ... استفاده می کنند. برای کاربران لپ تاپ های وبگردی داشتن حداقل هشت گیگ رم، هارد اس اس دی یک ضرورت محسوب می شود. همچین وجود صفحه لمسی می تواند به این تجربه لذتی مضاغف ببخشد.

✅ پردازنده نسل ۲ به بالا
✅ پردازنده i5 به بالا
✅ اندازه 12 تا 14 اینچ
✅ رم حداقل ۸ گیگابایت
✅ پورت ها کامل باشن
✅ حافظه SSD توصیه می شود
✅ جک میکروفون
✅ وبکم

لپ تاپ استوک برنامه نویسی

لپ تاپ استوک برنامه نویسی

لپ تاپ استوک برنامه نویسی برای افرادی طراحی شده که از لپ تاپ برای نوشتن برنامه های مختلف از قبیل برنامه نویسی فرانت اند ، بک اند و سایر برنامه ها استفاده می کنند. لپ تاپ برنامه نویسی به حداقل هشت گیگابایت رم و حافظه اس اس دی برای سرعت بالاتر نیاز دارد.
✅ پردازنده i5 نسل سه به بالا
✅ رم حداقل 8 گیگ
✅ حافظه اس اس دی حداقل ۲۵۶ گیگ
✅ سبک باشد
✅ شارژر خوبی داشته باشد
✅ باتری خوب شارژ نگه دارد
✅ تنوع پورت داشته باشد
✅ خروجی هوا بغل لپ تاپ باشد

اگر کار گرافیکی انجام نمی‌دهید، به کارت گرافیک اختصاصی نیاز ندارید. 

لپ تاپ استوک مهندسی

لپ تاپ استوک مهندسی

لپ تاپ استوک مهندسی برای مهندسانی ساخته شده که از لپ تاپ برای طراحی های سه بعدی و اجرای نرم افزارهای سنگین مهندسی استفاده می کند. لپ تاپ مهندسی به سخت افزار قدرتمند و کیفیت بالا نیاز دارد تا از پس اجرای برنامه در شرایط کاری مختلف بربیاید. چند نکته کلی هست که می تواند در انتخاب لپ تاپ مهندسی به شما کمک کند:
✅ پردازنده i5 به بالا
✅ پردازنده نسل ۳ به بالا
✅ فرکانس پردازنده بالا ۲.۲ گیگاهرتز 
✅ رم بالا ۸ گیگ (۱۶ گیگ به بالا توصیه می شود)
✅ کارت گرافیک قدرتمند مخصوص رندر مثل انویدیا کوآدرو 
✅ شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت
✅ تکمیل بودن پورت ها
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ به بالا

لپ تاپ استوک رندرینگ

لپ تاپ استوک رندرینگ

کاربر اصلی لپ تاپ استوک رندرینگ افرادی هستند که برای انجام پردازش های سنگین گرافیکی و محاسباتی به لپ تاپ نیاز دارند. لپ تاپ رندرینگ با سخت افزارهای قدرتمند مجهز شده تا بالاترین عملکرد را داشته در قالب لپ تاپ ، به کاربر ارائه دهد. برای انتخاب لپ تاپ رندرینگ به نکات زیر توجه کنید:

✅ پردازنده حداقل i7
✅ پردازنده نسل سه به بالا
✅ پردازنده سری مهندسی
✅ کش پردازنده حداقل ۶ مگابایت
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶
✅ صفحه نمایش مات
✅ رم حداقل ۸ گیگابایت - ۱۶ گیگابایت توصیه می شود
✅ کارت گرافیک مجزا دو گیگ به بالا
✅ هارد اس اس دی برای نصب نرم افزارها و ویندوز

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ استوک گیمینگ

لپ تاپ استوک گیمینگ به طور اختصاصی برای انجام بازی و پردازش های سنگین گرافیک آن طراحی شده است. تمام سخت افزارهای این لپ تاپ به شما در تجربه ای لذت بخش از انجام بازی کمک می کنند. قبل از انتخاب لپ تاپ گیمینگ، به سایت پشتیبان بازی مورد نطرتان بروید و سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی را معیار خود قرار دهید. این موضوع بهترین راهنما برای انتخاب شماست. برای انتخاب لپ تاپ گیمینگ به طور کلی به نکات زیر توجه کنید:

✅ پردازنده یا سی پی یو i5 یا i7 به بالا
✅ پردازنده سری یو و جی نباشد.
✅ صفحه نمایش ۱۵ اینچ به بالا و FHD
✅ رم حداقل ۸ گیگ باشد.
✅ قابلیت ارتقا مناسبی داشته باشد. 
✅ کارت گرافیک مجزا داشته باشد.
✅ سری گرافیک انویدیا: Gforce-GTX
✅ سری MX مناسب گیمینگ نیست.
✅رفرش ریت صفحه حداقل ۶۰ باشد.
✅سیستم خنک کننده خوبی داشته باشد.

لپ تاپ استوک حسابداری

لپ تاپ استوک حسابداری

لپ تاپ استوک حسابداری برای افرادی طراحی شده است که به انجام کارهای حسابداری و امور مالی می پردازند و داشتن صفحه نمایش مات و نام پد (اعداد روی صفحه کلید)می تواند به راحتی آنها کمک کند.

✅صفحه نمایش ۱۵ اینچ به بالا
✅ نام پد داشته باشد
✅ صفحه نمایش مات داشته 
✅ مانیتور حداقل اچ دی 
✅ پردازنده i3 به بالا 
✅ پردازنده نسل ۲ به بالا 
✅ رم ۴ گیگ کافی است اما ۸ گیگابایت رم توصیه می شود
✅ حافظه SSD توصیه می شود
✅ DVDRW داشته باشد
✅ سبک باشد
✅ شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت

لپ تاپ استوک ترید

لپ تاپ استوک ترید و بورس

لپ تاپ استوک ترید برای کسانی مناسب است که در بازارهای مالی مثل فارکس و بورس ایران و همچنین بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند. این افراد به صفحه نمایش مات نیاز دارند تا از آسیب به چشم ها تا حدی کم کند . همچنین داشتن نام پد صفحه کلید یک مزیت محسوب می شود. برای سرعت بالا به لپ تاپی با ویژگی های زیر نیاز دارید:
✅ پردازنده i5 به بالا 
✅ پردازنده نسل 5 به بالا 
✅ رم بالای 8 گیگابایت
✅ حافظه SSD توصیه می شود
✅شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت
✅ سبک باشد
✅  اندازه مناسب و قابل حمل

لپ تاپ استوک بیزنسی

لپ تاپ استوک بیزنسی و اداری

لپ تاپ استوک بیزنسی همانطور که از نامش پیداست به طور اختصاصی برای افرادی که در حوزه تجارت و بیزنس فعالیت دارند و یا در ادارات از لپ تاپ استفاده می کنند، طراحی شده است. برای کاربران لپ تاپ های بیزنسی، سبک بودن، شارژ نگه داشتن باتری، کیفیت وبکم و زیبایی لپ تاپ اهمیت زیادی دارد.

✅ اندازه 14 اینچی 
✅ نام پد داشته باشد
✅ صفحه نمایش مات 
✅ مانیتور حداقل اچ دی
✅ پردازنده i5 به بالا 
✅ پردازنده نسل 4 به بالا باشه
✅ رم 8 گیگ به بالا
✅ برای سرعت بالا، هارد SSD توصیه می شود
✅ وزن آن کم باشد تا راحت جا به جاش کنید
✅ شارژ دهی باتری بالای ۲ ساعت باشه

لپ تاپ استوک تولید محتوا

لپ تاپ استوک تولید محتوا

لپ تاپ استوک تولید محتوا برای افرادی طراحی شده که از لپ تاپ برای تهیه انواع محتوا، متنی ، عکس، ویدیو ، پادکست استفاده می کنند. برای کاربران لپ تاپ تولید محتوا داشتن حداقل هشت گیگ رم ، هارد اس اس دی و داشتن کارت گرافیک مجزا ضروری است. اگه با نرم افزارهای طراحی دو بعدی فوتوشاپ کار می کنید ،ابتدا کاربری خود را تعیین کنید. برای ادیت ویدیو به لپ تات حرفه ای نیاز دارید.

اگر نیمه حرفه ای هستید

✅ پردازنده i3 به بالا
✅ پردازنده ۲ گیگاهرتزی
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶
✅ صفحه نمایش مات فول اچ دی 
✅ رم حداقل 8 گیگابایت
✅ کارت گرافیک اینتل یا ای ام دی یکپارچه
✅ استفده از هارد اس اس دی برای نرم افزارها و ویندوز

اگر حرفه ای هستید

✅ پردازنده حداقل i5
✅ پردازنده نسل شش به بالا
✅ صفحه نمایش ۱۵.۶
✅ صفحه نمایش مات فول اچ دی
✅ رم حداقل 16 گیگا بایت
✅ کارت گرافیک مجزا حداقل ۲ گیگابایت
✅ هارد اس اس دی برای نرم افزارها و ویندوز

امیدوارم از مطلب بالا استفاده لازم را کرده باشید. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید و الان وقت تماس گرفتن با فروشگاه را ندارید ، ما در آرالپ این امکان را فراهم کردیم تا در وقت خالی خود مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید. برای استفاده از این امکان وارد لینک زیر شوید و فرم زیر را پر کنید. مشاوران فروش آرالپ در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فرم-درخواست-مشاوره-خرید-لپ-تاپ-استوک



:: برچسب‌ها: لپ تاپ،لپ تاپ استوک، خرید لپ تاپ استوک، راهنمای خرید لپ تاپ استوک، راهنمای خرید، ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لپ تاپ ایسوس VivoBook Flip 14 دارای صفحه نمایش IPS روشن و متضاد، SSD سریع و صفحه کلید با نور پس زمینه است. این دستگاه همچنین از دستگاه های ورودی جداگانه موجود از ایسوس پشتیبانی می کند. با VivoBook Flip 14، ایسوس یک لپ تاپ تبدیل شونده 14 اینچی در طیف محصولات خود را دارد که از پردازنده Kaby Lake قدرت می گیرد. صفحه نمایش لمسی را می توان با انگشتان دست و همچنین قلم ایسوس که به طور جداگانه در دسترس است استفاده کرد. رقبا عبارتند از: HP Pavilion X360 14 و Lenovo Yoga 510-14IKB.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-بدنه

بدنه و پورت ها

بدنه VivoBook Flip بیشتر از پلاستیک ساخته شده است. فقط پشت درب نمایشگر از فلز ساخته شده است. از نظر کیفیت ساخت چیزی برای شکایت وجود ندارد. با این حال، استحکام شاسی راضی کننده نیست. می‌توان آن را در چندین مکان خم کرد و باید سفت‌تر می‌بود. نوت بوک دریچه تعمیر و نگهداری ارائه نمی دهد و باتری داخلی است.

لینک خرید لپ تاپ استوک ASUS VivoBook Flip 14

برای رسیدن به سخت افزار باید بدنه را باز کرد. برای این کار باید تمام پیچ های زیر لپ تاپ را بردارید. پس از آن، لپ تاپ باید دوباره روی پای خود قرار گیرد. حالا با کمک یک چاقوی پلاستیکی می توان قسمت بالایی شاسی را جدا کرد. اما مراقب باشید: قسمت بالایی شاسی به وسیله چهار کابل نواری تخت به مادربرد متصل می شود. سه تا از کابل ها تا حدی به مادربرد چسبانده شده اند. پس از باز شدن بدنه ، به فن، ماژول Wi-Fi و یک اسلات خالی SATA-III دسترسی خواهید داشت. SSD تنها پس از باز کردن مادربرد قابل دسترسی خواهد بود.

ایسوس قابل تبدیل VivoBook Flip 14 مجموعه خوبی از پورت ها را ارائه می دهد. علاوه بر سه درگاه USB Type-A (یک درگاه USB 3.1 Gen 1، دو پورت USB 2.0)، این لپ تاپ همچنین دارای یک پورت USB Type-C (USB 3.1 Gen 1) است. یک خروجی ویدیو (HDMI) در دسترس است. کارت خوان داخلی SD را می توان بدون هیچ زحمتی استفاده کرد. هنگام کپی کردن فایل های بزرگ ، سرعت انتقال 26.6 مگابایت بر ثانیه به دست آمد. انتقال 250 فایل تصویری JPG با سرعت انتقال 24.5 مگابایت بر ثانیه انجام شد. ما کارت خوان SD را با استفاده از یک کارت SD مرجع (Toshiba Exceria Pro SDXC 64 GB UHS-II) آزمایش می کنیم.

از ماژول Wi-Fi اینتل (Dual Band Wireless-AC 8265) در ASUS VivoBook Flip 14 استفاده شده است. علاوه بر استانداردهای Wi-Fi 802.11a/b/g/n، از استاندارد AC سریع نیز پشتیبانی می کند. سرعت انتقال داده‌ای که در شرایط بهینه اندازه‌گیری کرده‌ایم (هیچ دستگاه دیگری در مجاورت Wi-Fi نباشد، فاصله کوتاه بین نوت‌بوک و سرور) نظم بسیار خوبی داشت.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-چپ

سمت چپ: قفل کنزینگتون، دو پورت USB 2.0 (Type-A)، کارت خوان SD، دکمه تنظیم صدا، دکمه پاور

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-راست

سمت راست: جک ترکیبی میکروفون/هدفون، دو پورت USB 3.1 Gen 1 (یکی Type-C، یکی Type-A)، خروجی HDMI، سوکت برق DC

صفحه کلید و تاچ پد

تبدیل شونده VivoBook Flip دارای صفحه کلیدی با نور پس‌زمینه است. کلیدهای صاف دارای حرکت کوتاه و نقطه فشار واضح هستند. با این حال، سوئیچ ها مقاومت کافی برای سلیقه ما ارائه نمی دهند. در حین تایپ، صفحه کلید انعطاف پذیری زیادی از خود نشان می دهد، که نباید در یک لپ تاپ 900 یورویی (~ 1073 دلار) اتفاق بیفتد. نور پس‌زمینه دارای سه سطح روشنایی است که می‌توانید با استفاده از دو کلید عملکرد بین آن‌ها جابه‌جا شوید. در مجموع، ایسوس یک صفحه کلید "خوب" را برای استفاده خانگی در اینجا ارائه می دهد. هر کس مجبور باشد زیاد تایپ کند از آن راضی نخواهد بود.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-کیبورد

صفحه ClickPad با قابلیت چند لمسی، مساحتی معادل 10.5 *7.3 سانتی متر را اشغال می کند. بنابراین فضای کافی برای استفاده از کنترل های حرکتی وجود دارد. سطح صاف پد باعث می شود که با انگشت به راحتی حرکت کنید. لنت دارای سفر کوتاه و نقطه فشار واضح است. سنسور اثر انگشت در گوشه سمت راست و بالای ClickPad قرار دارد.

ایسوس VivoBook دارای صفحه نمایش چند لمسی 10 انگشتی است. بدون هیچ مشکلی کار می کند و به سرعت به ورودی ها واکنش نشان می دهد. می توان از آن با انگشتان دست و همچنین قلم ایسوس که به صورت جداگانه فروخته می شود استفاده کرد. در مورد دومی، چیزی که با آن سروکار داریم یک قلم فعال است که به گفته ایسوس، 1024 سطح فشار را پشتیبانی می کند. این قلم را می توان با قیمت 50 یورو (60 دلار) داشت.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-صفحه نمایش

صفحه نمایش

صفحه نمایش 14 اینچی لمسی VivoBook Flip با وضوح اصلی 1920x1080 کار می کند. روشنایی (307.6 cd/m2) و نسبت کنتراست (1422:1) نیز در تناسب خوبی قرار دارند. متأسفانه، در روشنایی 80٪ و کمتر، صفحه نمایش لرزش PWM با فرکانس 24750 هرتز را نشان می دهد. به دلیل چنین فرکانس بالایی، حتی افراد مستعد نیز نباید عوارض جانبی مانند سردرد و خستگی چشم را تجربه کنند.

از آنجایی که لپ تاپ با نمایه رنگی فعال از ایسوس ارسال می شود، بازتولید رنگ کیفیت خوبی دارد. انحراف رنگ DeltaE-2000 2.63 بسیار خوب است (DeltaE کمتر از 3). ایسوس این تبلت لپ تاپ را به پنل IPS با زاویه دید بسیار پایدار مجهز می کند. بنابراین، محتوای صفحه را می توان از هر موقعیتی خواند. در زیر آسمان باز، به دلیل سطح بازتابنده نمایشگر، تنها زمانی می توان از دستگاه استفاده کرد که خورشید خیلی زیاد نمی تابد.

کارایی ایسوس VivoBook Flip 14

با VivoBook Flip 14، ایسوس یک لپ تاپ تبدیل شونده 14 اینچی ارائه می دهد. این عملکرد بیش از اندازه کافی برای کاربری هایی مانند کار اداری و وبگردی در اینترنت ارائه می دهد.

سی پی یو Intel Core i5-7200U

در زیر قاب VivoBook 14، پردازنده (دو هسته ای) Intel Core i5-7200U وظیفه خود را انجام می دهد. این CPU میان رده و بسیار کم ولتاژ قدرت محاسباتی کافی را برای همه کاربری ها و استفاده های مدرن ارائه می دهد. این پردازنده دارای فرکانس پایه 2.5 گیگاهرتز و کلاک تقویت کننده 3.1 گیگاهرتز (هر دو هسته) است. در طول معیارهای پردازنده ما، چه زمانی که به برق وصل بود و چه زمانی که از شارژ باتری استفاده می کرد، CPU در 3.1 گیگاهرتز کار می کرد.

با اجرای تست چند هسته ای Cinebench در یک حلقه پیوسته به مدت 30 دقیقه، بررسی می کنیم که آیا بوست توربو می تواند به طور مداوم استفاده شود. نتایج عملکرد VivoBook Flip 14 به طور مداوم در همان سطح باقی می ماند. هیچ کاهشی در عملکرد برای گزارش وجود ندارد.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-عملکرد

عملکرد سیستم

سیستم VivoBook Flip 14 به آرامی اجرا می شود. ما با مشکلی مواجه نشدیم. نتایج بسیار خوب در بنچمارک PCMark تایید می کند که این تبلت لپ تاپ قدرت محاسباتی بیش از اندازه کافی برای سناریوهای استفاده ای مانند کار اداری و مرور اینترنت دارد. ایسوس مقداری برق را بدون استفاده گذاشته است، زیرا رم لحیم شده در حالت تک کاناله و نه در حالت دو کاناله کار می کند.

کارت گرافیک Intel HD Graphics 620

پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 620 از DirectX 12 پشتیبانی می کند و حداکثر فرکانس هسته 1000 مگاهرتز دارد. نتایج در بنچمارک های 3DMark سطح عادی را در این نوع کارت گرافیک نشان می دهد. افزایش عملکرد از طریق فعال سازی حالت دو کاناله امکان پذیر نیست. رم لحیم شده در حالت تک کانال درست خارج از دروازه کار می کند. علاوه بر این، کانورتیبل VivoBook Flip 14 هیچ اسلات رم اضافی در اختیار ندارد.

عملکرد گیمینگ

پردازنده گرافیکی VivoBook Flip 14 تنها در بازی هایی با سیستم مورد نیاز پایین می تواند به نرخ فریم قابل پخش دست یابد. منظور ما بازی‌هایی مانند Farming Simulator 2017، Team Fortress 2 و The Sims 4 است. با این حال، باید به اجرای این بازی‌ها با وضوح پایین و تنظیمات گرافیکی پایین بسنده کرد. بازی هایی با سیستم مورد نیاز بالا مانند Destiny 2 قابل پخش نیستند.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-حرارت

درجه حرارت

لپ تاپ VivoBook Flip 14 در تست استرس ما زمانی که به برق متصل است و زمانی که باتری آن تمام می شود عملکرد متفاوتی دارد. وقتی با باتری کار می‌کند، CPU و GPU فقط برای مدت کوتاهی با شیب کامل کار می‌کنند، قبل از اینکه به حداقل سرعت کلاک خود (CPU: 400 MHz، GPU: 300 MHz) کاهش پیدا کنند. در صورت اتصال، پردازنده با فرکانس 1.6 تا 2.0 گیگاهرتز کار می کند. ساعت هسته پردازنده گرافیکی روی 1000 مگاهرتز قرار دارد. کانورتیبل ایسوس VivoBook Flip 14 اصلا داغ نمی شود. در طول تست تنش، دما در تمام نقاط اندازه‌گیری بسیار کمتر از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) باقی ماند.

بلندگوها

بلندگوهای استریو در قسمت زیرین VivoBook Flip 14 قرار دارند. آنها صدای بسیار حجیم و دلپذیری تولید می کنند. آنها را می توان برای گوش دادن به جلسات طولانی استفاده کرد.

مصرف انرژی

هیچ گونه ناهنجاری از نظر مصرف انرژی برای گزارش وجود ندارد. در حالت بیکار، حداکثر توان مصرفی 9.3 وات را اندازه گیری کردیم. در طول تست استرس، مصرف برق به 33 وات افزایش یافت. اگر توان پردازنده پایین نمی آمد، مصرف برق بیشتر می شد. توان مصرفی آداپتور 45 وات است.

عمر باتری

تست Wi-Fi عملی ما کاربری هایی را شبیه سازی می کند که با گشت و گذار در وب سازگار است. در تست ما وضعیت "متعادل" انتخاب شده، عملکردهای صرفه جویی در انرژی خاموش شده و روشنایی صفحه نمایش روی 150 cd/m² تنظیم شده است. لپ تاپ VivoBook Flip در این تست به مدت زمان کارکرد باتری 6 ساعت و 47 دقیقه دست می یابد.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-کاربری

کاربری ASUS VivoBook Flip 14

با توجه به سی پی یو(Intel Core i5-7200U)و کارت گرافیک (intel 620HD ) و قابلیت ارتقای تبلت لپ تاپ ایسوس VivoBook Flip 14 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua-ارتقا

قابلیت ارتقاء در لپ تاپ ASUS VivoBook Flip 14

قابلیت ارتقاء نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران می گذارند تا چند سالی قرار لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ ASUS VivoBook Flip 14 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 4 ترابایت هارد را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده است که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را افزایش دهید.

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک--asus-vivobook-flip-14-tp410ua

نتیجه 

لپ تاپ VivoBook Flip 14 عملکردی بیش از اندازه کافی برای برنامه های اداری و وبگردی در اینترنت ارائه می دهد. دستگاه تحت انواع بارها داغ نمی شود. صفحه نمایش IPS با قابلیت لمس با زاویه دید بسیار پایدار، روشنایی عالی و نسبت کنتراست بسیار خوب چشم را خوشحال می کند.

صفحه نمایش لمسی را می توان نه تنها با انگشتان، بلکه با قلم ایسوس که به صورت اختیاری در دسترس است، با قیمت 50 یورو (60 دلار) استفاده کرد.

یک SSD سریع یک سیستم بسیار پاسخگو را ایجاد می کند. علاوه بر این، یک اسلات خالی SATA-III برای یک درایو 2.5 اینچی در داخل لپ تاپ قرار دارد. صفحه کلید VivoBook باید واضح تر می بود. علاوه بر این، در هنگام تایپ انعطاف بسیار زیادی از خود نشان می دهد. با این وجود، ایسوس در اینجا صفحه کلیدی ارائه می دهد که برای استفاده خانگی کافی است.

زمان اجرای باتری که در تست Wi-Fi اندازه گیری کردیم قابل قبول است. در این زمینه لپ تاپ باید زمان بیشتری عرضه می کرد. به جای یک اسلات اضافی SATA-III، برای افزایش عمر باتری، می‌توان به کانورتیبل باتری با ظرفیت بیشتری داد. به هر حال، چیزی که در اینجا با آن سروکار داریم یک لپ تاپ همراه است. SSD داخلی 240 گیگابایتی باید برای اکثر کاربران کافی باشد.

در مجموع، ایسوس برای یک کانورتیبل خوش ساخت، پول زیادی می طلبد. با این حال، از نظر سخت‌افزار، دستگاه هیچ چیز فوق العاده ای ارائه نمی‌دهد (مانند NVMe SSD، پردازنده گرافیکی اختصاصی، Thunderbolt 3) که بتواند برچسب قیمتی 900 یورویی (1073 دلار) را توجیه کند. با این قیمت، نقص هایی مانند شاسی غیر محکم و صفحه کلید منعطف نباید خود را نشان دهند. رم نیز باید در حالت دو کاناله اجرا شود. علاوه بر این، می توان انتظار داشت که با قیمت 900 یورو ( 1073 دلار) قلم Asus به صورت جداگانه در جعبه قرار می گرفت.

منبع: ادامه مطلب در لینک زیر

نوت بوک چک - نقد و بررسی تبلت لپ تاپ Asus VivoBook Flip 14 TP410UA

 



:: برچسب‌ها: لپ تاپ استوک ایسوس،لپ تاپ استوک،خرید لپ تاپ استوک،لپ تاپ ایسوس،ASUS VivoBook Flip 14، ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

این ورک استیشن 17 اینچی شرکت Dell به خوبی مجهز است و فضای زیادی را برای سفارشی سازی بیشتر ارائه می دهد. اما آیا برای رقابت با مدل کوچکتر مثل Dell Precision M4800 کافی است؟ در ادامه بررسی به آن خواهیم پرداخت.

دل در بازار لپ تاپ های ورک استیشن، جایگاه بسیار خوبی دارد. در چند سال گذشته، سری Precision همیشه عملکرد بالا همراه با آلایندگی کم را ارائه داده است. خریداران دیگر لازم نیست نگران ویژگی‌های اساسی یک نوت‌بوک کاری هنگام خرید از دل باشند: کیفیت ساخت بالا، بدنه محکم، خدمات گسترده و گزینه‌های ارتقاء و ویژگی‌های تجاری معمولی. به طور خلاصه، شما می توانید تمام آنچه را که نیاز دارید در یک Precision پیدا کنید، اما گاهی اوقات باید کمی بیشتر برای آن هزینه کنید.

لینک خرید لپ تاپ استوک Dell Precision M6800

مشتریان تجاری و شرکت های بزرگ می توانند به صورت جداگانه مدل های خود را پیکربندی کنند و حتی خواسته های اضافی خود را بیان کنند. با این حال، همانطور که در هنگام بررسی مدل آزمایشی تجربه کردیم، گزینه های موجود برای کاربری معمولی به شدت محدود است. دل در عوض مدل های از پیش پیکربندی شده ای را ارائه می دهد که نیازهای بیشتر خریداران را پوشش می دهد.

به عنوان یک خریدار، شما در حال حاضر از بین سه پیکربندی Precision M6800 انتخاب می کنید. تنظیم دقیق برخی از نرم افزارها، دوره گارانتی و بسته های خدماتی امکان پذیر است، اما در بخش سخت افزاری، کاربر باید به تنظیمات از پیش تعیین شده پایبند باشد. به این ترتیب، سایر شخص سازی ها مثل دستگاه های ذخیره سازی، رم یا تغییرات مشابه انتخابی نیستند، مگر اینکه خودتان این کار را انجام دهید.

مدل آزمایشی ما 2030 یورو هزینه داشت و شامل یک پردازنده مرکزی Intel Core i7-4710MQ، یک حافظه پرسرعت 256 گیگابایتی اس اس دی، گرافیک Nvidia Quadro K3100M با ظرفیت 4 گیگابایت، حافظه رم 16 گیگابایت، صفحه نمایش مات Full HD و ویندوز 10 است. 

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-طراحی

طراحی لپ تاپ Dell Precision M6800

برخلافDell Precision M4800، ورک استیشن بزرگ 17 اینچی مورد آزمایش ما با یک بدنه آشنا ساخته شده است. با گذشت زمان، ممکن است درگاه‌ها مرتب شده باشند یا برخی از جزئیات داخل تغییر کرده باشند، اما به طور کلی Dell به طراحی اصلی خود وفادار مانده است. استحکام و نگهداری کاربر پسند در سطح بسیار بالایی قرار دارد و اطمینان حاصل می کند که Precision M6800 امتیاز کامل را در تست تعمیر و نگهداری کسب می کند. یک نقطه ضعف بدنه محکم و در عین حال سنگین وزن آن است: 3.8 کیلوگرم سبک نیست. علاوه بر این، ابعاد این مدل 41*27 سانتی متر است و به یک کیف نوت بوک کمی بزرگتر از آنچه قبلاً استفاده می شد نیاز دارد.

پورت های Dell Precision M6800

پورت های قرار داده شده در کناره ها و پشت مدل آزمایشی ما با پورت های Dell Precision M4800 یکسان است. در واقع به نظر می رسد که حتی موقعیت یابی نیز به همین شکل حفظ شده است.پورت های  USB 3.0، USB 2.0/ eSATA، HDMI، VGA، DisplayPort، کارتخوان و Gigabit-LAN در Precision M6800 ارائه شده است. Dell Precision M6700 دارای پورت FireWire 800 است، اما این پورت در مدل ما یافت نمی شود. متأسفانه، با وجود کاهش اتصال، سازنده به طور بهینه از فضای (اکنون بزرگتر) موجود برای پورت ها در سمت چپ استفاده نکرده است. به عنوان مثال، پورت‌های USB 3.0 و جک‌های صدا کاملاً به هم نزدیک هستند، به این معنی که استفاده از حافظه DVB-T، یا WWAN ضخیم، پورت‌های مجاور را مسدود می‌کند (یا دسترسی به آنها سخت‌تر است). پورت های اضافی را می توان با استفاده از اسلات ExpressCard 34/54 یا از طریق یک داک اتصال تکمیل کرد.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-جلو

جلو: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-چپ

سمت چپ: کنزینگتون، 2 x USB 3.0، ورودی/خروجی صدا، رایتر DVD، کارت خوان، کارت خوان هوشمند، ExpressCard 34/54.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-عقب

عقب: VGA، LAN، HDMI، eSATA/USB 2.0، پریز برق.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-راست

سمت راست: سوئیچ WLAN، اسلات HDD، 2x USB 3.0، DisplayPort.

قابلیت ارتباط در Dell Precision M6800

ورک استیشن Dell Precision M6800 به ماژول Dell Wireless 1550 802.11ac مجهز شده است. این لپ تاپ از دو آنتن استفاده می کند و دارای بلوتوث 4.0 است. ما در طول آزمایش هیچ مشکلی با کیفیت اتصال پیدا نکردیم. علاوه بر این، آنتن‌های یک ماژول WWAN نیز قبلاً گنجانده شده‌ که ارتقاء را بسیار آسان می‌کند. یک SSD Crucial M4 mSATA با ظرفیت 64 گیگابایت در اسلات WWAN شناسایی نشد که به نظر می‌رسد این اسلات فقط برای استفاده از پهنای باند تلفن همراه رزرو شده است. در ادامه یک پورت LAN گیگابیتی و یک وب کم 720p اتصالات Precision M6800 را کامل می کند.

امنیت لپ تاپ دل Precision M6800

مانند Dell Precision M4800، این ورک استیشن هم فاقد حسگر اثر انگشت است. مدل های از پیش پیکربندی شده موجود در فروشگاه آنلاین دل امکان اضافه کردن این حسگر را ندارند. با این حال، مدل آزمایشی ما شامل یک ماژول Trusted Platform 1.2، یک Smart Card Reader، گزینه های مختلف بایوس و رمز عبور سیستم است و برای استفاده سرویس Computrace آماده شده است.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-کیبورد

صفحه کلید و پد لمسی ورک استیشن دل Precision M6800

صفحه کلید به طور ایمن نصب شده است و فاصله کوتاهی را همراه با ضربه ای آرام ارائه می دهد. همه کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند و صفحه عددی (نامپد) جداگانه باید کاربران بازارهای مالی و حسابدارها را خوشحال کند.Precision M6800 حتی نور صفحه کلید را نیز ارائه می دهد که مدل Precision M6700 فاقد آن است. به طور کلی، ما معتقدیم که تایپیست ها از کار بر روی این صفحه کلید لذت خواهند برد.

پد لمسی 80*45 میلی متری ، ویژگی های پایه بسیار خوبی دارد، اما برای حرکات چند لمسی کمی کوچک است. ما کلیدهای پد لمسی جداگانه و TrackPoint دقیق را دوست داشتیم، که می توانند به صورت جداگانه سفارش داده شوند .

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-صفحه نمایش

صفحه نمایش Dell Precision M6800 

دل سه نمایشگر مختلف برای لپ تاپ Precision M6800 ارائه می دهد. مدل پایه از یک پنل HD+ مات با وضوح 1600x900 پیکسل استفاده می کند. صفحه نمایش مات اختیاری Full HD (1920x1080 پیکسل) یک نمای بزرگتر با زوایای دید خوب ارائه می دهد، اما هزینه بیشتری نیز دارد (در مدل موجود آرالپ استفاده می شود). برای کاربرانی که از تعامل با لپ تاپ با انگشتان خود لذت می برند، گزینه سوم، نمایشگر Full HD با پشتیبانی چند لمسی، مطمئنا راهگشا است. حداکثر 10 انگشت به طور همزمان توسط پنل تشخیص داده می شود و این به ویژه برای کاربران ویندوز 10 مفید است. صفحه‌نمایش با وضوح بسیار بالا، مانند پنل QHD+، برای ورک استیشن 17 اینچی و همچنین صفحه‌نمایش با رنگ‌های قوی‌تر مانند پنل RGB LED در هیچ کدام از پیکربندی ها موجود نیست.

در مدل مورد بررسی ما، همان پنل LG Philips را که در Precision M6700 داشتیم، اینجا می بینیم. سری 6700 همچنین پنل Chi Mei را نیز ارائه می دهد. مقادیر اندازه گیری شده در M6800 آزمایشی ما با مقادیر Precision M6700 متفاوت است اما در یک محدوده قرار دارند. حداکثر روشنایی که Precision M6800 ارائه می دهد تنها 272 سی دی بر متر مربع است، اما دارای روشنایی 83 درصد است که به این معنی است که روشنایی در مناطق مختلف کمی کمتر است. به عنوان مثال، صفحه نمایش در نزدیکی بالا کمی تیره تر از قسمت پایین است. با این حال، این با چشم غیرمسلح قابل توجه نیست و تأثیری بر تجربه کاربر نخواهد داشت.

برای استفاده در فضای داخلی، حداکثر روشنایی بیش از حد کافی است و به لطف سطح مات پانل، حتی می توان آن را تا 150 cd/m² کاهش داد.

پردازنده-Intel-Core-i7-4710MQ

سی پی یو Intel Core i7-4710MQ

اینتل Core i7-4710MQ یک پردازنده چهار هسته ای پیشرفته برای لپ تاپ ها است. این پردازنده بر اساس معماری Haswell و در 22nm ساخته شده است. با کمک Hyperthreading، چهار هسته می توانند تا هشت رشته را به صورت موازی اداره کنند که منجر به استفاده بهتر از CPU می شود. هر هسته سرعت پایه 2.5 گیگاهرتز را ارائه می دهد اما می تواند به صورت پویا نرخ کلاک را با Turbo Boost تا 3.3 گیگاهرتز (برای 4 هسته فعال)، 3.4 گیگاهرتز (برای 2 هسته فعال) و 3.5 گیگاهرتز (برای 1 هسته فعال) افزایش دهد.

معماری Haswell جانشین معماری Ivy Bridge با هدف بهبود عملکرد کارت گرافیک و پردازنده توسط اینتل ارائه شده است. پردازنده‌ها در 22 نانومتر تولید می‌شوند و یک جهش در بهینه سازی و همچنین پورت‌های اجرایی اضافی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، ویژگی های جدید مانند AVX2 و FMA عملکرد پردازنده را در اجرای برنامه های آینده افزایش می دهند.

عملکرد Core i7-4710MQ به دلیل پیشرفت های معماری کمی بالاتر از پردازنده Ivy Bridge با کلاک مشابه است. در نتیجه، عملکرد کلی مشابه Core i7-3820QM مبتنی بر Ivy Bridge است (اگر از فضای سر Turbo به طور کامل استفاده شود). حتی نرم افزارهای بسیار سنگین یا کار کردن همزمان با چند برنامه را به راحتی پردازش می کند.

گرافیک یکپارچه Intel HD Graphics 4600 با 20 واحد اجرایی (EU) با کلاک 400 مگاهرتز تا 1150 مگاهرتز را با Turbo Boost ارائه می دهد که حدود 30 درصد سریعتر از HD 4000 است. پردازنده i7-4710MQ با TDP 47 وات شامل کارت گرافیک، کنترلر حافظه و VRM رتبه بندی شده است. بنابراین، CPU فقط برای لپ تاپ های 15 اینچی یا بزرگتر مناسب است.

کارت-گرافیک-انویدیا--Quadro-K3100M

کارت گرافیک انویدیا Quadro K3100M

کارت گرافیک NVIDIA Quadro K3100M یک کارت گرافیک سازگار با DirectX 11 و OpenGL 4.3 برای ورک استیشن همراه است. این پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری Kepler ، که روی تراشه GK104 با 768 هسته از 1536 سایه زن فعال شده است و در 28 نانومتر در TSMC ساخته شده است. پردازشگر گرافیکی Quadro K3100M برای نسل Intel Shark Bay (Haswell) ساخته شده است و جانشین Quadro K3000M (پلتفرم Chief River) است. به عنوان یک ویژگی جدید، PCIe 3.0 برای اولین بار پشتیبانی می شود. K3100M معمولاً با 4 گیگابایت GDDR5 VRAM با فرکانس 800 مگاهرتز (3200 مگاهرتز موثر، 102.4 گیگابایت بر ثانیه) ارائه می شود.

سری Quadro درایورهای تایید شده را ارائه می دهد که برای پایداری و عملکرد در برنامه های حرفه ای مانند CAD یا DCC بهینه شده اند. به عنوان مثال، عملکرد OpenGL باید به طور قابل توجهی بهتر از کارت های گرافیک GeForce با مشخصات مشابه باشد.

عملکرد به وضوح بالاتر از Quadro K3000M قدیمی و کمی پایین تر از Quadro K4000M است.این عملکرد K3100M را تا حدودی پایین تر از GTX 765M قرار می دهد. با این وجود، سخت‌ترین بازی‌های سال 2013 روان و با جزئیات بالا تا بسیار بالا اجرا می‌شوند.

مجموعه ویژگی های بهبود یافته اکنون از حداکثر 4 نمایشگر فعال پشتیبانی می کند. علاوه بر این، مانیتورهایی با وضوح بالا تا 3840*2160 پیکسل اکنون می توانند با استفاده از DisplayPort 1.2 یا HDMI 1.4a در صورت وجود پورت آنها، متصل شوند. کدک های HD-Audio مانند Dolby TrueHD و DTS-HD را می توان از طریق حالت بیت استریم از طریق درگاه HDMI منتقل کرد. با این حال، از آنجایی که اکثر لپ‌تاپ‌ها از Optimus بهره می‌برند، GPU یکپارچه احتمالاً کنترل مستقیمی بر درگاه‌های نمایشگر خواهد داشت و ممکن است مجموعه ویژگی‌های موجود توسط کارت‌های Nvidia Kepler را محدود کند.

با استفاده از CUDA یا OpenCL 1.2 می توان از هسته های Quadro K3100M برای محاسبات کلی استفاده کرد.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-حرارت

حرارت لپ تاپ Dell Precision M6800

دمای بدنه لپ تاپ دل  M6800 حتی در فشار بالای کاری از سطح 40 درجه سانتیگراد تجاوز نمی کند. هر دو فن موجود، هوای گرم را از لپ تاپ خارج می کنند و در نتیجه دما را پایین نگه می دارند. دمای نزدیک به پورت ها به طور غیرعادی بالا به نظر می رسد، با دمای 47.2 درجه سانتی گراد (مانند Dell Precision M6700)، این نوت بوک در این قسمت به وضوح گرمتر از مناطق دیگر است. به طور کلی، دما در مقایسه با مدل قبلی بسیار پایین تر است، به خصوص که سیستم در حال حاضر به انرژی کمتری نیاز دارد. به این ترتیب، می‌توانیم تأیید کنیم که سیستم خنک‌کننده عملکرد خوبی دارد و فضای زیادی برای خنک‌سازی بیشتر دارد.

عمر باتری دل Precision M6800 

با استفاده از کارت گرافیک یکپارچه Intel HD Graphics 4400 (بدون استفاده از کارت گرافیک انویدیا Quadro K3100M) عمر باتری افزایش می یابد. در تست Battery Eater Reader (حداقل روشنایی 31 cd/m²، بی سیم خاموش، حالت "Power Saver"، Intel IGP) Dell Precision M6800 می تواند بیش از 8 ساعت بدون اتصال به برق دوام بیاورد. هنگام گشت و گذار در اینترنت با استفاده از WLAN و (147 cd /m²) سطح روشنایی ،  حالت "Power Saver"، ماژول های بی سیم روشن)، لپ تاپ می تواند 6 ساعت کار کند. کاربر می تواند با استفاده از DVD فیلم ها را تا 5 ساعت پخش کند (حداکثر روشنایی، بی سیم خاموش) و سناریوی بارگذاری کامل در تست Battery Eater Classic (حداکثر روشنایی، "عملکرد فوق العاده"، همه چیز روشن) را می توان حدود 2 ساعت اجرا کرد. این زمان نسبتا طولانی در بارگذاری کامل به لطف کاهش خودکار عملکرد گرافیکی به یک چهارم توان آن می رسد.

بلندگوهای لپ تاپ دل پرسیژن M6800

بلندگوهای یکپارچه M6800 با خروجی صدای متعادل خود از بلندگوهای معمولی موجود در نوت بوک های تجاری پیشی می گیرند. در بلندگو صدای بلندتر غالب است اما باس و صداهای متوسط را نیز ارائه می دهد. پخش صدا در کنفرانس های کوچک امکان پذیر است زیرا حداکثر حجم صدا به اندازه ای بلند است که هر شرکت کننده بتواند صدا را به وضوح بشنود. ما سطوح مختلف صدا و جک‌های صوتی مجزا را دوست داریم که به کاربر اجازه می‌دهد از هدست‌هایی با دو جک استفاده کند. گزینه های خارجی را می توان از طریق بلوتوث، USB، جک صدا یا HDMI استفاده کرد.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-کاربری

کاربری لپ تاپ Dell Precision M6800

با توجه به سی پی یو (Intel Core i7-4710MQ) ، کارت گرافیک (Nvidia Quadro K3000M 4GB GDDR5) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک Dell Precision M6800 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-M6800-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ دل پرسیژن M6800

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند.

لپ تاپ دل Dell Precision M6800 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و دو هارد را همزمان پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

نتیجه

لپ تاپ Dell Precision M6800 گامی در مسیر درست است: قاب، صفحه کلید و اتصالات بسیار خوب هستند و همچنان این سری را در کورس رقابت نگه می دارند. گزینه‌های ارتقا و نگهداری، بسته‌های پشتیبانی و گارانتی و همچنین کاتالوگ لوازم جانبی گسترده از دیگر مزایای آن هستند.

مدل آزمایشی از صفحه نمایش Full HD استفاده می کند که دارای ویژگی های خوبی مانند نمایش رنگ دقیق (برای کارهای حرفه ای) است. اگرچه Dell Precision M6800 نسبتاً سنگین است و برای دائم همراه داشتن آن ایده‌آل نیست، اما به لطف گرافیک قابل تعویض، که به لپ‌تاپ اجازه می‌دهد 2 تا 6 ساعت کار کند، عمر باتری خوبی دارد.

به طور کلی، عملکرد در هنگام استفاده های معمولی و یا در نرم افزار CAD بسیار خوب است، اما عملکرد CPU به دلیل ضعف چند رشته ای آن به طور قطع ضعیف تر است. این در بنچمارک ها و همچنین در برنامه هایی که از multithreading استفاده می کنند قابل توجه است.

منبع: ادامه مطلب در لینک زیر

نوت بوک چک-نقد و بررسی لپ تاپ Dell Precision M6800

 



:: برچسب‌ها: لپ تاپ ، لپ تاپ دل، لپ تاپ رندرینگ، لپ تاپ استوک دل،لپ تاپ Dell Precision M6800، ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 6 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

ماشین تایپ کوچک. لپ تاپ ThinkPad X260 با صفحه نمایش 12.5 اینچی جدید Lenovo تمام کارهای اداری را به راحتی انجام می دهد و از بسیاری جهات عملکرد آن متقاعد کننده است. با این حال، علیرغم تمام نکات مثبت، نمی تواند جایگاه برتری را در دسته نوت بوک های تجاری حفظ کند.

پس از معرفی مدل های جدید ThinkPad در نمایشگاه CES 2016، اکنون می توانیم به بررسی نوت بوک جدید لنوو بپردازیم. ThinkPad X260 قرار است همراهی برای روزهای کاری شما باشد. برای این منظور، ویژگی های امنیتی اضافی، پایداری شاسی تایید شده و همچنین سخت افزار قدرتمند را دریافت می کنید. سه نسخه از این مدل جدید موجود است. ما نگاهی به پیکربندی با مشخصات متوسط داریم. این سری از 1200 یورو شروع می شود، اما قیمت می تواند تا 1675 یورو افزایش یابد. نسخه ما با قیمت 1450 یورو به فروش می رسد.

این نقد و بررسی در تاریخ 03/12/2016 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

ما از رقبای زیر برای مقایسه استفاده می کنیم:

لپ تاپ Dell Latitude E7250 و HP ProBook 820 G3. این دو نوت بوک قرار است به روز رسانی معماری Skylake اینتل را نیز دریافت کنند و ما قصد داریم آنها را بررسی کنیم. همچنین تفاوت‌های X260 با سری آشنای لنوو ThinkPad X250 جالب است.

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-طراحی

 

طراحی

لنوو از یک شاسی پلاستیکی خاکستری مات کلاسیک برای ThinkPad X260 استفاده می کند. سطوح کمی لاستیکی هستند، که هنگام حمل و نقل آن، میزان چسبندگی را بهبود می بخشد. به طور دقیق تر: شاسی از یک ترکیب تقویت شده با فایبرگلاس ساخته شده است. طرح کاملا جعبه ای به نظر می رسد، اما تقریباً تمام لبه ها کمی گرد هستند. کیفیت ساخت راضی کننده است. فقط دو لولا کمی کوچک به نظر می رسند، اما بسیار محکم هستند و به خوبی از حرکت اضافی نمایشگر جلوگیری می کنند. دو قسمت در جلو کاملاً مونتاژ نشده اند، بنابراین یک بخش کمی بیرون زده است. درب آن نیز به طور کلی محکم است و فقط می توان آن را کمی به داخل فشار داد. لنوو گواهینامه بدنه را طبق استاندارد نظامی MIL-STD-810G تبلیغ می کند. این شامل یازده تست است که در صفحه اصلی محصول ذکر شده است. این تست ها شامل رطوبت، فشار، دما و گرد و غبار است. ضخامت ThinkPad کم و تقریباً متوسط ​​​​در 2 سانتی متر ( 0.8 اینچ) است. ترکیب ضخامت و وزن (1.5 کیلوگرم یا 3.3 پوند) تضمین می کند که حمل و نگهداری X260 در کوله پشتی یا سایر کیف های لپ تاپ راحت است.

قابلیت نگهداری چندان کاربرپسند نیست. متاسفانه هیچ دریچه نگهداری ای وجود ندارد. مشابه Lenovo ThinkPad X250، باید تمام پوشش پایین را بردارید. تعویض باتری خارجی در چند مرحله ساده قابل انجام است و مشکلی ندارد.

لینک خرید لپ تاپ استوک Lenovo Thinkpad X26

پورت ها

لپ تاپ X260 به خوبی برای کارهای اداری مجهز شده است. ThinkPad X260 علاوه بر پورت های معمول (3x USB 3.0، HDMI، Mini-DisplayPort، اسلات کارت SD)، یک کارت‌خوان هوشمند، یک اسکنر اثر انگشت و همچنین یک اسلات سیم کارت برای ماژول WWAN اختیاری ارائه می‌دهد. جزئیات گزینه WWAN/SIM در برگه مشخصات این سری فهرست شده است. (جهت دریافت جزییات بیشتر با واحد فروش آرالپ تماس بگیرید.)متأسفانه تراشه NFC اضافی وجود ندارد. در پایین یک پورت اتصال وجود دارد که به داک های مخابراتی متصل می شود. خروجی HDMI از وضوح حداکثر 4096x2160 پیکسل در 24 هرتز پشتیبانی می کند. از طرف دیگر، Mini-DisplayPort می تواند پیکسل های 4096x2160 را در 60 هرتز هدایت کند.

طرح پورت برای راست دست ها مناسب است. اکثر پورت ها به سرعت در سمت چپ X260 قابل دسترسی هستند، بنابراین ماوس در سمت راست تحت تأثیر لوازم های جانبی قرار نمی گیرد. این می‌تواند برای چپ دست‌ها مشکل‌ساز باشد، زیرا وقتی آداپتورها و کابل‌های mDP را وصل می‌کنید، ناحیه چپ نسبتاً اشغال می‌شود.

قبل از اینکه این بخش را ترک کنیم، نگاهی هم به عملکرد کارت خوان SD داریم: ما از کارت مرجع Toshiba Exceria Pro SDXC با ظرفیت 64 گیگابایت UHS-II استفاده می کنیم. میانگین سرعت انتقال 62 مگابایت بر ثانیه هنگام کپی کردن تصاویر است. معیار AS SSD سرعت 84.93 مگابایت بر ثانیه (خواندن ) و 63.08 مگابایت بر ثانیه (نوشتن ) را تعیین می کند.

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-پشت

 

عقب

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-چپ

 

سمت چپ: برق، خروجی HDMI، Mini-DisplayPort، 2x USB 3.0، SmartCard Reader

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-جلو

 

جلو

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-راست

 

سمت راست: صدای ترکیبی، USB 3.0، کارت خوان SD، اسلات سیم کارت برای ماژول اختیاری WWAN، پورت اترنت، قفل Kensington

ارتباطات و شبکه

حداکثر سه راه برای ایجاد اتصال به اینترنت در ThinkPad X260 وجود دارد. شبکه های سیمی را می توان از طریق یک ماژول Gigabit-Ethernet استفاده کرد. دو راه برای اتصالات بی سیم وجود دارد: اولین راه ماژول Wi-Fi است. لنوو لپ تاپ X260 را به Intel Wireless-AC 8260 مجهز می کند. هر چند باید مراقب باشید، نسخه ارزان قیمت از ماژول Broadcom 802.11ac (بدون پشتیبانی vPro) استفاده می کند. با این حال، هزینه اضافی برای Intel 8260 اندک است و تنها 6 یورو خرج بر می دارد. همچنین اگر می‌خواهید از اینترنت در جاده استفاده کنید، می‌توانید لپ تاپ را با یک ماژول تلفن همراه ارتقا دهید.

ما نرخ های انتقال را در عمل در محیط آزمون فردی نویسنده اندازه گیری کردیم. ما از Fritz!Box 7490 و WD MyCloud استفاده می کنیم که از طریق شبکه متصل شده است. در اولین تلاش ما، روتر یک طبقه زیر نوت بوک است. فاصله حدود 3 الی 4 متر است و ما سرعت انتقال 62 مگابایت بر ثانیه را اندازه گیری کردیم. اپل iMac 21.5 (2014) با همان تنظیمات سرعت 68 مگابایت بر ثانیه را مدیریت کرد. به محض اینکه فاصله را کم کنیم و ThinkPad X260 را درست در کنار روتر قرار دهیم، می توانیم حدود 70 مگابایت بر ثانیه را اندازه گیری کنیم. یک اتصال سیمی 105 مگابایت بر ثانیه را مدیریت می کند، بنابراین می تواند از پتانسیل کامل هارد دیسک شبکه (HDD) استفاده کند.

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-امنیت

 

امنیت

قبلاً در قسمت پورت ها به استانداردهای امنیتی به اختصار اشاره کردیم. تمامی مدل ها به قفل کنزینگتون، اسکنر اثر انگشت و همچنین TPM مجهز هستند. مدل مورد بررسی ما همچنین دارای یک کارت خوان هوشمند است که به عنوان ارتقاء پیکربندی اولیه 13 یورو هزینه دارد.

تجهیزات جانبی

لپ تاپ Lenovo ThinkPad X260 همراه با لوازم جانبی خاصی ارسال نمی شود. جعبه فقط شامل تعدادی بروشور است. با این حال، نرم افزار و لوازم جانبی مربوطه را می توان به پیکربندی اضافه کرد. ما می خواهیم برخی از محصولات اختیاری جالب را لیست کنیم. سایر لوازم جانبی در طول فرآیند پیکربندی در دسترس هستند.

یک باتری ثانویه یکسان (سلول) 60 یورو قیمت دارد. یک داک اضافی توسط ماژول 6 سلولی بزرگتر با قیمت 83 یورو ارائه می شود. این داک ها به طور ویژه برای کسب و کارها و کارهای مخابراتی مهم هستند که بسته به انتخاب داک، بین 170 تا 210 یورو متفاوت هستند. گران ترین نسخه (Pro) دارای سه پورت USB 3.0 اضافی، اتصال اترنت، DVI-D و خروجی VGA است. شما همچنین یک جک صوتی ترکیبی دیگر و یک اسلات برای قفل کنزینگتون دریافت می کنید.

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-کیبورد

 

دستگاه های ورودی

صفحه کلید

بی دلیل نیست که تمرکز اصلی لنوو روی صفحه کلید است. مشابه Lenovo ThinkPad X250، سازنده یک صفحه کلید نوت بوک با کیفیت بالا ارائه می دهد. حرکت کوتاه کلیدها ​​تجربه تایپ عالی را تضمین می کند. کلیدهای کیبورد چیکلت به خوبی ادغام شده اند و صدای تق تق ایجاد نمی کنند. سطوح همچنین چسبندگی کافی را فراهم می کنند و به لطف شکل بیضی-مقعر، هندلینگ ایده آل است. نور پس زمینه یا بک لایت دو مرحله ای را می توان در محیط های تاریک استفاده کرد. شاسی 12.5 اینچی از نظر اندازه به کمی انعطاف پذیری از طرف کاربر نیاز دارد. برخی از کلیدهای ویژه مانند umlauts (Ä و Ü) باریکتر از بقیه هستند. کلیدهای F نیز با فاصله کمتر بسیار باریکتر هستند. صدای تایپ به طور کلی بسیار خفه و آرام است.

پد لمسی و TrackPoint

نظر ما در مورد تاچ پد چندان مثبت نیست. اندازه در 8.7*5.3 سانتی متر کافی است، اما ما سطح بزرگتر را ترجیح می دهیم. قابلیت های سر خوردن و پاسخگویی رضایت بخش است، اما حرکات و ژست ها گاهی اوقات ثبت نمی شد. حرکاتی مانند اسکرول در غیر این صورت به خوبی اجرا می شوند. نقطه فشار ClickPad بسیار محکم است. حرکت در پایین در مقایسه با مرکز طولانی تر است. در مجموع، صدای کلیک می تواند کمی آرام تر باشد.

جایگزین بسیار بهتر ماوس TrackPoint است. همه ورودی ها همانطور که انتظار می رود اجرا می شوند. سازنده از یک سطح زبر استفاده می کند، بنابراین انگشت چسبندگی خوبی دارد. دکمه های اختصاصی TrackPoint حرکت کمی طولانی تر و نرم تری دارند. آنها برای کلیک با انگشت شست عالی هستند.

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-صفحه نمایش

 

صفحه نمایش

در حالی که X260 چندی پیش به نمایشگر HD با وضوح 1366 در 768 پیکسل مجهز بود، نوت بوک مورد بررسی ما با یک پنل Full-HD عرضه شد. روشنایی (322.2 cd/m²) و کنتراست (1053:1) بسیار مناسب هستند. نکته مثبت این که در هیچ زمانی ما سوسو زدن PWM را مشاهده نکردیم. به دلیل روشنایی بالاتر و عدم سوسو زدن، ما صفحه نمایش Full-HD را به نسخه HD ترجیح می دهیم.

همانطور که قبلا گفتیم، انحراف DeltaE برای رنگ ها 5.71 است، به این معنی که پانل مقدار هدف را از دست می دهد (DeltaE < 3). کالیبراسیون نتیجه را تغییر چندانی نداد و انحراف فقط به 4.33 کاهش یافت. سطوح خاکستری با وجود تعادل بهتر و انحراف کمتر از مقادیر ایده آل بسیار بهبود یافته بودند. صفحه نمایش هیچ رنگ آبی ندارد. صفحه نمایش نمی تواند به اندازه کافی فضاهای رنگی حرفه ای AdobeRGB را با 42.4 درصد و sRGB در 65.2 درصد پوشش دهد.

صفحه نمایش Full-HD لپ تاپ Lenovo ThinkPad X260 مبتنی بر فناوری IPS است و بنابراین دارای ثبات زاویه دید بالایی است که برای صفحه نمایش HD نیز صادق است. هر دو پانل تقریباً از همه موقعیت ها قابل واضح دیدن هستند. X260 ما برای استفاده در فضای باز کاملاً مناسب است، اگرچه بهتر است از نور شدید خورشید اجتناب شود.

 

 

پردازنده-اینتل-Core-i5-6300U

 

پردازنده اینتل Core i5-6300U

سی پی یو Intel Core i5-6300U یک SoC دو هسته ای ULV (فوق کم ولتاژ) بر اساس معماری Skylake است و در سپتامبر 2015 راه اندازی شده است. CPU را می توان در اولترابوک ها و همچنین نوت بوک های معمولی یافت. علاوه بر دو هسته موجود ، این پردازنده با Hyper-Threading به فرکانس 2.4 - 3.0 گیگاهرتز (2 هسته: حداکثر 2.9 گیگاهرتز) می رسد. این تراشه همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی HD Graphics 520 و یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4-2133/DDR3L-1600 است. SoC با استفاده از یک فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET تولید می شود.

معماری

معماری Skylake جایگزین Haswell و Broadwell می شود و ریزمعماری یکسانی را در هر کلاس TDP از 4.5 تا 45 وات به ارمغان می آورد. پیشرفت های گسترده طراحی Skylake شامل افزایش بافرهای خارج از دستور، رشته های مجازی بیشتر و همچنین افزایش عملکرد اضافی از طریق Hyper است. با این حال، به طور کلی، عملکرد در هر ساعت تنها 5 تا 10 درصد (در مقایسه با Haswell) و زیر 5 درصد (در مقایسه با Broadwell) افزایش یافته است که برای یک معماری جدید کاملاً متوسط ​​است.

کارایی

با توجه به نرخ ساعت مشخص شده و معماری بهبود یافته، Core i5-6300U باید مشابه (یا کمی بالاتر) Core i7-5500U قبلی (برادول، 15 وات) عمل کند. بنابراین، CPU دارای قدرت کافی برای اهداف اداری و چند رسانه ای و همچنین برنامه های کاربردی تر و چند وظیفه ای است.

مصرف برق

این CPU با TDP 15 وات (شامل CPU، GPU و کنترل کننده حافظه) مشخص شده است. به همین دلیل این پردازنده برای نوت بوک های کوچک و اولترابوک ها (11 اینچ و بالاتر) مناسب تر است. به صورت اختیاری، TDP را می توان به 7.5 وات کاهش داد (cTDP پایین)، که هم اتلاف گرما و هم عملکرد را کاهش می دهد و امکان طراحی حتی فشرده تر را فراهم می کند.

 

 

کارت گرافیک اینتل-hd-graphics-520

 

کارت گرافیک Intel HD Graphics 520

کارت گرافیک Intel HD Graphics 520 (GT2) یک واحد گرافیکی یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (ولتاژ فوق العاده پایین) نسل Skylake یافت. این نسخه "GT2" از پردازنده گرافیکی Skylake با 24 واحد اجرایی (EUs) با کلاک تا 1050 مگاهرتز (بسته به مدل CPU) را ارائه می دهد. HD 520 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x 64bit DDR3L-1600 / DDR4-2133) دسترسی داشته باشد.

کارایی

عملکرد دقیق HD Graphics 520 به عوامل مختلفی مانند اندازه کش L3، پیکربندی حافظه (DDR3 یا DDR4) و حداکثر نرخ کلاک مدل خاص بستگی دارد. سریع‌ترین نسخه‌ها (Core i7-6600U) باید عملکردی مشابه GeForce 820M اختصاصی داشته باشند و از بازی‌های مدرن (از سال 2015) در تنظیمات پایین پشتیبانی کنند.

امکانات

موتور ویدئوی اصلاح شده اکنون H.265/HEVC را کاملاً سخت افزاری رمزگشایی می کند و در نتیجه بسیار کارآمدتر از قبل است. نمایشگرها را می توان از طریق DP 1.2 / eDP 1.3 (حداکثر 3840*2160 در 60 هرتز) متصل کرد، در حالی که HDMI به نسخه قدیمی 1.4a (حداکثر 3840*2160 در 30 هرتز) محدود شده است. با این حال، HDMI 2.0 را می توان با استفاده از مبدل DisplayPort اضافه کرد. با کارت گرافیک  HD Graphics 520 حداکثر سه نمایشگر را می توان به طور همزمان کنترل کرد.

عملکرد گیمینگ

لپ تاپ ThinkPad X260 جدید برای محیط های تجاری طراحی شده است، بنابراین قابلیت های بازی آن محدود است. در صورت امکان پخش، بازی های جدید فقط در پایین ترین تنظیمات می توانند به آرامی پخش شوند. از طرف دیگر بازی های قدیمی عملکرد بهتری دارند. بازی Tomb Raider برای مقایسه استفاده می شود: 48 فریم در ثانیه در پایین ترین تنظیمات کمی سریعتر از رقبا است. با این حال، هر دو نوت بوک Asus Zenbook UX303UA (62 فریم در ثانیه) و Acer Aspire R13 (72 فریم در ثانیه) با وجود یکسان بودن پردازنده، نتایج بهتری را ارائه می دهند.

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-حرارت

 

درجه حرارت

نامتعادل! ما می‌توانیم تفاوت‌های 6.5 درجه سانتی‌گراد را در پایین در حالت بیکار اندازه‌گیری کنیم، و این تفاوت در زیر بار از این هم بیشتر است. در این حالت، می‌توانیم دمای 49 درجه سانتی‌گراد و کمتر از 25 درجه سانتی‌گراد را در پایین اندازه‌گیری کنیم. متأسفانه صفحه کلید در دمای 45 درجه سانتیگراد نیز بسیار گرم می شود. با این حال، این نوع بار باید در یک محیط تجاری معمولی (نرم افزارهای آفیس و مولتی مدیا) غیرمعمول باشد. با این حال، رقابت دل با دمای 56 درجه سانتیگراد در پایین،حتی گرمتر از X260 می شود.

ما می خواهیم ببینیم که دمای هسته تحت حداکثر بار چگونه با تست تنش ما رفتار می کند. اولین چیزی که متوجه می شویم این است که CPU پس از مدتی، عملکرد خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به محض اینکه دمای CPU به 85 درجه سانتیگراد برسد، پردازنده فقط با فرکانس ناچیز 1.4 گیگاهرتز کار می کند. این سناریو در عمل برای دوره های کوتاه زمانی که شما بازی می کنید امکان پذیر است.اما سوال اینجاست که آیا X260 می تواند پس از چنین سناریوی استرسی از حداکثر عملکرد خود استفاده کند. بنابراین ما 3DMark 11 را بلافاصله پس از تست استرس اجرا می کنیم، اما عملکردی مشابه حالت بیکار را مشاهده کردیم. و این نشان می دهد که توان اولیه خود را به سرعت باز می یابد.

اسپیکرها

لنوو لپ تاپ ThinkPad X260 را به دو بلندگوی 1 واتی مجهز می کند. صدای به دست آمده بیشتر از آن چیزی است که از چنین نوت بوک کوچکی انتظار دارید. حجم نیز برای اکثر برنامه ها کافی است. به نظر ما علاوه بر بیس از دست رفته، صداها نیز می توانند حضور بیشتری داشته باشند.

عمر باتری

وقتی به باتری ها نگاه می کنیم می توانیم یک ویژگی خاص را پیدا کنیم. مدل مورد بررسی ما مجهز به یک ماژول داخلی و همچنین خارجی (فناوری Power Bridge) است. هر دو دارای سه سلول و ظرفیت 23 وات ساعت هستند. این فناوری این مزیت را دارد که می توان باتری را در هنگام کارکردن نوت بوک تعویض کرد. همچنین یک باتری خارجی اختیاری با ظرفیت 48 وات ساعت وجود دارد. سازنده حداکثر زمان اجرا 12 ساعت را برای پیکربندی ما تبلیغ می کند. ما می خواستیم این عمر باتری را با ابزار Battery Eater بررسی کنیم و نتیجه 13:15 ساعت حتی از ادعا هم فراتر می رود.

ما از تست Wi-Fi خود برای زمان اجرا واقعی تر استفاده می کنیم. در حالی که ما وبگردی را شبیه سازی می کنیم، روشنایی در حدود 150 cd/m² تنظیم می شود. مدل مورد بررسی بعد از حدود 6.5 ساعت خاموش می شود. بنابراین اگر می خواهید نوت بوک یک روز کاری کامل دوام بیاورد، باید گزینه باتری جایگزین را انتخاب کنید.

لپ تاپ HP ProBook 820 G3 یک ساعت عقب تر است و ThinkPad X250 با عمر باتری 5 ساعت نیز نمی تواند با مدل آزمایشی ما مطابقت داشته باشد.

ما بار دیگر از ابزار Battery Eater برای حداقل زمان اجرا استفاده کردیم. این بار پروفایل قدرت «High Performance» را فعال کرده و آزمون کلاسیک را شروع می کنیم. لپ تاپ ThinkPad X260 پس از یک زمان بسیار خوب 2 ساعت و 40 دقیقه خاموش می شود.

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-کاربری

 

کاربری Lenovo Thinkpad X260

با توجه به سی پی یو (Intel Core i5-6300U) و کارت گرافیک (intel 520 HD) و قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Thinkpad X260 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا در لپ تاپ لنوو Lenovo Thinkpad X260

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند.

لپ تاپ لنوو Lenovo Thinkpad X260 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و یک ترابایت هارد را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

 

 

لپ-تاپ-استوک-Lenovo-Thinkpad-X260-ارتقا

 

نتیجه 

"بهینه شده برای تجارت"لنوو از این کلمات برای توصیف لنوو ThinkPad X260 جدید استفاده می کند. ما می توانیم این گفته را از بسیاری جهات تأیید کنیم. این کار را با شاسی شروع می کنیم، جایی که ما با کیفیت ساخت و استحکام خوبی روبرو هستیم. استانداردهای نظامی تایید شده مقاومت خاصی را در برابر نیروهای خارجی، که در محیط تجاری واقع بینانه هستند، تضمین می کند. با وجود قیمت بالا، هنوز هم می‌توانیم برخی از مشکلات کوچک و جزئی کیفیت ساخت را پیدا کنیم. نوت‌بوک‌های این کلاس در درجه اول برای برنامه‌های اداری طراحی شده‌اند و لنوو از این نظر در جایگاهی بسیار بالاست. به جز برخی چیزهای کوچک، صفحه کلید تقریباً انتظارات ما را برای یک نوت بوک تجاری برآورده می کند. از طرف دیگر صفحه لمسی هنوز هم می تواند گزسنه مناسبی باشد.

در مرحله بعد، ما صفحه نمایش IPS را ارزیابی کردیم که با سطح مات و کیفیت تصویر بسیار خوب آن متقاعد شدیم. خوشبختانه با وجود صفحه نمایش Full HD دیگر خبری از وضوح بسیار پایین و روشنایی متوسط ​​سری قبلی در X260 نیست.

مدل بررسی از نظر سخت افزار، یک بسته سخت افزاری مستحکم را نشان می دهد. متأسفانه تنها یک اسلات DDR4-RAM وجود دارد، بنابراین شما فقط می توانید از پیکربندی تک کانال استفاده کنید. با این حال، در مجموع، عملکرد X260 قانع کننده بود. اگر حتی به قدرت بیشتری نیاز دارید، باید هزینه بیشتری بپردازید و یک پیکربندی رده بالاتر دریافت کنید. علاوه بر انتشار گازهای گلخانه ای مناسب، ما با فناوری پل برقی نیز متقاعد شده ایم. از دو باتری استفاده می کند، بنابراین می توان یکی را "در حال پرواز" جایگزین کرد.

لنوو با X260 به طور کلی یک نوت بوک تجاری 12.5 اینچی قوی و موفق ارائه می دهد. با این حال، پیکربندی مورد بررسی ما از مشکلاتی کوچکی رنج می‌برد. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا تنظیمات دیگر می توانند امتیاز بهتری کسب کنند.

منبع: ادامه مطلب در لینک زیر 

نوت بوک چک - نقد و بررسی لپ تاپ Lenovo Thinkpad X260



:: برچسب‌ها: لپ تاپ،نقد و بررسی،lenovo thinkpad،لپ تاپ لنوو،Lenovo Thinkpad X260،لپ تاپ استوک لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

شرکت دل یکی از اولین نوت بوک های تجاری مبتنی بر آخرین معماری اینتل Haswell را ارائه می دهد. با 1860 یورو پردازنده Intel Core i7-4810MQ قدرتمند در ترکیب با AMD Radeon HD 8790M و یک SSD کم حجم دریافت می کنید.

این بررسی در تاریخ 07/22/2013 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-لوگو

 
ما به تازگی Latitude E6530 را در ماه فوریه بررسی کردیم و در آوریل گزارش دادیم که اولین پردازنده‌های Haswell قرار است در ژوئن عرضه شوند. اکنون در ماه جولای می توانیم جانشین به روز شده Latitude E6540 را بررسی کنیم. شرکت دل از رقبا جلوتر است، اکثر تولیدکنندگان هنوز تغییر به پردازنده های Haswell را برای لپ تاپ های تجاری خود اعلام نکرده اند.

پردازشگر گرافیکی نیز کاملاً جدید است. AMD Radeon HD 8790M هنوز بسیار کمیاب است، بنابراین در این بررسی نگاهی دقیق تر به آن خواهیم داشت. کارت گرافیک اختصاصی برای کارهایی فراتر از برنامه های اداری معمولی کارایی کافی دارد،و شامل برنامه های CAD بسیار سنگین می شود. لپ تاپ مورد بررسی ما عملکردی بسیار نزدیک به یک ورک استیشن دارد.

تمام رقبا هنوز از پردازنده های مبتنی بر معماری Ivy Bridge اینتل استفاده می کنند. ما Latitude E6540 را عمدتا با لپ تاپ های Toshiba Tecra R940، Lenovo ThinkPad T530 و HP EliteBook 8570p و همچنین با مدل قبلیLatitude E6530 مقایسه می کنیم.

بدنه Latitude E6540 نیز به روز شده است هرچن مدل قبلی این سری ما را کاملا متقاعد کرد و نتیجه بسیار خوبی گرفت. آیا تمام ویژگی های مثبت پس از به روز رسانی در E6540 همچنان وجود دارد؟

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-طراحی

طراحی 

یک بار دیگر، تغییرات کوچکی ایجاد شده است: پوشش صفحه نمایش خاکستری تیره و برس خورده قبلی با یک پوشش آلومینیومی مات جایگزین شده است. جزئیات کوچک مانند قاب صفحه کلید نیز تغییر کرده است. اکنون مشکی است، شبیه به کیبورد و جای کف دست. محل قرار گرفتن مچ ها از پلاستیک لاستیکی ساخته شده است و جلوه ای با کیفیت به جا می گذارد اما تمیز کردن آن آسان نیست. خوشبختانه، لکه های چربی یا اثر انگشت را جذب نمی کند.

برند Dell به ویژه ساختار مستحکم Latitude جدید را با تست های معتبری مانند استانداردهای نظامی یا شاسی فلزی تبلیغ می کند و پایداری نوت بوک در واقع بسیار خوب است. نمی توان آن را پیچاند و فقط پوشش صفحه نمایش را می توان کمی به داخل فشار داد. منیزیم در داخل بدنه برای بهبود ساختار استفاده می شود، اما تاثیر منفی بر وزن دارد. ما وزن کل 3.0 کیلوگرم را با باتری 9 سلولی بیرون زده اندازه کردیم.

لولاها محکم هستند اما نمی توانند حرکت جزئی نمایشگر را از بین ببرند. یک قفل برای بستن درب صفحه نمایش استفاده می شود. Latitude E6530 در مقایسه با این لپ تاپ دارای دو قفل بود.

به طور کلی، کیفیت ساخت Latitude جدید نمی تواند ما را کاملا متقاعد کند. انتظارات با قیمت 1800 یورو کم نیستند و شکاف های نادقیق و تغییر جزئی پوشش نمایشگر با این انتظارات مطابقت ندارد. در غیر این صورت، کیفیت ساخت و مواد استفاده شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

پورت ها

لپ تاپ E6540 مورد بررسی ما از نظر پورت از نوت بوک های دیگر متمایز نیست: پورت های HDMI، VGA و اترنت هنوز در بسیاری از نوت بوک ها یافت می شود. همچنین یک جک استریو ترکیبی برای هدفون و میکروفون وجود دارد. کارت خوان فقط می تواند کارت های SD را اجرا کند. چهار پورت USB 3.0 یک جنبه مثبت هستند، پورت eSATA موجود در مدل قبلی دیگر در دسترس نیست.

همچنین پیکربندی دیگری از این نوت بوک در فروشگاه Dell وجود دارد اما در حال حاضر در دسترس نیست. این پیکربندی شامل تمام پورت های معمولی برای دستگاه های تجاری است: ExpressCard 54 میلی متر، کارت هوشمند و سنسور اثر انگشت. عملکرد رقبا در این زمینه بهتر است: Toshiba Tecra R940 ، ThinkPad T530 و HP EliteBook 8570p به FireWire 400، eSATA و DisplayPort مجهز هستند. حداقل همه پورت ها، به جز FireWire، می توانند استفاده شوند.

ما طراحی پورت های Latitude E6540 را خیلی دوست داریم. همه پورت ها در قسمت پشتی دستگاه قرار دارند، بنابراین برای مثال یک کابل VGA متصل مزاحم نیست. درگاه های USB در دو طرف و همچنین در پشت قرار دارند، پیدا کردن یک پورت خالی معمولاً راحت است.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-جلو

جلو: کارت خوان SD

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-چپ

سمت چپ: Kensington، HDMI، USB 3.0

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-پشت

پشت: USB 3.0، Gigabit-LAN، VGA، پاور

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-راست

سمت راست: DVD، صوتی، 2x USB 3.0

ارتباطات و شبکه 

علاوه بر Gigabit-LAN اجباری دل همچنین از Intel Centrino Ultimate-N 6300 با کیفیت بالا استفاده می کند که با سه آنتن دریافت بهتری دارد و با تمام شبکه های بی سیم a/g/n کار می کند. حتی فاصله 40 متری تا روتر و دیواری در بین آنها اصلاً مشکلی در اتصال ایجاد نکرد. همچنین یک ماژول UMTS برای اینترنت در حال حرکت وجود دارد، Sierra Wireless MC8805 از HSPA+، GSM، GPRS و EDGE پشتیبانی می کند. ماژول LTE در دسترس نیست. ماژول سیم کارت در شیار باتری فقط از میکرو سیم کارت ها پشتیبانی می کند.

امنیت

به گفته دل ، Latitude E6540 امن ترین نوت بوک در جهان است. ماژول‌های اثرانگشت خوان و TPM طبق استاندارد FIPS 140-2 تایید شده‌اند. شرایط امنیتی طراحی شده توسط Dell برای این نوت بوک، محافظتی موثر در برابر بدافزارها  است.

نگهداری

نگهداری آسان برای نوت بوک های تجاری بسیار مهم است. هیچ تغییری در این زمینه نسبت به نسخه قبلی ایجاد نشده است. برای دسترسی به RAM و PCI Express باید تمام پوشش پایین را باز کنید. پوشش فقط با سه پیچ محکم می شود. HP EliteBooks راه حل راحت تری را بدون پیچ ارائه می دهد. پس از برداشتن پوشش، به تمام اجزای مهم دسترسی خواهید داشت: فن، رم، ماژول WLAN و WWAN، حتی باتری CMOS نیز قابل دسترسی است. درایو نوری و هارد را می توان از کنار لپ تاپ باز و جایگزین کرد. برای این کار به برداشتن پوشش پایین نیازی نیست.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-صفحه کلید

دستگاه های ورودی

صفحه کلید

دستگاه های ورودی برای نویسندگان حرفه ای بسیار مهم هستند. نسخه قبلی در این مورد امتیاز عالی کسب کرد و صفحه کلید واحد بررسی ما مطمئناً بالاتر از حد متوسط ​​است. روشنایی چهار مرحله ای قابل تنظیم پس زمینه و همچنین صفحه کلید عددی (نامپد) برای همه نوت بوک ها استاندارد نیست. امروزه طراحی صفحه کلید سنتی نیز منحصر به فرد است، دل تصمیم گرفته از صفحه کلید چیکلت استفاده نکند. اما کمپانی های HP، Lenovo و Toshiba استفاده از چیکلت را دنبال کردند.

تجربه تایپ کردن در Latitude E6540 قانع کننده است. ضربه کلید ممکن است برای بعضی ها خیلی محکم باشد، اما بازخورد مشخصی دریافت می کنید. حرکت کلیدها محدودتر از آنچه ما انتظار داشتیم است. متأسفانه، خود صفحه کلید در همه جا خیلی محکم نیست، ما مقداری پرش در اطراف کلید A و صفحه کلید عددی مشاهده کردیم و صفحه کلید ممکن است فرور برود.

تاچ پد

طبق معمول نوت‌بوک‌های تجاری، دل به مشتری این امکان را می‌دهد که بین پد لمسی و point stick انتخاب کند. نرم افزار مرتبط دارای تنظیمات مختلفی برای هر دو دستگاه ورودی است و شما می توانید آنها را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. اندازه تاچ پد با 80 در 43 میلی متر است که خیلی سخاوتمندانه نیست و در این زمینه از همه رقبا عقب افتاده است. پد لمسی و point stick بسیار دقیق هستند. دکمه ها به خوبی کار می کنند و بازخورد مشخصی را ارائه می دهند. تنظیمات متعددی برای دکمه نیز وجود دارد.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-صفحه نمایش

صفحه نمایش 

دل لپ تاپ Latitude E6540 را با دو نمایشگر مختلف با رزولوشن 1366x768 و 1920x1080 پیکسل را ارائه می کند، اما بار دیگر، تنها یکی از این دو نمایشگر در حال حاضر موجود است. مدل مورد بررسی ما با صفحه نمایش Full HD با نور پس زمینه LED است. سطح نمایشگر مات است و از بازتاب های آزاردهنده جلوگیری می کند. صفحه نمایش 15.6 اینچی توسط AU Optronics ارائه شده و دارای نام B156HW02 است.

متوسط ​​روشنایی صفحه نمایش 297.2 cd/m² است که از تمام رقبا با متوسط روشنایی بین 220 تا 280 cd/m² هستند، پیشی می گیرد. بدیهی است که می‌توانید روشنایی را کاهش دهید و در محیط‌های تاریک‌تر به راحتی کار کنید. توزیع روشنایی خوب است اما زیاد نیست. تفاوت بین قسمت بالایی با 323 cd/m² و کناره ها با 275 cd/m² بسیار زیاد است، اما نباید در طول کارهای عادی قابل مشاهده باشد. روشنایی بالای صفحه نمایش در هنگام کار با باتری کاهش نمی یابد. مقدار سیاه 0.434 cd/m² مناسب است و در ترکیب با روشنایی بالا، نسبت کنتراست 721:1 را نشان می دهد. متن ها واضح هستند، تصاویر و فیلم ها بسیار واضح هستند.

صفحه نمایش نمی تواند فضاهای رنگی حرفه ای را پوشش دهد، sRGB استاندارد پوشش داده نمی شود و Latitude E6540 فقط می تواند حدود 50٪ از AdobeRGB را نمایش دهد. همچنین قبل از اینکه صفحه نمایش مناسبی پیدا کنید، باید مدت زیادی را در میان رقبا جستجو کنید. HP EliteBook تقریباً به طور کامل sRGB را پوشش می دهد. پنل Full HD ThinkPad W530 ما تقریباً به AdobeRGB می رسد.

پردازنده-اینتل-Intel-Core-i7-4810MQ

پردازنده اینتل Intel Core i7-4810MQ

سی پی یو Intel Core i7-4810MQ یک پردازنده چهار هسته ای پیشرفته برای لپ تاپ ها است که در سه ماهه اول سال 2014 عرضه شده است. این پردازنده براساس معماری Haswell کار می کند و در 22nm ساخته شده است. به دلیل Hyperthreading، چهار هسته می توانند تا هشت رشته را به صورت موازی اداره کنند که منجر به استفاده بهتر از CPU می شود. هر هسته سرعت پایه 2.8 گیگاهرتز را ارائه می دهد اما می تواند به صورت پویا نرخ کلاک را با Turbo Boost تا 3.6 گیگاهرتز (برای 4 هسته فعال)، 3.7 گیگاهرتز (برای 2 هسته فعال) و 3.8 گیگاهرتز (برای 1 هسته فعال) افزایش دهد.

معماری

معماری Haswell جانشین معماری Ivy Bridge با بهبود عملکرد GPU و CPU است. پردازنده‌ها در 22 نانومتر تولید می‌شوند که بهینه سازی  در پردازش و پورت‌های اجرایی اضافی را ارائه می‌دهند که عملکرد در هر ساعت را 5 تا 10 درصد بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، ویژگی های جدید مانند AVX2 و FMA عملکرد سی پی یو را در برنامه های آینده افزایش می دهند.

کارایی

در مقایسه با Core i7-4800MQ ، پردازده 4810MQ فقط 100 مگاهرتز بالاتر و بنابراین فقط کمی سریعتر است. به طور کلی، عملکرد تقریباً مشابه Core i7-4900MQ است. حتی نرم افزارهای بسیار سنگین یا چندوظیفه ای نیز به راحتی قابل اجرا خواهند بود.

گرافیک

گرافیک یکپارچه Intel HD Graphics 4600 با 20 واحد اجرایی (EU) با فرکانس 400 مگاهرتز تا 1300 مگاهرتز با Turbo Boost ارائه می دهد که حدود 30 درصد سریعتر از HD 4000 است. این فرکانس کمی کندتر از AMD Radeon HD 8650G است، اما مشابه آن است.معادل یک GeForce GT 720M اختصاصی.

مصرف برق

سی پی یو اینتل i7-4810MQ با TDP 47 وات شامل کارت گرافیک، کنترلر حافظه و VRM رتبه بندی شده است. بنابراین، CPU فقط برای لپ تاپ های 15 اینچی یا بزرگتر مناسب است.

کارت-گرافیک-های-لپ-تاپ-دل-E6540

کارت گرافیک های لپ تاپ دل E6540

لپ تاپ Latitude E6540 دارای کارت گرافیکی است. اولی کارت گرافیک Intel HD Graphics 4600 که در CPU یکپارچه شده است و دارای مزیت عملکردی در حدود 30٪ در مقایسه با Ivy Bridge HD Graphics 4000 قدیمی است. کارت گرافیک یکپارچه عملکرد کافی برای بسیاری از برنامه ها را دارد.

ما در مورد AMD Radeon HD 8790M به عنوان کارت گرافیک اختصاصی کمی شگفت زده شده ایم. نوت‌بوک‌های تجاری معمولاً به کارت‌های Nvidia-NVS یا AMD FirePro مجهز هستند، مخصوصاً اگر باید مکمل یک کارت گرافیک یکپارچه بسیار خوب باشند. با این حال، عملکرد CAD در Latitude E6540 به طور شگفت انگیزی در SPECviewperf 11 خوب است و باید برای مدل های CAD قدیمی کافی باشد.

هنگام اجرای یک برنامه، جابجایی بین گرافیک یکپارچه و اختصاصی امکان پذیر نیست. وقتی برنامه بسته است می توانید کارت گرافیک را اختصاص دهید. انتخاب خودکار همیشه راحت نیست، به عنوان مثال، برخی از بازی ها از گرافیک HD یکپارچه استفاده می کنند.

نتایج معیار گرافیکی مصنوعی 3DMark بسیار خوب است.کارت گرافیک AMD Radeon HD 8970M امتیاز 2425 را در 3DMark 11 کسب کردهاست. با این امتیاز E6540 به وضوح از رقبا جلوتر است.

عملکرد گیمینگ

گیمرها گروه هدف سری Latitude نیستند، اما مطمئناً این نوت بوک برای بازی هایی با کارت گرافیک اختصاصی مناسب است. بسیاری از بازی ها را می توان با جزئیات بالا بازی کرد، حتی برخی از آنها با بالاترین تنظیمات. رزولوشن اصلی 1920x1080 پیکسل هرگز مشکلی ایجاد نمی کند، اگرچه ممکن است مجبور شوید هر از گاهی برخی تنظیمات را کاهش دهید. برای مثال Far Cry 3 دارای نرخ فریم متوسط 39.6 فریم در ثانیه با Full HD و جزئیات کم است. حداقل نرخ فریم 28 فریم در ثانیه است که کمتر از استاندارد 30 فریم در ثانیه است اما همچنان قابل پخش است.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-حرارت

حرارت 

در طول کارهای اداری معمولی ، دمای سطح در بالا حدود 30 درجه سانتیگراد است. بنابراین، کف دست به راحتی خنک می ماند. پایین تا حدود 33 درجه سانتیگراد در مرکز گرم می شود. استفاده از نوت بوک روی پای شما نباید مشکلی ایجاد کند، اگرچه استفاده طولانی مدت برای برخی افراد ممکن است مناسب نباشد.

تست استرس شرایط پردازنده و کارت گرافیک با عملکرد بالا را نشان می دهد. ما دمای سطح بالا را اندازه گیری می کنیم. محل قرار گرفتن کف دست هنوز با تقریباً 32 درجه سانتیگراد مشکلی ندارد، اما صفحه کلید در برخی نقاط تا 44 درجه سانتیگراد گرم می شود.در این شرایط، پایین لپ تاپ حتی به دمای 54 درجه سانتیگراد نیز می رسد.

بلندگوها

بلندگوها صدای بسیار بلندی تولید می کنند و برای پر کردن یک اتاق کوچک مشکلی ندارند. در ولوم بالا هیچ انحرافی وجود ندارد، اما نباید انتظار کیفیت صدای بالایی را داشته باشید. باس تقریبا وجود ندارد، با این وجود عملکرد بلندگوهای E6540 به وضوح بالاتر از حد متوسط است.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-باتری

عمر باتری 

باتری 9 سلولی دل دارای ظرفیت بسیار بزرگ 90 وات ساعت است که با طراحی بیرون زده آن را ایجاد می کند. اگر دوست ندارید می توانید یک باتری 6 سلولی کوچکتر بخرید . باتری دیگری برای درایو ماژولار نیز موجود است.

ما حداکثر زمان اجرای باتری را با تست Battery Eater Reader که خواندن یک سند را شبیه سازی می کند، تعیین می کنیم. روشنایی صفحه نمایش کاهش می یابد، تمام اتصالات بی سیم غیرفعال می شوند و از پروفایل ذخیره انرژی استفاده می کنیم. Latitude E6540 در این سناریو زمان اجرا بیش از 8 ساعت را مدیریت می کند.

سناریوی WLAN واقعی تر، مرور وب را با روشنایی نمایشگر تنظیم شده در حدود 150 cd/m² شبیه سازی می کند. ما از حالت مصرف بهینه انرژی دل استفاده می کنیم و نتیجه آن زمان اجرا شش ساعت و نیم است. رقبای دیگر مانند اچ پی، توشیبا و نسل قبلی یعنی E6530 تنها باتری 60 وات ساعتی ارائه می دهند، بنابراین عمر باتری کمتری دارند. با این حال، ThinkPad T530 حدود هشت ساعت را با ظرفیت باتری مشابه مدیریت می کند.

زمان اجرا در حین پخش DVD تقریبا برای همه فیلم ها کافی است. عمر باتری تحت بار نسبتاً کوتاه است و به دلیل مصرف انرژی بالا، یک ساعت و نیم دوام می آورد. شارژ کامل باتری حدود دو ساعت و نیم طول می کشد.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540-کاربری

کاربری Dell Latitude E6540

با توجه به سی پی یو (Intel Core i7-4810MQ) و کارت گرافیک (Intel HD Graphics 4600 - Amd radeon 8790M) و قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E6540 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا در لپ تاپ دل Dell Latitude E6540

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند.

لپ تاپ دل Dell Latitude E6540 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و یک ترابایت هارد را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-E6540

نتیجه

لپ تاپ Dell Latitude E6540 یک نوت بوک تجاری است، بنابراین نمایشگر، دستگاه های ورودی، کیفیت و خدمات اهمیت ویژه ای دارند. E6540 ما را ناامید نمی کند و در این زمینه ها، عملکرد آن قانع کننده است. صفحه کلید کمی پرش دارد اما مشکل پایین نمایشگر با صفحه نمایش مات Full HD جبران می شود.

یک اشکال کوچک، تنوع محدود پورت است. شما باید از ExpressCard، FireWire و DisplayPort چشم پوشی کنید. واحد بررسی ما همچنین فاقد ویژگی‌های امنیتی مانند سنسور اثر انگشت یا کارت‌خوان هوشمند است.

لپ تاپ Latitude E6540 با وجود مجهز شدن به جدیدترین و قدرتمندترین قطعات تاکنون از رقبا متمایز نشده است. اگر می خواهید یک نوت بوک تجاری جدید بر اساس معماری Haswell خریداری کنید، در حال حاضر تقریبا هیچ جایگزینی وجود ندارد. با توجه به این ایرادات کوچک، مطمئناً این نوت بوک برای همه ایده آل نخواهد بود و قیمت 1860 یورو در فروشگاه های کوچک نیز بسیار گران است.

منبع: ادامه مطلب در لینک زیر 

نوت بوک چک - نقد و بررسی لپ تاپ Dell Latitude E6540

 



:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

:: بازدید از این مطلب : 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 0 0 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 13 14 15 16 17 ... 18 صفحه بعد