نوشته شده توسط : vazgen avanesian

می دانید که حقوق کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک چقدر می باشد؟ شما هم به دنبال راهنمای خرید و استفاده از بهترین انواع لپ تاپ های دست دوم یا استوک هستید؟ از شما دعوت می شود که مطالب درج شده در وب سایت آرالپ را تا آخر همراهی نموده و اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ اینجا کلیک کن

کار در منزل می تواند مزایای زیادی را برای کاربران داشته باشد. در چنین وضعیتی افراد مجبور نخواهند بود برای انجام مسئولیت های خود، مسافت های طولانی را در طول روز پیموده و خود را به محل کار برسانند. همچنین اگر قصد دارید تا در منزل خود فعالیتی را شروع کنید، به برخی از تجهیزات نیاز خواهید داشت. بدون تردید یکی از مهمترین تجهیزات مورد نیاز افراد را لپ تاپ شکل داده است. با توجه به این امر که امروزه قیمت لپ تاپ ها افزایش قابل توجهی را داشته است، خرید لپ تاپ جدید و نو برای کاربران مقرون به صرفه نمی باشد. بنابراین توصیه می شود که خرید لپ تاپ های دست دوم را در اولویت های خود قرار دهید.

کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک می تواند درآمدزایی بسیار بالایی را برای شما به ارمغان آورد. همچنین شما در وهله ی اول برای شغل مدنظرتان به سرمایه ی زیادی نیاز نخواهید داشت.  لپ تاپ های دست دوم یا استوک از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. کاربران می توانند از همین وب سایت پیش روی خود، لپ تاپ های یاد شده را مورد بررسی قرار دهند. شرکت ما از نشان اعتماد الکترونیکی برخوردار است. بنابراین شما می توانید با خیال آسوده لپ تاپ دست دوم یا استوک مورد نیاز خود را از شرکت آرالپ تهیه و خریداری کنید.

لپ تاپ

لپ تاپ

توضیحاتی در مورد کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک

کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک امروزه یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که ذهن بسیاری از افراد را به سوی خود مشغول کرده است. شما نیز می توانید در دنیای مدرن امروزه، کسب و کارهای بسیار متعددی را مشاهده کنید که می توانید برای فعالیت در این کسب و کارها از راه دور اقدام کنید. بسیاری از کارهای یاد شده را با عنوان مشاغل دورکاری می شناسیم. با شیوع بیماری کرونا در جهان، بسیاری از افراد با علاقه مندی بالایی به دنبال کار در منزل بودند. همین امر نیز سبب شد تا لپ تاپ های دست دوم یا استوک اهمیت بالایی را در نزد بسیاری از کاربران داشته باشند. شما نیز می توانید با خرید یکی از بهترین انواع لپ تاپ های دست دوم یا استوک، شغل مدنظرتان را انجام داده و درآمد خوبی را در منزل تان به دست آورید.

کار در منزل با لپ تاپ دست دوم مناسب برای افرادی می باشد که فرصت کار در بیرون از خانه را ندارند. در بسیاری از مواقع کار در منزل می تواند بسیار سودآورتر و مفیدتر از کار در یک شرکت باشد. شما می توانید با توجه به اوضاع زندگی و توانایی های خود، کار در منزل را شروع کنید. البته برای شروع آن بایستی یکسری از مهارت هایی را نیز داشته باشید. همچنین می توانید با توجه به مهارتی که دارید، کار مناسبی را برای خود پیدا کرده و آن را در منزل تان به شکل دورکاری انجام دهید.

برای دیدن لیست موجودی کیس های استوک آرالپ اینجا کلیک کن

دورکاری

دورکاری

مزایای استفاده از لپ تاپ دست دوم یا استوک

استفاده از لپ تاپ دست دوم می تواند بسیار مفید باشد. در نظر بگیرید که لپ تاپ های استوک همان لپ تاپ هایی هستند که مهلت گارانتی استفاده از آنها به پایان رسیده و از کشورهای اروپایی وارد می شوند. چنانچه قصد کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک را در سر دارید، بهتر است که در مورد مزایای استفاده از لپ تاپ های مذکور اطلاعات را به دست آورید. مهمترین مزایای مربوط به لپ تاپ های دست دوم عبارتند از: داشتن قیمت بسیار مناسب، داشتن قابلیت ها و کیفیت ساخت بالا، مقاوم بودن، مناسب برای افراد در حوزه های مختلف، قابلیت ارتقاء،

شما نیز می توانید برای شروع کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک، هیچ گونه تردیدی را نداشته باشید. برای اخذ مشاوره رایگان در خصوص خرید لپ تاپ استوک نیز می توانید از وب سایت پیش روی خود اقدام نمایید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای کامل خرید لپ تاپ استوک

کار در منزل

کار در منزل

کاربردهای لپ تاپ های دست دوم یا استوک

تنوع کار در منزل با لپ تاپ دست دوم بسیار بالا است. شما می توانید با در نظر گرفتن توانایی تان، شغل مناسبی را برای خود انتخاب کنید. همچنین کاربرد استفاده از لپ تاپ های دست دوم یا استوک گسترده می باشد. شما می توانید برای صندوق فروشگاه خود نیز از لپ تاپ های یاد شده استفاده کنید. همچنین یکی از محبوب ترین مشاغل را کار تایپ در منزل شکل داده است. افراد می توانند با فراگیری قواعد تایپ، به راحتی در منزل خود به فعالیت بپردازند. شما می توانید با خرید بهترین انواع لپ تاپ های دست دوم یا استوک، در منزل تان محتواهای سئو شده تولید کرده و از این طریق درآمد خوبی را به دست آورید.

حقوق کار در منزل اینترنتی چقدر می باشد؟

کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک می تواند درآمد زایی بالایی را داشته باشد. شما می توانید با کمترین هزینه های ممکن بهترین لپ تاپ های دست دوم یا استوک را تهیه نموده و کار خود را شروع کنید. حقوق کار با لپ تاپ  با توجه به نوع فعالیتی که انجام خواهید داد، متغیر می باشد. با این حال شما می توانید حقوق قانون کار را دریافت کنید. امروزه بسیاری از شرکت ها و موسسه ها نیز به دنبال استخدام افرادی هستند که به شکل دور کاری با آنها همکاری کنند.

لپ تاپ استوک

لپ تاپ استوک

راهنمای خرید بهترین انواع لپ تاپ های دست دوم و کار تایپ در منزل

کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک امروزه مورد توجه بسیاری از دانشجویان، خانم های خانه دار، افراد بازنشسته، و دانش آموزان واقع شده است. افراد می توانند مهارت های لازم را در زمینه کار با لپ تاپ های دست دوم یا استوک به دست آورده و فعالیت مدنظر خود را آغاز کنند. همچنین بسیاری از افراد کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک را در اولویت های خود قرار می دهند. آنها به خوبی می دانند که کار در منزل می تواند مزایای زیادی را به دنبال داشته باشد. برای خرید لپ تاپ مورد نیاز خود نیز می توانید به راحتی از وب سایت پیش روی خود اقدام نمایید. شرکت آرالپ از معتبرترین شرکت ها در زمینه فروش لپ تاپ های دست دوم یا استوک می باشد.

مطلب پیشنهادی: برترین فروشگاه های لپ تاپ استوک

قیمت مربوط به لپ تاپ دست دوم یا استوک

کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک همانطور که در قسمت های قبلی نیز ملاحظه کردید، می تواند مزایای زیادی را داشته باشد. شما می توانید قیمت لپ تاپ های دست دوم یا استوک را با دقت بالایی مورد بررسی قرار دهید. در این صورت می توانید بهترین انواع لپ تاپ های یاد شده را تهیه و خریداری کنید. همچنین تنوع مربوط به لپ تاپ های دست دوم یا استوک بسیار بالا است. بنابراین قیمت های عرضه شده برای تجهیزات یاد شده نیز متغیر خواهد بود. در حالت کلی شما می توانید با کمترین هزینه های ممکن کار در منزل با لپ تاپ دست دوم یا استوک را آغاز کنید و درآمد خوبی را داشته باشید.



:: برچسب‌ها: لپ تاپ استوک، دورکاری، لپ تاپ دست دوم، کار در منزل، کار در منزل با لپ تاپ دست دوم ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

کل بازار نوت بوک به طرح های اولترابوک تغییر شکل داده است. صبر کنید، آیا واقعاً کل بازار نوت بوک ؟ نه، زیرا هنوز نمایندگانی از طراحی سنتی تر مانند HP ProBook 650G5 وجود دارد. در این بررسی گسترده می توانید دریابید که برای چه کسانی می توان این نوت بوک تجاری مقرون به صرفه را توصیه کرد.

این نقد و بررسی در تاریخ 26/06/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

نوت بوک های تجاری معمولاً چندان مقرون به صرفه نیستند. در مقایسه با لپ‌تاپ‌های مصرف‌کننده، شما در درجه اول برای قاب‌های باثبات‌تر، مستحکم‌تر و ویژگی‌های امنیتی، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید. برای شرکت هایی که چندین هزار لپ تاپ برای کارمندان خود می خرند، پول زیادی در میان است، بنابراین هر تومن حساب می شود. و هر کارمندی به نوت بوکی نیاز ندارد که برای استحکام بهینه سازی شده باشد، زیرا برخی از لپ تاپ ها تقریباً ثابت کار می کنند و به ندرت حمل می شوند.

لینک خرید لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 650 G5

دقیقاً برای چنین موارد استفاده، نوت بوک هایی مانند HP ProBook 650 G5 وجود دارد که واحد آزمایشی فعلی ما است: یک لپ تاپ تجاری مقرون به صرفه تر که هنوز ویژگی های زیادی را دارد که در محیط های تجاری مورد تقاضا هستند. از آنجایی که این مشتریان به شدت گزینشی عمل می کنند ، محیط بسیار رقابتی است و رقبا شامل نوت بوک های معروفی مانند Dell Latitude 5590 و Lenovo ThinkPad L570 یا Lenovo ThinkPad E580 هستند. همچنین یک رقیب داخلی در قالب HP ProBook 450 G5 وجود دارد که کمی مقرون به صرفه تر است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ProBook-650-G5-مشخصات-فنی

لپ تاپ ProBook 650 G5 واقعاً برای کسانی که بودجه بسیار کمی دارند نیز در نظر گرفته نشده است: واحد آزمایشی ما با Core i5-8265U اینتل، 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD دارای قیمت خرده فروشی حدود 1050 یورو با قیمت واقعی اغلب حدود 200 یورو کمتر است.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP ProBook 650 G5

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-8265U چهار هسته ای , فرکانس  1.6 - 3.9 GHz ,کش 6 مگابایت , معماری Whiskey Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics UHD 620

حافظه رم: 16GB DDR4

صفحه نمایش: 15,6 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 141 PPI, CMN15D3, IPS LED , مات

مادربرد: Intel Kaby Lake-U + iHDCP 2.2 Premium PCH

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا:  Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 HDMI, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, 1 Serial Port, 1 Docking Station Port, Audio Connections: Audio combo port, Card Reader: MicroSD card reader, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-V (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2

ابعاد: 2.4*37.7* 25.7 سانتی متر

باتری: 48 وات ساعت لیتیوم یون 

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 720p

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: 6 rows chiclet with numpad, Keyboard Light: no

وزن: 1.7 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1100 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ProBook-650-G5-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP ProBook 650 G5

در مقایسه با مدل قبلی اچ پی، ProBook 650 G4، طراحی را کاملاً تغییر داده است. ProBook جدید از طراحی مجدد سری EliteBook-800 با قاب کمتر گرد پیروی می کند و رنگ نقره ای حتی مانند قبل در طراحی غالب تر است. با این حال، تفاوت‌هایی با EliteBook در جزئیات وجود دارد، مانند وجود دو لولا کوچک‌تر به جای یک لولا بزرگ (حداکثر زاویه باز شدن هنوز حدود 135 درجه است). از آنجایی که ProBook 650 G5 به طور کامل از پلاستیک ساخته شده است، شباهت‌ها با EliteBooks گران‌تر بیشتر به نظر می‌رسد. این واقعاً به پایداری کمک نمی کند، و درایو DVD نیز کمکی نمی کند، حتی اگر از نظر ضخامت، ProBook به طور قابل توجهی بیشتر از EliteBooks باشد. برای مثال، تاب برداشتن واحد پایه نسبتاً آسان است. از طرف دیگر، تکیه گاه کف دست تا حد زیادی ثابت است، و همینطور صفحه کلید که فقط در گوشه پایین سمت چپ کمی در برابر فشار تسلیم می شود. پوشش پلاستیکی نمایشگر نیز نسبتاً ضعیف است و هر فشاری را تقریباً مستقیماً به نمایشگر منتقل می کند. علیرغم اینکه دستگاهی مقرون به صرفه است، از لپ تاپی با این رنج قیمت انتظار کمی کیفیت بیشتر داریم. کیفیت ProBook 450 G5 تا حدی بالاتر از همتای گران قیمت خود است.

برای انجام تعمیر و نگهداری، باید پوشش نگهداری را که تقریباً تمام قسمت پایینی را می پوشاند، بردارید. بعد از اینکه پیچ های متعدد را باز کردید، گیره ها را باز کردید و درپوش را جدا کردید، به حافظه رم، SSD 2280-M.2، یک اسلات رایگان 2.5 اینچی، باتری داخلی، کارت WLAN و درایو نوری دسترسی خواهید داشت. یک شکایت جزئی: در حالی که فن قابل مشاهده است، نمی توان آن را جدا کرد، زیرا چندین پایه بدنه در راه شما قرار می گیرد.

پورت های لپ تاپ استوک HP ProBook 650 G5

پورت های لپ تاپ ProBook 650 G5 به روز هستند و چیدمان نسبتا خوبی دارند. در سمت چپ لپ تاپ قفل کنزینگتون و کارت خوان هوشمند قرار دارد و کار را برای چپ دستان هنگام استفاده از ماوس راحت می کند. اما این در مورد سمت راست لپ تاپ صدق نمی کند. در سمت راست لپ تاپ پورت ترکیبی هدفون و میکروفون، USB 3.1 Gen1 Type-C، 2x USB 3.0 Type-A، HDMI، RJ45-Ethernet، RS-232، VGA ،پورت داک، microSD، پاور قرار دارند. این باعث می شود تا ترافیکی از کابل ها را درسمت راست ببینیم. به نظر ما اچ پی در این مورد می تواند بهتر عمل کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ProBook-650-G5-چپ

سمت چپ: قفل کنزینگتون، درایو نوری، کارت خوان هوشمند

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ProBook-650-G5-راست

سمت راست: ترکیب صوتی، USB 3.1 Gen1 Type-C، 2x USB 3.0 Type-A، HDMI، RJ45-Ethernet، RS-232، VGA ،پورت داک، microSD، پاور

پردازنده Intel Core i5-8265U 

پردازنده Intel Core i5-8265U یک SoC چهار هسته ای کارآمد برای نوت بوک ها و اولترابوک ها بر اساس نسل Whiskey Lake است و احتمالاً در آگوست 2018 معرفی خواهد شد. در مقایسه با پردازنده های مشابه Kaby Lake-R (مانند Core i5-8250U) ، پردازنده های Whiskey Lake اکنون در یک فرآیند 14 نانومتری بهبود یافته (14 نانومتر ++) تولید می شوند و سرعت کلاک بالاتری را ارائه می دهند. معماری و ویژگی ها یکسان است. i5-8265U به عنوان مثال ارائه می دهد. سرعت کلاک توربو بالا 3.9 گیگاهرتز (در مقابل 3.4 گیگاهرتز i5-8250U) برای یک هسته (3.8 برای دو هسته، 3.7 گیگاهرتز برای هر چهار هسته). پردازنده گرافیکی یکپارچه همچنان Intel UHD Graphics 620 نام دارد و کنترلر حافظه دو کاناله همچنان از همان سرعت رم Kaby-Lake-R (DDR4-2400 / LPDDR3-2133) پشتیبانی می کند. تقویت سرعت حرارتی پشتیبانی نمی شود (فقط در Core i7-8565U).

تراشه‌های Whiskey Lake با یک PCH جدید تولید شده در 14 نانومتر استفاده می‌شوند که از USB 3.1 Gen 2 (10 Gbps) و قطعات CNVi WiFi/BT پشتیبانی می‌کند. اینتل اساساً از معماری میکرو مشابهی در مقایسه با Skylake و Kaby Lake استفاده می کند، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز تفاوتی ندارد. این بدان معناست که Whiskey Lake یک تراشه Kaby Lake است که در فرآیند بهبودیافته 14nm++ ساخته شده است.

عملکرد i5-8265U به سیستم خنک کننده لپ تاپ و محدودیت های TDP تعریف شده برای عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت بستگی دارد. ما قبلاً شاهد تفاوت های بزرگی برای Kaby Lake-R (به عنوان مثال، معیارهای i7-8550U) بودیم، به خصوص برای عملکرد طولانی مدت (پایدار). بنابراین، جالب است که ببینیم چگونه می توان از سرعت کلاک اضافی توربو استفاده کرد. برای Core i7، اینتل بین 3 تا 11 درصد عملکرد بالاتری نسبت به نسل Kaby-Lake-R تخمین می زند و باید در Core i5 مشابه باشد (تا زمانی که خنک کننده کافی باشد).

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-15IWL-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620 

پردازشگر گرافیکی Intel UHD Graphics 620 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (ولتاژ فوق العاده پایین) نسل Kaby Lake Refresh (نسل هشتم Core) یافت. در مقایسه با پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 620 مشابه در پردازنده‌های Kaby Lake 2016، تنها نام آن از HD به UHD تغییر کرده است. این کارت گرافیک نرخ کلاک تا 1.150 مگاهرتز دارد و بنابراین 100 مگاهرتز بالاتر از HD Graphics 620 قدیمی (حداکثر 1.050 مگاهرتز) است و عملکرد قابل مقایسه ای را ارائه می دهد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق UHD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه حافظه نهان L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد و مانند Intel HD Graphics 620 و Intel HD Graphics 630 است. در مقایسه با گرافیک متوسط ​​HD Graphics 620، گرافیک UHD از پردازنده چهار هسته ای در معیارهای بازی ما کمی سود می برد. بنابراین، باید بین یک کارت گرافیک اختصاصی GeForce 910M و 920M از انویدیا قرار گیرد. اما برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند. 

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ProBook-650-G5-کاربری 

کاربری لپ تاپ استوک HP ProBook 650 G5

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-8265U ) ، کارت گرافیک ( Intel UHD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 650 G5 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ProBook-650-G5-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP ProBook 650 G5

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP ProBook 650 G5 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم اچ پی، لپ تاپ استوک اچ پی، لپ تاپ کارکرده اچ پی، لپ تاپ اچ پی HP ProBook 650 G5 ، خرید لپ تاپ استوک اچ پی ,
:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

کیس کامپیوتری چیست

کیس یا شاسی کامپیوتر بخشی از سیستم است که عوامل داخلی یک کامپیوتر را در کنار هم نگه می دارد. اکثر کیس ‌ها از آلومینیوم تشکیل شده‌اند، اما برخی از آن‌ ها شامل شیشه ‌های سکوریت شده به ‌عنوان کل یا بخشی از بدنه رایانه شخصی هستند. هر کیس دارای ابعاد خاصی است و می خواهید برای اطمینان از فضای کافی برای همه اجزا، باید به آن توجه کرد.

کیس کامپیوتری

کیس کامپیوتری

انواع کیس استوک برای کاربری های مختلف - لیست موجودی های آرالپ

سه اندازه اصلی کیس عبارتند از: برج کامل، برج میانی و مینی تاور. کیس برج کامل بیشترین فضا را برای قطعات داخلی فراهم می کند و بیشترین فضا را در هر منطقه کاری اشغال می کند. اگر قصد دارید یک کامپیوتر برای یک کسب و کار یا خانه بسازید، کیس برج میانی انتخاب بهتری و عملی تری است. این برج کوچک در فضاهای کوچکتر مانند اتاق خواب یا دفاتر کوچک به راحتی جا می شود و فضای محدودی را برای اجزای داخلی ارائه می دهد. در میان تمام گزینه های موجود، کیس گیمینگ گسترده ترین سیستمی است که بیشترین فضا را اشغال می کند.

کیس استوک چیست؟

کیس استوک تعاریف مختلفی دارد. نام‌ های متفاوتی نیز برای کیس استوک بکار می‌ رود. کیس استوک می‌ تواند کیس‌ های موجود در انبار باشد. کیس دسته دوم یا استفاده‌ شده باشد. کالاهایی که بنا به هر دلیلی به فروشگاه پس آورده شده و به انبار منتقل می‌ شوند. کیسی که تولید شده اما بلااستفاده بوده، کالایی که یک مشکل جزئی دارد اما قابل‌ استفاده است و... اما  کیس استوک به‌ معنای کالای مرجوعی و از رده‌ خارج نیست. کیس استوک قبلاً توسط افراد مختلف استفاده‌ شده و بنا به هر دلیلی می‌ توانند پس‌ از تست و بررسی وارد بازار شده و به نام کیس استوک بفروش برسد. هنگامی‌ که می‌ خواهید کیس استوک خریداری کنید به فاکتورهای مختلفی که همه آن‌ ها را در ادامه محتوا آورده‌ ایم دقت کنید. کیس و مادربرد در اندازه‌ های مختلفی وجود دارد که برای خرید باید به این نکته هم توجه کنید. اندازه این مادربردها در تصویر زیر قابل‌ مشاهده است.

مادربرد مناسب کیس اداری

مادربرد مناسب کیس اداری

نکات مهم برای خرید بهترین کیس استوک اداری

ضروری است که قبل‌ از خرید کیس استوک اطلاعاتی کسب کنید. قبل‌ از خرید برای دانستن اطلاعات مهم در مورد پردازنده و هارد دیسک، حافظه رم، کارت گرافیک و سیستم عامل باید وقت صرف کنید. در هنگام خرید کیس کارکرده یا استوک باید نکاتی مد نظر قرار دهید. پس‌ از خواندن این مطلب متوجه می‌ شوید که بهترین کیس استوک چه نوع کیسی است. ابتدا و قبل‌ از هر چیز باید این مسئله را روشن کنید که به چه کیسی نیاز دارید و چه استفاده‌ ای از سیستم قرار است صورت بگیرد. کامپیوتری که با آن فقط کارهای عادی یک اداره یا فروشگاه انجام می شود با کامپیوتری که می‌ خواهید با استفاده از آن بازی های کامپیوتری انجام دهید متفاوت است. باید فعالیت‌ هایی که می‌ خواهید با سیستم انجام دهید را در نظر بگیرید سپس به موارد بعدی دقت کنید.

کارکرد کیس کامپیوتری استوک مناسب اداره و فروشگاه

کیس ها به ۳ دسته اصلی تقسیم می شوند. کیس های با قابلیت ارتقا، کیس های گیمینگ و کیس های ورک استیشن.

کیس گیمینگ همانطور که از نامش پیداست برای استریم و بازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد و از پردازنده‌ های اینتل و AMD با ظرفیت رم بالا و حافظه ssd با سرعت بالا استفاده می‌ کند که مناسب اداره و فروشگاه نیست.

اما کیس‌ های دیگر کیس های با قابلیت ارتقا نام دارند. برخی از این کیس ها سخت افزار حرفه‌ ای ندارند و از مادربرد های میان رده و پردازنده‌ های شرکت ای ام دی و اینتل استفاده می‌کنند. برخی از مادربرد های این نوع کیس ‌های استوک می‌ توانند امکانات بالاتری به کاربران بدهند. بنابراین می‌ توانید با ارتقاء رم و پردازنده و حتی کارت گرافیک این سیستم‌ ها را به کیس‌ های با قدرت پردازشی بسیار بالاتر تبدیل کرد. این کیس ها می‌ توانند مناسب کار اداری، خانگی، دانش‌ آموزی، دانشجویی و غیره باشند.

خرید بهترین کیس استوک اداری

خرید کیس استوک اداری

دسته‌ ای دیگر از کیس ها ، کیس های ورک استیشن نام دارند. این کیس‌ ها یک سخت افزار حرفه ای داشته و بسیار سریع ‌تر از کیس‌ های معمولی هستند. این کیس‌ های کامپیوتری برای افراد حرفه‌ ای و برای ارائه برنامه‌ های سنگین مورد استفاده قرار می‌ گیرند و در تحلیل فایل‌ های تصویری با حجم بالا کاربرد دارند. اما موضوع بحث این مقاله راهنمای خرید بهترین کیس استوک اداری و فروشگاهی با قیمت مناسب است. پس می‌خواهیم در ادامه کیس‌ های استوک با قابلیت ارتقاء را که مناسب اداره و فروشگاه هستند را بررسی کنیم.

برای خرید بهترین کیس استوک اداری مشخصات سخت افزاری کیس را در نظر بگیرید

اولین و مهم‌ ترین مسئله در سیستم‌ های کامپیوتری سی پی یو یا پردازنده است. برای خرید بهترین کیس استوک اداری پردازنده ای متناسب با نیاز شما در اداره انتخاب‌ کنید. پردازنده های امروزی با مارک اینتل یا AMD انتخاب کنید که قادر به اجرای برنامه‌ های فروشگاه شما باشند. رم و هارد را طبق نیاز بررسی کنید. سعی کنید متناسب با آنچه که می‌ خواهید یک سیستم خوب در نظر بگیرید.

برای مثال می‌ توان به کیس استوک اچ پی HP Prodesk 600 G1 با پردازنده i5 نسل 4 سایز مینی و امکان ارتقای دلخواه اشاره کرد.HP Prodesk 600 G1 یک کیس پرقدرت استوک است که برای اداره و فروشگاه شما بسیار مناسب می‌ باشد. این کیس با مادربرد DDR3 نسبت‌ به مدل‌های دیگر این شرکت در کلاس بالایی قرار دارد.

مشخصات فنی HP Prodesk 600 G1

  • نام تجاری: HP
  • هارد دیسک: 500 گیگابایت
  • رم: 4 گیگابایت
  • نوع هارد: ATA-4
  • نوع رم: DDR3
  • پردازنده: Intel i5 چهار هسته ای
  • کارت گرافیک: Intel HD
  • سرعت پردازنده: 3.2 گیگاهرتز
  • معماری پردازنده: Haswell
  • نام تجاری پردازنده: اینتل
  • ابعاد: 14*3*10 اینچ
  • سیستم عامل: ویندوز 10 

همچنین از کارت گرافیک داخلی از برند اینتل و ظرفیت ۷۷۳ مگابایت بهره‌مند است. یکی از بهترین کیس‌ هایی است که به جرأت می‌ توان گفت به بهترین شکل توان انجام کارهای اداری و فروشگاهی را دارد. قیمت بسیار مناسب این دستگاه نیز توانسته یکی دیگر از مزیت‌ های آن باشد. با توجه به مشخصاتی که دارد و امکانات سخت‌ افزاری که ارائه می‌ دهد یک انتخاب ویژه برای محل کار شما است.

خرید بهترین کیس استوک اداری

خرید بهترین کیس استوک اداری

راهنمای خرید بهترین کیس استوک اداری

امروزه خرید کیس استوک اداری در بازارهای کشور رونق بسیار خوبی گرفته است. به همین دلیل نیاز است تا کاربران قبل از خرید اطلاعات لازم را برای خرید کیس فروشگاهی استوک مناسب با نیاز خود کسب نمایند. ما در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع می پردازیم.

خرید بهترین کیس استوک اداری باتوجه به بودجه و همچنین مشخصات مورد نظر صورت می گیرد. انتخاب کیس متناسب با نیازهای کاری شما بستگی به این دارد که شما یک کسب و کار کوچک دارید یا یک مرکز داده بزرگ.

ویژگی های اساسی بهترین کیس استوک برای کسب و کار

یکی از مهم ترین ابزارها برای کسب و کار سیستم های کامپیوتری هستند. امروزه همه کسب و کار ها به سیستم های کامپیوتری نیاز دارند بنابراین باید ویژگی های اساسی کیس های استوک را بدانید.

  • پردازنده یا cpu

هرچه سرعت پردازنده کیس استوک بالاتر باشد کارهای شما سریع تر انجام می شود. خرید کیس استوک با پردازنده بسیار بالا موجب هدر رفتن کاربرد آن می شود. بنابراین پردازنده با سرعت متوسط نیز برای اداره یا فروشگاه کارایی دارد حتما نیاز به پردازنده پر سرعت نیست.

  • حافظه داخلی

برای خرید بهترین کیس استوک اداری حافظه داخلی نیز امری مهم است. حافظه داخلی یک مکان برای ذخیره اطلاعات و نرم افزار های کسب و کارتان است. اگر کسب و کارتان طوری است که مدام در حال ذخیره سازی اطلاعات هستید یک کیس استوک با هارد مناسب خریداری کنید که بتواند فایل های حجیم را نگهداری کند.

خرید کیس اداری

خرید کیس اداری

  •  رم

از دیگر اجزای مهم کیس استوک رم است. هرچه رم بالاتر باشد سیستم کامپیوتری بهتر عمل می کند. سعی کنید یک رم مناسب خریداری کنید تا در طول روز بدون هیچ وقفه ای عملیات مورد نظر را انجام دهید.

موارد دیگری که اهمیت دارند نوع صفحه نمایش، اتصال بی سیم، سیستم عامل و همچنین کارت گرافیک است که همگی از اهمیت ویژه ای برخوردارند. این موارد سلیقه ای بوده و در هنگام خرید با کمک کارشناس فروش می توانید نوع آن ها را انتخاب کنید.

مشخصات بهترین کیس استوک اداری

برای خرید بهترین کیس استوک اداری باید مشخصات محصول را مورد ارزیابی و بررسی بیشتری قرار داد و ضمن دقت در ویژگی های آن فروشگاه معتبر و مورد اعتماد را برای سفارش و خرید بهترین کیس استوک اداری انتخاب نماییم.

برندهای مختلفی از کیس دست دوم اداری ارزان در بازار فروش موجود می باشد. هرکدام مشخصات مختلفی دارند و با توجه به مشخصات و مدل کیس، قیمت کیس استوک اداری مشخص می گردد. لذا در هنگام خرید به ویژگی و مشخصات کیس دقت کنید.

از نمونه مدل های کیس اداری پرفروش در بازار کیس استوک با برند اچ پی می باشد. فروش کیس استوک اداری این برند با قیمت های مختلف در بازار انجام می گیرد که ما بهترین قیمت های فروش این محصول را برای شما ارائه می کنیم. در اینجا به بررسی یک نمونه از مدل برند اچا می پردازیم تا نمونه ای از مشخصات فوق العاده بی نظیر این برند را برای شما بررسی کرده باشیم.

کیس استوک HP Compaq Elite 8300

کیس استوک HP Elite 8300 با ترکیبی عالی از عملکرد، پایداری و قابلیت اطمینان، مزیتی را که شما برای کاربری های مختلف به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار می دهد. توجه: مشخصات مربوط به HP 8300 Elite زیر ممکن است وقت خرید کیس، کمی متفاوت باشند. به همین دلیل قبل از خرید با کارشناس فروش آرالپ تماس بگیرید و از مشخصات فنی اطمینان حاصل کنید.

مشخصات فنی HP Elite 8300

  • نام تجاری: HP
  • هارد دیسک: 500 گیگابایت 7200 RPM- حداکثر 8 ترابایت
  • رم: 4 گیگابایت-حداکثر 32 گیگابایت
  • نوع هارد: ATA-4
  • نوع رم: DDR3
  • چیپست مادربرد: Intel Q77 Express
  • پردازنده: Intel i5-3470 چهار هسته ای  
  • کارت گرافیک: Intel HD Graphics 2500
  • سرعت پردازنده: 3.2 گیگاهرتز
  • نام تجاری پردازنده: اینتل
  • ابعاد محصول: 14*3*10 اینچ
  • سیستم عامل: ویندوز 10
  • پورت های پشت کیس: چهار USB 3.0- دو USB 2.0 - یک VGA - یک مینی Display Port - یک عدد سریال RS-232 -یک عدد RJ45 LAN
  • پورت های جلو کیس: چهار پورت USB 2.0 - یک جک هدفون - یک جک میکروفون
  • منبع تغذیه:240W Active PFC (طبق مشخصات HP Compaq 8300 Elite)
  • درایو نوری: DVD LightScribe
  • ابعاد: 4.0*13.3*14.9 اینچ (10.0 *33.8*37.9 سانتی‌متر)
  • وزن: 16.7 پوند (7.6 کیلوگرم)

خرید مینی کیس اچ پی

خرید مینی کیس اچ پی

خرید کیس استوک با ظرفیت 500 گیگابایت هارد دیسک تمام فضای مورد نیاز برای ذخیره انواع داده ها را در اختیار شما قرار می دهد. از فیلم های دیجیتال گرفته تا فایل های مرتبط با کار، فیلم ها، اسناد، کتاب های الکترونیکی و موارد دیگر. این کامپیوتر از برند HP توسط Windows 10 Pro اجرا می‌ شود که نه تنها با ویژگی‌ های ضروری که برای شما به ارمغان می‌آورد، زندگی شما را آسان ‌تر و روان ‌تر می‌ کند، بلکه شما را با ویژگی ‌های بصری و پیشرفته جدیدی آشنا می‌ کند که آن را به یک همراه روزمره تبدیل می ‌کند. کامپیوتر HP Elite 8300 با طراحی مشکی براق با خطوط تیز و پشتیبانی از صفحه کلید انگلیسی و فارسی تکمیل شده است.

به لطف 6 درگاه USB 3.0 نوع A، چهار پورت USB 2.0 نوع A و یک درگاه USB 3.0، می توانید کیس کامپیوتر HP Elite 8300 را بدون نگرانی با تمام دستگاه های مورد نیاز خود متصل کنید.

در هنگام خرید کیس استوک باید تمام فاکتورهای مهم را مد نظر قرار داد با یک اسلات کارت حافظه، تمام پورت های مورد نیاز را در اختیار دارید. شما این انتخاب را دارید که کامپیوتر HP Elite 8300 خود را با نمایشگر دلخواه خود متصل کنید و با یک کارت گرافیک داخلی، هر زمان که بخواهید می توانید از گرافیک، رنگ ها و وضوح لذت ببرید. اتصال بی سیم نیز با کارت ترکیبی Wi-Fi 2x2 802.11ac و بلوتوث 4.2 آسان است.

امنیت در بهترین حالتش از حداکثر سطوح امنیتی که می توانید با رایانه شخصی HP Elite 8300 دریافت کنید، لذت ببرید. HP Sure Start Gen 3 از شما در برابر حملات و تهدیدات مختلف محافظت می کند. برای مدیریت و کنترل بیشتر بر روی رایانه خود، کیت مدیریت پذیری HP به شما این فرصت را می دهد که به راحتی دستگاه خود را از طریق مدیر پیکربندی مرکز سیستم مایکروسافت مدیریت کنید.

گفتنی است که برای خرید بهترین کیس استوک اداری باید ویژگی های دیگری را مد نظر قرار داد از جمله قیمت فروش که بهترین قیمت های فروش کیس اداری را برای شما عزیزان در این سایت آورده ایم تا بتوانید متناسب با بودجه خود کیس مورد علاقه خود را انتخاب و خریداری نمایید. برای خرید کیس استوک باید علاوه بر ویژگی های سخت افزاری به نرم افزارهای قابل پشتیبانی و پیاده سازی در این مدل های کیس نیز دقت نمود.

نتیجه گیری

در هنگام خرید کیس استوک انواع برند و مدل ها موجود است که لازم است برای خرید بهترین مدل کیس دست دوم اداری ارزان فروشگاه مناسبی را انتخاب کرد و خوشبختانه سایت فروش ما یک از بهترین فروشگاه های کیس استوک می باشد. سخت‌افزار دائماً در حال پیشرفت است، بنابراین هر سیستم جدید احتمالاً سریع‌ تر از سیستم ‌های قبلی است.

خرید کیس استوک در برندهای مختلف را می توان از سایت اینترنتی آرالپ پیدا نمود و این فروشگاه یکی از معتبرترین فروشنده ها در زمینه کیس استوک می باشد. چه بخواهید چیزی بخرید یا فقط اطلاعاتی به دست آورید، ما تمام توان خود را انجام می دهیم تا مطمئن شویم که از خرید خود کاملا راضی هستید.

 



:: برچسب‌ها: کیس استوک، کیس اداری، مینی کیس اچ پی، کیس استوک اداری، کیس کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لپ تاپ سرسخت! قوی از هر نظر ! لپ تاپ استوک پاناسونیک Toughbook CF-53 یکی از لپ‌تاپ‌های سرسخت نازک‌تر و قابل حمل‌تر در دسته خود است که آن را به گزینه‌ای عالی برای کار میدانی تبدیل می‌کند. متأسفانه، یک مشکل بزرگ مانع از آن می شود که همراه ایده آل برای استفاده در فضای باز باشد.

این نقد و بررسی در تاریخ 05/10/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

سری Toughbook سری قدیمی لپ‌تاپ‌های مقاوم پاناسونیک است که از سال 1996 تولید می شود. لپ تاپ Toughbook CF-53 Lite با اندازه 14 اینچی امروزی یکی از جدیدترین مدل‌های موجود و همچنین یکی از نازک‌ترین ها در سری خود برای قابلیت حمل بهتر است. در این بررسی، عملکرد آن و مقایسه آن با یک لپ‌تاپ اداری معمولی مجهز به گزینه‌های مشابه پردازنده Kaby Lake را بررسی خواهیم کرد.

لینک خرید لپ تاپ استوک پاناسونیک Panasonic Toughbook CF-53

پاناسونیک Toughbook CF-53 دارای پورت ها و گزینه های ارتباطی بسیار بیشتری نسبت به لپ تاپ های معمولی است. پیکربندی پایه Toughbook 53 در حال حاضر با قیمت 1400 دلار آمریکا از طریق فروشگته های آنلاین به فروش می رسد. پیکربندی های Lite، Prime و Performance در سری CF-53 موجود است.

لپ-تاپ-استوک-پاناسونیک-Panasonic-Toughbook-CF-54-مشخصات-فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Panasonic Toughbook CF-53

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-3320M دو هسته ای , فرکانس  2.4 - 3.0 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Skylake 

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 4000 

حافظه رم: 8GB DDR3

صفحه نمایش: 13 اینچ 16:9, 768*1366 پیکسل , 112 PPI و B140XTN, AUO2E3C, TN LED, مات

مادربرد: Intel Kaby Lake-U iHDCP 2.2 Premium PCH

هارد:HDD,500GB 

کارت صدا: Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 HDMI, 1 Kensington Lock, Audio Connections: 3.5 mm combo, Card Reader: SDXC reader

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-LM (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.0

ابعاد: 3*34.5* 27.1 سانتی متر

باتری: 33 وات ساعت لیتیوم یون , 350 mAh

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet

وزن: 2.7 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1400 یورو

لینک مشاهده در سایت پاناسونیک: Panasonic homepage-Panasonic notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-پاناسونیک-Panasonic-Toughbook-CF-54-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Panasonic Toughbook CF-53

پاناسونیک CF-53 پوشیده از منیزیم را به عنوان باریک ترین لپ تاپ 14 اینچی نیمه مقاوم موجود در حالی که همچنان مطابق با استانداردهای MIL-STD-810G و IP51 است، تبلیغ می کند. در مقایسه با Dell Latitude 14 Rugged چهارده اینچی، لپ تاپ پاناسونیک در واقع تقریباً دو برابر نازک‌تر و دو برابر سبک‌تر است تا اندازه کلی آن شبیه به Alienware سنتی باشد. سطوح بافت دار آن حتی به سمت مرکز صفحه کلید محکم و سفت است، جایی که اکثر لپ تاپ های دیگر اغلب خم می شوند. لولاهای 180 درجه محکم هستند و در هنگام تایپ مطلقاً بدون هیچ گونه پیچ و تاب عمل می کنند و پیچش درپوش به حداقل می رسد. علیرغم اینکه بسیار نازکتر از مدل های قبلی خود است، به نظر نمی رسد که CF-53 کیفیت ساخت را در این بهبود، قربانی کرده باشد. نقطه ضعف قابل توجه پایین سطح درب خارجی منیزیم است که در آن خم شدن جزئی هنگام اعمال فشار می تواند رخ دهد. خوشبختانه حداقل است و هیچ نگرانی در طول استفاده وجود ندارد.

پورت های لپ تاپ استوک Panasonic Toughbook CF-53

چند پورت اصلی در CF-53 اختیاری هستند، از جمله VGA، مینی سیم دارای 4G LTE و کارت PC. پیکربندی آزمایشی ما، مدل پایه بدون این گزینه‌ها برای تجربه‌ای بی‌پرده است. موقعیت پورت می‌توانست بهتر باشد زیرا بسیاری از پورت‌ها به آداپتور AC نزدیک هستند، جایی که کابل‌ها به ناچار در هم می‌پیچند. در همین حال، هیچ پورتی در لبه سمت چپ لپ تاپ ما وجود ندارد.

لپ-تاپ-استوک-پاناسونیک-Panasonic-Toughbook-CF-54-پشت

پشت: USB 3.0، HDMI، مینی سیم،

لپ-تاپ-استوک-پاناسونیک-Panasonic-Toughbook-CF-54-چپ

سمت چپ: اسلات 2.5 اینچی SATA III قابل جابجایی، قفل Kensington

لپ-تاپ-استوک-پاناسونیک-Panasonic-Toughbook-CF-54-راست

سمت راست: کلید Wi-Fi، صدای 3.5 میلی‌متری، خواننده SD، 2x USB 3.0، RJ-45

پردازنده اینتل Core i5-3320M 

سی پی یو Intel Core i5-3320M یک پردازنده سریع دو هسته ای برای لپ تاپ ها بر اساس معماری Ivy Bridge است. با توجه به Hyperthreading، دو هسته می توانند تا چهار رشته را به صورت موازی اداره کنند که منجر به استفاده بهتر از پردازنده می شود. هر هسته سرعت پایه 2.6 گیگاهرتز را ارائه می دهد اما می تواند به صورت پویا نرخ کلاک را با Turbo Boost تا 3.1 گیگاهرتز (برای 2 هسته فعال) و 3.3 گیگاهرتز (برای 1 هسته فعال) افزایش دهد. به عنوان نسل قبلی Core i5-2520M مبتنی بر Sandy-Bridge، یک L3-Cache 3 مگابایتی ارائه می دهد.

معماری Ivy Bridge یک قالب بهبود یافته از معماری Sandy Bridge با بهبود عملکرد کارت گرافیک و پردازنده است. پردازنده‌ها در 22 نانومتر (در مقابل پردازنده‌های Sandy Bridge 32 نانومتری) تولید می‌شوند و اولین پردازنده‌هایی هستند که ترانزیستورهای سه بعدی را برای افزایش بازده انرژی در مقایسه با پردازنده‌های Sandy Bridge با کلاک مشابه معرفی می‌کنند. سایر ویژگی های جدید پشتیبانی یکپارچه PCI Express 3.0 و DDR3(L)-1600 است.

عملکرد Core i5-3320M به دلیل پیشرفت های معماری کمی بالاتر از پردازنده Sandy Bridge با کلاک مشابه است. در نتیجه، عملکرد کلی مشابه i7-2640M قدیمی است.گرافیک مجتمع Intel HD Graphics 4000 دارای 16 واحد اجرایی (EU) با کلاک 650 مگاهرتز تا 1200 مگاهرتز با Turbo Boost است که آن را به یکی از انواع سریع‌تر تبدیل می‌کند. درست مانند بسیاری دیگر از Ivy Bridge دو هسته ای، i5-3320M دارای TDP 35 وات است. بنابراین، حتی لپ تاپ های کوچکتر نیز می توانند از Core i5 استفاده کنند.

لپ-تاپ-استوک-پاناسونیک-Panasonic-Toughbook-CF-54-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4000 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که در پردازنده های Ivy Bridge در سال 2012 گنجانده شده است. کلاک پایه را می توان به طور خودکار با استفاده از فناوری Turbo Boost اورکلاک کرد. بسته به مدل پردازنده، کلاک پایه و توربو ممکن است به شدت متفاوت باشد و در نتیجه عملکرد گرافیکی قطعات ULV در مقایسه با قطعات چهار هسته‌ای دسکتاپ و لپ‌تاپ گران‌قیمت متفاوت باشد. در مقایسه با Intel HD Graphics 3000 در پردازنده‌های Sandy Bridge، کارت گرافیک HD 4000 کاملاً بازطراحی شد و سایه‌زن‌های با قابلیت DirectX 11، سخت‌افزار Tessellation، حافظه کش سطح 3 اختصاصی و پشتیبانی DirectCompute را ارائه می‌دهد. بنابراین IPC می تواند حتی 2 برابر سریعتر از Sandy Bridgeباشد و در کل تا 60 درصد عملکرد بیشتر (3DMark Vantage) ممکن است.

رمزگشای ویدئویی یکپارچه به نام Multi Format Codec Engine (MFX) نیز بهبود یافته است و حتی امکان رمزگشایی همزمان ویدیوهای 4K را نیز فراهم می کند. DXVChecker MPEG2، VC1، WMV9 و H264 را به عنوان کدک های پشتیبانی شده فهرست می کند. QuickSync برای رمزگذاری سریع ویدیوها نیز برای عملکرد بالاتر و کیفیت تصویر بهتر بهینه شده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید پشتیبانی از حداکثر 3 نمایشگر مستقل ارائه می دهد. طبق گفته اینتل، DisplayPort 1.1 (حداکثر 2560x1600) و HDMI 1.4 (حداکثر 1920x1080 بدون هک) توسط تراشه پشتیبانی می شوند. با توجه به فرآیند تولید 22 نانومتری 3D Tri-Gate، مصرف انرژی باید نسبتاً کم باشد. TDP کل بین 18 وات (ULV) تا 45 وات برای پردازنده های لپ تاپ مصرف کننده متغیر است.

لپ-تاپ-استوک-پاناسونیک-Panasonic-Toughbook-CF-54-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Panasonic Toughbook CF-53

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-6300U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 520 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک پاناسونیک Toughbook Panasonic CF-53 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک-پاناسونیک-Panasonic-Toughbook-CF-54-جمع بندی

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Panasonic Toughbook CF-53

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک پاناسونیک Toughbook Panasonic CF-53 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 4 ترابایت هارد inch 2.5 internal SSD یا SATA 6.0Gb/s را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

 

منبع:نقد و بررسی لپ تاپ استوک Toughbook Panasonic CF-54



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم پاناسونیک، لپ تاپ استوک پاناسونیک، لپ تاپ کارکرده پاناسونیک، لپ تاپ پاناسونیک Panasonic Toughbook CF-53 ، خرید لپ تاپ استوک پاناسونیک ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

اولترابوک قابل تبدیل Dell Latitude 7350 ترکیبی از یک اولترابوک، یک تبلت و یک تبلت قابل تبدیل است. ترکیبی از عملکرد بی‌صدا، صفحه کلید خوب و زمان‌های کار طولانی باتری، آن را به همراهی برای کاربران تجاری تبدیل کرده است.

این نقد و بررسی در تاریخ 9/01/2015 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

لپ تاپ تبلت شو Dell Latitude 7350 دستگاهی از دسته  Convertible جداشدنی است. Dell یک تبلت 13.3 اینچی با خنک کننده غیرفعال را با یک پایه صفحه کلید ترکیب می کند. این دستگاه در حالت بسته با یک اولترابوک قابل مقایسه است و برای کاربران تجاری طراحی شده است: TPM، یک سنسور اثر انگشت و یک کارت خوان SmartCard موجود است. بررسی ما نشان می دهد که آیا این لپ تاپ جایگزین خوبی برای نوت بوک های معمولی 13.3 یا 14 اینچی است.

لینک خرید لپ تاپ تبلت شو استوک دل Dell Latitude 7350

مشخصات فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350

 

پردازنده: مدل Intel Core -5Y71 دو هسته ای , فرکانس  1.2 - 2.9 GHz ,کش 4 مگابایت , معماری Broadwell 

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 5300

حافظه رم: 8GB DDR3

صفحه نمایش:13.3 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , capacitive, Sharp LQ133M1, IPS, براق

مادربرد: Intel Broadwell-Y PCH-LP (Premium)

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا:  Intel Broadwell PCH-LP - High Definition Audio Controller

پورت ها: 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 Mini DisplayPort, Audio Connections: combined stereo jack, Card Reader: SD, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader, Sensors: Orientation sensor, NFC, TPM 2.0

شبکه: Intel Dual Band Wireless-AC 7265 (a/b/g/h/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.0

ابعاد: 1.9*32.0* 22.9 سانتی متر

باتری: 30 وات ساعت لیتیوم یون Polymer

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 2 MP (front), 8 MP (rear)

سایر مشخصات: Speakers: stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes

وزن: 1.66 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1598 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350

بدنه لپ تاپ کاملا مشکی است و دل از سطوح مات استفاده می کند. فقط صفحه نمایش و قاب نمایشگر دارای سطوح براق هستند. پشت تبلت و پایین داک از فلز ساخته شده است در حالی که بقیه شاسی از پلاستیک ساخته شده است. این تبلت دارای اتصال مکانیکی با پایه کیبورد است. یک اهرم کوچک می تواند مکانیسم اتصال را آزاد کند. دسترسی به سخت افزار تبلت آسان است زیرا می توانید قاب پشتی را که فقط با گیره های پلاستیکی محکم شده است جدا کنید. پیچ استفاده نمی شود.

این لپ تاپ کیفیت ساخت خوبی دارد، فقط پایداری می تواند بهتر باشد. ممکن است تبلت را کمی بچرخانید. داک صفحه کلید از طرف دیگر بسیار محکم تر است. داک همان مسائلی را که ما از بسیاری از نوت بوک ها می دانیم، آشکار می کند. می توانید به راحتی داک را با مقداری نیرو در کناره های صفحه کلید فرو ببرید. لولا حداکثر زاویه باز شدن را تنها در حدود 120 درجه می دهد زیرا دستگاه با زاویه بازتر واژگون می شود. لولا تبلت را به خوبی در موقعیت خود نگه می دارد. باز کردن دستگاه با یک دست امکان پذیر نیست.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350

علاوه بر یک جک استریو ترکیبی، خود تبلت همچنین دارای یک سنسور اثر انگشت، یک SmartCard و کانکتور برق خود است (در پایین تبلت، قابل استفاده در ترکیب با داک نیست)، اما هیچ پورت یا کارت USB وجود ندارد. این پورت ها روی داک کیبورد قرار دارند. دل این داک را به پورت های ضروری مجهز کرده است: از یک Mini DisplayPort می توان برای اتصال نمایشگرهای خارجی و همچنین دو پورت USB 3.0 استفاده کرد. پورت‌های اضافی را می‌توان با آداپتورهای جداگانه (USB 3.0 به HDMI/VGA/Ethernet/USB 2.0) برای پورت USB 3.0 استفاده کرد.

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350 پورت جلو

جلو: در بالای صفحه نمایش دکمه پاور و SmartCard Reader قرار دارد.

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350 پورت پشت

پشت: قسمت پشتی داک صفحه کلید اکثر پورت ها را در خود جای می دهد: USB 3.0، Mini DisplayPort، اسلات برای قفل Kensington، USB 3.0، برق AC

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350 چپ

سمت چپ: در سمت چپ تبلت، جک استریو ترکیبی قرار دارد.

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350 راست

سمت راست: در سمت راست تبلت دکمه ویندوز، دکمه تنظیم صدا و شکافی برای قفل کنزینگتون قرار دارد.

پردازنده Intel Core M-5Y71

پردازنده Intel Core M-5Y71 یک پردازنده دو هسته ای ULV (فوق کم ولتاژ) مبتنی بر معماری Broadwell است که در اواخر سال 2014 راه اندازی شد. به لطف TDP آن فقط 4.5 وات (قابل تنظیم)، پردازنده برای تبلت ها و تبلت های خنک کننده غیرفعال مناسب است. نوت بوک 2 در 1. علاوه بر دو هسته پردازنده با Hyper-Threading با فرکانس 1.2 تا 2.9 گیگاهرتز، این تراشه همچنین یک پردازنده گرافیکی HD Graphics 5300 و یک کنترلر حافظه دو کاناله LPDDR3/DDR3L(-RS) تا 25.6 گیگابایت بر ثانیه را ادغام می کند. این تراشه در فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET ساخته شده است.

معماری Broadwell نشان دهنده "تیک" در مدل تیک تاک اینتل است، که به معنای کوچک شدن نسل قبلی خود Haswell است. فرآیند تولید 14 نانومتری جدید با ترانزیستورهای سه بعدی FinFET نه تنها باعث بهبود بهره وری انرژی می شود، بلکه اندازه قالب به میزان قابل توجهی کوچکتر برای بسته ها و دستگاه های فشرده تر می شود. پردازنده Core M-5Y71 محدوده توربو بسیار گسترده ای از 1.2 تا 2.9 گیگاهرتز ارائه می دهد. با این حال، فرکانس واقعی تا حد زیادی توسط TDP محدود شده است. در حالی که پردازنده در معیارهای کوتاه شبیه Core i7-4500U (Haswell، 15 W) است، عملکرد آن تحت بارگذاری کامل مداوم شروع به کاهش می‌کند. بر این اساس، هدف اصلی از راندمان بالاتر برادول، کاهش مصرف برق به جای بهبود عملکرد خام است.

معماری Broadwell اولین تراشه اینتل است که به طور کامل از DirectX 11.2 و همچنین OpenCL 1.3/2.0 و OpenGL 4.3 پشتیبانی می کند. ویدئو به صورت بومی از طریق DisplayPort 1.2 یا HDMI 1.4a خروجی خواهد شد. با این حال، استاندارد جدید HDMI 2.0 پشتیبانی نمی شود.

کارت گرافیک Intel HD Graphics 5300 

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 5300 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه Broadwell است که در اواخر سال 2014 معرفی شد. این کارت را می توان در پردازنده های Core M ULV مانند Core M-5Y70 یافت. در حالی که GPU با مصرف انرژی بسیار کم خود می درخشد، عملکرد خام بسیار پایین است و برای بازی های مدرن به سختی کافی است. معماری Broadwell دارای یک کارت گرافیک مبتنی بر معماری Intel Gen8 است که در مقایسه با نسل قبلی Gen7.5 (Haswell) از جنبه های مختلف بهینه شده است. از جمله، آرایه های سایه زن به نام "subslice" دوباره سازماندهی شده اند و اکنون هر کدام 8 واحد اجرایی (EU) ارائه می دهند. سه زیر اسلایس یک "برش" را برای مجموع 24 EU تشکیل می دهند. همراه با پیشرفت‌های دیگری مانند حافظه پنهان L1 بزرگ‌تر و جلویی بهینه‌شده، کارت گرافیک یکپارچه سریع‌تر و کارآمدتر از نسل قبلی خود شده است.

کارت گرافیک HD Graphics 5300 نشان دهنده نسخه میان رده خانواده پردازنده گرافیکی Broadwell است و از یک تکه با 24 EU تشکیل شده است. فراتر از آن، یک نوع پایین رده (GT1، 12 EUs) و همچنین مدل های بالاتر (GT3/GT3e + eDRAM، 48 EUs) نیز وجود دارد. همه پردازنده‌های گرافیکی Broadwell از OpenCL 2.0 و DirectX 11.2 پشتیبانی می‌کنند. موتور ویدیو اکنون می‌تواند H.265 را با استفاده از سخت‌افزار ثابت و همچنین شیدرهای کارت گرافیک موجود رمزگشایی کند. حداکثر سه نمایشگر را می توان از طریق DP 1.2/eDP 1.3 (حداکثر 3840 x 2160 @ 60 هرتز) یا HDMI 1.4a (حداکثر 3840 x 2160 @ 24 هرتز) متصل کرد. با این حال، HDMI 2.0 پشتیبانی نمی شود.

بسته به پردازنده خاص، حداکثر فرکانس کارت گرافیک بین 800 تا 900 مگاهرتز متغیر است. با این حال، به دلیل TDP بسیار پایین، میانگین کلاک در برنامه های سه بعدی به طور قابل توجهی کمتر خواهد بود. بنابراین، HD 5300 به سختی از HD 4000 یا HD 4200 قدیمی بهتر عمل می کند، اما برای عملکرد مشابه به انرژی بسیار کمتری نیاز دارد.به لطف یک فرآیند 14 نانومتری جدید، کل تراشه Core M تنها با 4.5 وات TDP مشخص شده است و برای تبلت هایی که به صورت غیرفعال خنک می شوند مناسب است. TDP منعطف است و می تواند کاهش یا افزایش یابد که تأثیر قابل توجهی بر عملکرد دارد.

کاربری لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350

کاربری لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350

با توجه به سی پی یو ( Intel Core M-5Y71 ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 5300 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 7350 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Latitude 7350

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 7350 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 7350



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell Latitude 7350، خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

صفحه نمایش لمسی، بلندگوهای قوی و حافظه رم 8 گیگابایتی ترکیبی قدرتمند به نظر می رسد. سریع، هوشمندانه و همه کاره - اما Ultrabook HP ENVY TouchSmart M7 واقعاً عملکرد متعادل کننده بین تبلت و نوت بوک را چقدر خوب انجام می دهد؟

این نقد و بررسی در تاریخ 21/12/2012 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

یک نوت بوک با صفحه نمایش لمسی که هنوز هم چیزی غیرعادی است (اما نه برای مدت طولانی). اما HP ENVY TouchSmart M7 برای حسادت صاحبان لپ تاپ به این ویژگی متکی نیست. سازنده همچنین بلندگوهای قدرتمند، سیستم خنک کننده هوشمندانه و عملکرد داخلی کاملاً قابل احترام را ترکیب می کند تا دستگاه واقعاً قابل توجه باشد. خواهیم دید که آیا دارندگان Acer Aspire S7، Asus VivoBook S400CA یا Sony Vaio SVT-1312V1ES واقعا چیزی برای رقابت دارند یا خیر.

لینک خرید لپ تاپ استوک اچ پی HP ENVY TouchSmart M7

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ENVY-TouchSmart-M7-مشخصات-فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP ENVY TouchSmart M7

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-4700MQ چهار هسته ای , فرکانس 2.4 - 3.4 GHz ,کش 6 مگابایت , معماری Haswell 

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 4600

حافظه رم: 8GB DDR3

صفحه نمایش:17.3 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 157 PPI و AUO3B3D, IPS , مات

مادربرد: Intel HM77 (Panther Point)

هارد:HDD,500GB  

کارت صدا:  Conexant ISST Audio

پورت ها: 1 USB 2.0, 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1 , HDMI , 1 Kensington Lock, Audio Connections: 3.5 mm headphone jack and microphone jack, Card Reader: 2-in-1 (SD and XD)

شبکه: Realtek PCIe GBE Family Controller (10/100/1000MBit/s), Intel Centrino Wireless-N 2230 (b/g/n = Wi-Fi 4), Bluetooth via Wifi Direct

ابعاد: 1.8*32.6* 23.4 سانتی متر

باتری: 50 وات ساعت لیتیوم یون , 4330 mAh

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: HP TrueVision HD

سایر مشخصات: Speakers: Beats Audio™ with 2 speakers and HP Triple Bass Reflex Subwoofer, Keyboard Light: no, External DVD drive

وزن: 3.2 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1500 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ENVY-TouchSmart-M7-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP ENVY TouchSmart M7

فلز برس خورده اغلب آهنربایی برای اثر انگشت است، هرچند در اینجا اینطور نیست. این بدان معناست که درب آن هرگز لکه دار به نظر نمی رسد. با باز کردن آن، صفحه نمایش در سطوح بیرونی به طرح خود وفادار می ماند، در حالی که در دکمه صفحه کلید مشکی است اما نقره ای رنگ غالب است. با وزن 3.2 کیلوگرمی دستگاه احساس سبکی نمی کند، که بخشی از آن به دلیل سطح سخت شیشه ای صفحه نمایش است. همانطور که متأسفانه در میان اکثر اولترابوک ها رایج است، شما قابلیت ارتقای کاربر را قربانی می کنید و با باتری پیش فرض و سایر قطعات (معمولاً قابل تعویض توسط کاربر) گیر می کنید.

پورت های لپ تاپ استوک HP ENVY TouchSmart M7

در مورد پورت هایHP ENVY TouchSmart M7 یک روند تاسف بار، پورت VGA از دست رفته است. در سمت چپ، اکنون فقط یک پورت HDMI وجود دارد. چیزی شبیه به Mini DisplayPort که ممکن است یک آداپتور به آن متصل شود، بیهوده است.برای درایو دی وی دی خارجی همراه، یک پورت USB برقی در سمت راست وجود دارد. خوشبختانه تمام اتصالات در سمت چپ و سمت راست به سمت عقب قرار دارند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ENVY-TouchSmart-M7-چپ

سمت چپ: GigaBit LAN، HDMI، 2x USB 3.0، کارت خوان

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ENVY-TouchSmart-M7راست

سمت راست: قفل کنزینگتون، میکروفون، جک هدفون، USB 2.0، کانکتور منبع تغذیه

پردازنده Intel Core i7-4700MQ

اینتل Core i7-4700MQ یک پردازنده چهار هسته ای پیشرفته برای لپ تاپ ها است. این پردازنده بر اساس معماری Haswell و در 22nm ساخته شده است. با کمک Hyperthreading، چهار هسته می توانند تا هشت رشته را به صورت موازی اداره کنند که منجر به استفاده بهتر از CPU می شود. هر هسته سرعت پایه 2.5 گیگاهرتز را ارائه می دهد اما می تواند به صورت پویا نرخ کلاک را با Turbo Boost تا 3.3 گیگاهرتز (برای 4 هسته فعال)، 3.4 گیگاهرتز (برای 2 هسته فعال) و 3.5 گیگاهرتز (برای 1 هسته فعال) افزایش دهد.

معماری Haswell جانشین معماری Ivy Bridge با هدف بهبود عملکرد کارت گرافیک و پردازنده توسط اینتل ارائه شده است. پردازنده‌ها در 22 نانومتر تولید می‌شوند و یک جهش در بهینه سازی و همچنین پورت‌های اجرایی اضافی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، ویژگی های جدید مانند AVX2 و FMA عملکرد پردازنده را در اجرای برنامه های آینده افزایش می دهند.

عملکرد Core i7-4700MQ به دلیل پیشرفت های معماری کمی بالاتر از پردازنده Ivy Bridge با کلاک مشابه است. در نتیجه، عملکرد کلی مشابه Core i7-3820QM مبتنی بر Ivy Bridge است (اگر از فضای سر Turbo به طور کامل استفاده شود). حتی نرم افزارهای بسیار سنگین یا کار کردن همزمان با چند برنامه را به راحتی پردازش می کند. گرافیک یکپارچه Intel HD Graphics 4600 با 20 واحد اجرایی (EU) با کلاک 400 مگاهرتز تا 1150 مگاهرتز را با Turbo Boost ارائه می دهد که حدود 30 درصد سریعتر از HD 4000 است. پردازنده i7-4700MQ با TDP 47 وات شامل کارت گرافیک، کنترلر حافظه و VRM رتبه بندی شده است. بنابراین، CPU فقط برای لپ تاپ های 15 اینچی یا بزرگتر مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ENVY-TouchSmart-M7-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 4600

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4600 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که در برخی از پردازنده های Haswell 2013 گنجانده شده است. نرخ کلاک پایه را می توان به طور خودکار با استفاده از فناوری Turbo Boost اورکلاک کرد. بسته به مدل پردازنده، نرخ کلاک پایه و توربو ممکن است به شدت متفاوت باشد و در نتیجه عملکرد گرافیکی متفاوتی بین مدل‌های مختلف CPU ایجاد شود. در مقایسه با HD 4000، هسته گرافیکی تغییرات زیادی داشته است. این کارت گرافیک از DirectX 11.1 ، OpenCL 1.2 و OpenGL 4.0 پشتیبانی می کند. همچنین دارای رمزگشای بهبودیافته برای ویدیوهای 4K و رمزگذار و همگام‌سازی سریع است.

با توجه به معیارهای اینتل در 3DMark 11، پردازشگر HD Graphics 4600 تا 60 درصد سریعتر از HD 4000 قبلی خواهد بود. با این حال، در بنچمارک های بازی ما، بهبود فقط حدود 30 درصد بود. این افزایش عملکرد با پیشرفت‌های معماری و افزایش تعداد واحدهای اجرایی به دست می‌آید: نسخه GT2 با 20 EU را در مقایسه با 16 EU برای HD 4000 در نظر بگیرید. بنابراین، HD 4600 نه تنها با برخی از کارت گرافیک های اختصاصی مانند GeForce GT 620M و 630M مطابقت دارد، همچنین با سریع ترین پردازنده های گرافیکی یکپارچه AMD مانند Radeon HD 8650G رقابت می کند. با توجه به فرآیند تولید 3D Tri-Gate 22 نانومتری، مصرف برق باید نسبتاً کم باشد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ENVY-TouchSmart-M7-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک HP ENVY TouchSmart M7

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-4700MQ ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 4600 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP ENVY TouchSmart M7 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-ENVY-TouchSmart-M7-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP ENVY TouchSmart M7

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP ENVY TouchSmart M7 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 4 ترابایت هارد inch2.5- internal SSD • SATA 6.0Gb/s را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم اچ پی، لپ تاپ استوک اچ پی، لپ تاپ کارکرده اچ پی، لپ تاپ اچ پی HP ENVY TouchSmart M7، خرید لپ تاپ استوک اچ پی ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لپ تاپ کار قابل حمل. لپ تاپ اچ پی ProBook 450 G5 یکی از اولین نوت‌بوک‌های تجاری بود که جدیدترین نسل پردازنده‌های Intel Core را ارائه کرد. در این بررسی به این موضوع خواهیم پرداخت که آیا این نوت بوک اداری ارزان ارزش وقت شما را دارد یا خیر.

این نقد و بررسی در تاریخ 27/02/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

با سری ProBook 4x0 شرکت اچ پی نوت‌بوک‌های تجاری را با هدف بازار مبتدی عرضه می‌کند. این سری از نوت‌بوک‌های تجاری مقرون‌به‌صرفه با هر دو سری لپ‌تاپ‌های دل Latitude 3000 و سری E ThinkPad به طور یکسان در بخش «کسب و کار کوچک» بازار رقابت می‌کنند. بنابراین همه اینها نه شرکت‌های بزرگ، بلکه شرکت‌های کوچک‌تر که بیشتر بر مقرون به صرفه بودن تمرکز دارند، هدف قرار می‌گیرند.

لینک خرید لپ تاپ استوک اچ پی HP Probook 450 G5

در سراسر این سری، HP چهار اندازه از کوچک (13.3 اینچ) تا بزرگ (17 اینچ) را ارائه می دهد. ProBook 450 G5، موضوع لپ تاپ مورد آزمایش امروز، مدل 15.6 اینچی و پس از HP ProBook 470 G5 دومین دستگاه بزرگ در سری خود است. رقبای اصلی آن Lenovo ThinkPad E580 و Dell Latitude 3590 خواهند بود. در حالی که ما قبلاً بررسی ThinkPad را به پایان رسانده ایم، Latitude هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است، 

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Probook-450-G5-مشخصات-فنی

واحد بررسی ما نه مقرون به صرفه ترین و نه گران ترین پیکربندی ProBook 450 موجود است. با قیمت 849 یورو ، صفحه نمایش IPS FHD (1920x1080) و 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه SSD و Intel Core i5-7300U را ارائه می دهد.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP Probook 450 G5

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-7300U دو هسته ای , فرکانس  2.6 - 3.5 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Kaby Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 15.6 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 141 PPI, AUO41ED, IPS LED , مات

مادربرد: Intel Kaby Lake-U + iHDCP 2.2 Premium PCH

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا:  Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio

پورت ها: 1 USB 2.0, 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 VGA, 1 HDMI, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, Audio Connections: Kombo-Audio, Card Reader: 3-in-1 SD card slot, 1 Fingerprint Reader

شبکه: Realtek RTL8168/8111 Gigabit-LAN (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2

ابعاد: 2.0*37.6* 26.3 سانتی متر

باتری: 48 وات ساعت لیتیوم یون 

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 720p

سایر مشخصات: Speakers: stereo, Keyboard: six-row keyboard with number pad, Keyboard Light: yes

وزن: 2.1 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 849 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

 توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Probook-450-G5-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP Probook 450 G5

شرکت HP طراحی را به طور قابل توجهی در مقایسه با ProBook 450 G4 به روز کرده است. تکیه گاه کف دست از نقره ای به مشکی تغییر یافته است، گوشه های شاسی کمتر گرد شده و ساختار لولا تغییر کرده است. علاوه بر این، نمایشگر حاشیه‌های کوچک‌تری دارد، اما نامناسب بودن آن‌ها باریک نیست. ThinkPad E580 از این نظر بهتر است و به لطف حاشیه‌های باریک‌تر، ردپای کوچک‌تری دارد. ProBook 450 G5 در مقایسه با مدل قبلی خود باریک تر است. مواد شاسی، با وجود طرح رنگ جدید، ثابت مانده اند: اکثر این لپ تاپ از پلاستیک ساخته شده است. فقط جای دست از آلومینیوم ساخته شده است.

شاسی استحکام متوسط را ارائه می دهد، پایه انعطاف پذیری قابل توجهی را فراهم می کند. پوشش پلاستیکی صفحه نمایش نیز انعطاف پذیر است. با این حال، تکیه گاه دست کمی خم می شود. به طور کلی، کیفیت می تواند بهتر باشد، به خصوص در قسمت بالایی که انتقال بین قطعات به راحتی قابل احساس است. این امر به ویژه دردسرساز است، زیرا احتمالاً در طول استفاده روزانه با این قسمت در تماس خواهید بود. لولای تکی صفحه نمایش را در حین کار ثابت نگه می دارد و تنها با یک دست می توان آن را باز کرد. اگرچه فقط تا 135 درجه باز می شود.

پورت های لپ تاپ استوک HP Probook 450 G5

لپ تاپ ProBook 450 G5در مجموع به چهار درگاه USB مجهز شده است که سه تای آنها USB 3.1 Gen 1 (2x Type-A، 1x Type-C) و یکی USB 2.0 (Type-A) است. علاوه بر این، این نوت بوک همچنین سه خروجی ویدئو را برای نمایشگرهای خارجی ارائه می دهد: HDMI، VGA و DisplayPort. دومی از طریق یک درگاه USB-C هدایت می شود و به یک دانگل جداگانه نیاز دارد.

همچنین می توان از پورت USB-C برای شارژ لپ تاپ استفاده کرد. در آزمایشات خود با شارژر 45 واتی Inateck UCC1001DE USB-C، علیرغم پیام هشداری که ظاهر شد و پیشنهاد استفاده از منبع تغذیه با وات بالاتر را داشت، توانستیم ProBook را شارژ کنیم. برای شارژ یک دستگاه خاموش، یک شارژر 45 واتی باید مناسب باشد. با این حال، اگر قصد دارید آن را در حین استفاده ، شارژ کنید، به منبع تغذیه 65 واتی نیاز خواهید داشت. در غیر این صورت، نوت بوک ممکن است به طور متناوب خراب شود.

تنها مشکل واقعی ما این واقعیت بود که HP پشتیبانی از Thunderbolt 3 را حذف کرد، که می توانست به یک eGPU متصل شود و عملکرد سه بعدی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. موقعیت و فاصله پورت ها مشکلی نداشت. آنها به سمت عقب در هر دو طرف قرار دارند. فقط کارت خوان SD در سمت چپ جلو و نزدیک تکیه گاه دست قرار دارد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Probook-450-G5-چپ

سمت چپ: قفل کنزینگتون، USB 2.0 (نوع A)، جک ترکیبی صدا، کارت خوان SD

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Probook-450-G5-راست

سمت راست: USB 3.1 Gen 1 (Type-C)، 2x USB 3.0 (Type-A)، HDMI، VGA، Gigabit Ethernet، Power

پردازنده Intel Core i5-7300U

سی پی یو Intel Core i5-7300U یک پردازنده دو هسته ای سریع برای نوت بوک ها بر اساس معماری Kaby Lake است و در ژانویه 2017 معرفی شد. دو هسته CPU با پشتیبانی از Hyper-Threading با فرکانس 2.6 - 3.5 گیگاهرتز (2 هسته توربو همچنین 3.5گیگاهرتز) ادغام می شود.این پردازنده علاوه بر دو هسته، به پردازنده گرافیکی HD Graphics 620 و همچنین یک کنترلر حافظه دو کاناله (DDR3L-1600/DDR4-2400) مجهز شده است. این در فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET تولید می شود.

اینتل اساساً از همان معماری میکرو در مقایسه با Skylake استفاده می کند، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز تفاوتی ندارد. سازنده تنها فناوری Speed ​​Shift را برای تنظیمات دینامیکی سریع‌تر ولتاژها و ساعت‌ها دوباره کار کرد و فرآیند بهبودیافته 14 نانومتری امکان فرکانس‌های بسیار بالاتر همراه با راندمان بهتر از قبل را فراهم می‌کند. با فرکانس 2.5 تا 3.5 گیگاهرتز، Core i5-7300U به طور قابل توجهی بالاتر از Core i5-7200U قدیمی (2.5 - 3.1) و Core i5-6200U (2.3 - 2.8 گیگاهرتز) است. به لطف فرکانس سریع توربو، عملکرد باید کمی کمتر از Core i7-7500U باشد (2.7 - 3.5 گیگاهرتز، اما کش L3 4 مگابایت). بنابراین، عملکرد برای کارهای سنگین نیز کافی است.

لپ تاپ استوک HP EliteBook 1030 G2-سی-پی-یو-و-گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 620

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 620 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (فوق کم ولتاژ) نسل Kaby Lake یافت. این نسخه "GT2" از پردازنده گرافیکی Kaby Lake تا 1050 مگاهرتز (بسته به مدل CPU) کلاک دارد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق HD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه کش L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد، اما بسیار شبیه به گرافیک قدیمی HD Graphics 520 است. این بدان معناست که فقط برخی از بازی‌های اخیر کم‌تقاضا مانند Farming Simulator 17 به صورت روان در تنظیمات کم جزئیات اجرا می‌شوند. در مقایسه با کارت های گرافیک اختصاصی، HD620 باید بین GeForce 910M و 920M از Nvidia قرار گیرد. برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند. HD Graphics 620 را می‌توان در پردازنده‌های موبایلی با توان 15 وات TDP یافت و بنابراین برای لپ‌تاپ‌های فشرده و اولترابوک‌ها مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Probook-450-G5-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک HP Probook 450 G5

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-7300U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP Probook 450 G5 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Probook-450-G5-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP Probook 450 G5 

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP Probook 450 G5 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک اچ پی HP Probook 450 G5



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم اچ پی، لپ تاپ استوک اچ پی، لپ تاپ کارکرده اچ پی، لپ تاپ اچ پی HP Probook 450 G5، خرید لپ تاپ استوک اچ پی ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

نقد و بررسی لپ تاپ استوک Asus ROG Zephyrus G15 GA503

لپ تاپ ایسوس Zephyrus G15 ممکن است در نگاه اول مانند یک لپ‌تاپ همه کاره شیک به نظر برسد. با این حال، سخت‌افزار قدرتمندی از AMD و Nvidia در زیر قاب وجود دارد. ما لپ تاپ گیمینگ 15 اینچی را به طور گسترده آزمایش کرده ایم.

این نقد و بررسی در تاریخ 02/02/2021 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

اگر تصمیم به خرید مدل برتر ROG Zephyrus G15 جدید دارید، یک بسته کلی فوق العاده قدرتمند دریافت خواهید کرد. به این ترتیب، مدل GA503 که ما آزمایش کردیم، می‌تواند از یک پردازنده بسیار قدرتمند Ryzen 9 5900HS و یک پردازنده گرافیکی لپ‌تاپ GeForce RTX 3070 برخوردار باشد که تنها با TDP 100 وات (شامل Dynamic Boost) مشخص شده است. علاوه بر این، یک SSD با ظرفیت 128 گیگابایتی و 8گیگابایت رم DDR4 (دو کاناله) در مدل آزمایشی ما نصب شده است. در همین حال، یک صفحه نمایش WQHD مات با FreeSync و 165 هرتز از بازتولید تصویر مراقبت می کند.

لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-مشخصات-فنی

توجه: طبق برگه مشخصات ما، یک صفحه نمایش 144 هرتز Full HD به عنوان گزینه پنل ثانویه موجود است، اما به دلیل پوشش فضای رنگی کم (45٪ NTSC) آن را توصیه نمی کنیم.

لینک خرید لپ تاپ استوک ایسوس Asus ROG Zephyrus G15 GA503

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Asus ROG Zephyrus G15 GA503

 

پردازنده: مدل AMD Ryzen 9 5900HS هشت هسته ای , فرکانس  4.6 - 3.3 GHz ,کش 16 مگابایت , معماری Cezanne

کارت گرافیک: AMD Radeon RX Vega 8 - Nvidia Geforce RTX 3070 - 8GB VRAM, Core: 780 - 1620 MHz, Memory: 14000 MHz, GDDR6 

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش:15.6 اینچ 16:9, 2560*1440 پیکسل , 188 PPI, CMN N156KME-GNA (CMN152A), IPS level, WQHD , مات

مادربرد: AMD Promontory/Bixby FCH

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا:  Realtek ALC289 @ AMD K17.6 - Audio Processor - High Definition Audio Controller

پورت ها: 4 USB 3.1 Gen2, USB-C Power Delivery (PD), 1 HDMI, 1 Kensington Lock, Audio Connections: 1 combined port (mic/headset), Card Reader: microSD

شبکه: Realtek PCIe GBE Family Controller (10/100/1000MBit/s), Intel Wi-Fi 6 AX200 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5/ax = Wi-Fi 6), Bluetooth 5

ابعاد: 2.0*35.5* 24.3 سانتی متر

باتری: 90 وات ساعت لیتیوم یون 

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: HD

سایر مشخصات: Speakers: 6 speakers, Keyboard: chiclet, Keyboard Light: yes, 200-watt power adapter, Armoury Crate, 24 Months Warranty

وزن: 1.99 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 2,799 یورو

لینک مشاهده در سایت ایسوس: Asus homepage-Asus notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Asus ROG Zephyrus G15 GA503

لپ تاپ استوک ایسوس Zephyrus G15 در رنگ خاکستری یا سفید موجود است. نسخه دوم قطعاً چشم نواز است. از یک سو، رنگ سفید به ندرت در بخش لپ‌تاپ استفاده می‌شود و از سوی دیگر، جلوه های مختلف جزئیات مانند نقاط کوچک یا سوراخ‌های روی درب، ظاهر متفاوتی را ایجاد می‌کند. از نظر بصری، دستگاه بسیار پیشرفته به نظر می رسد، به خصوص از آنجایی که پوشش و صفحه کلید از ترکیب منیزیم و آلومینیوم ساخته شده اند .

پایداری برای چنین قاب باریکی مشکلی ندارد، به شرطی که درخواست های زیادی نداشته باشید. کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار دارد. تمام عناصر لپ تاپ به آرامی با یکدیگر ادغام می شوند. ساختار لولا برای لپ تاپ های گیمینگ کمی غیر معمول است. لولاها به گونه ای طراحی شده اند که هنگام باز شدن درب، ناحیه پشتی واحد پایه چندین میلی متر بالا می رود (حداکثر زاویه 180 درجه، امکان باز شدن با یک دست وجود دارد) که به طور همزمان تهویه را مطلوب می کند (اما هنگامی که سطح تکان می خورد، نمایشگر به سرعت به عقب برمی گردد). لپ تاپ استوک ایسوس Zephyrus G15 با وزن کم خود نیز ما را تحت تأثیر قرار می دهد. کمتر از 2 کیلوگرم کمترین مقدار در میدان آزمایش است و می توان آن را کاملاً راحت حمل کرد. چیزها از نظر ابعاد شبیه به هم هستند. ترکیبی از طراحی قاب باریک و ارتفاع 2.0 سانتی متری ظاهری باریک را تضمین می کند.

پورت های لپ تاپ استوک Asus ROG Zephyrus G15 GA503

پورت ها برای چنین لپ تاپ گیمینگ جمع و جوری بد نیست. این لپ تاپ 15 اینچی پورت RJ45، جک صدا، خروجی HDMI 2.0، اسلات قفل کنزینگتون و کارت خوانی که فقط می‌تواند مدل‌های microSD را بپذیرد، در خود جای می‌دهد، البته که کمی حیف است. حیف شد: به دلیل استفاده از AMD باعث می شود G15 باید بدون Thunderbolt کار کند. در مورد پورت‌های USB، ایسوس دو درگاه Type-A و دو درگاه Type-C (هر کدام 3.2 Gen 2) با 100 وات Power Delivery و پشتیبانی DisplayPort را انتخاب کرده است.

در حالی که کاربران راست دست باید از توزیع پورت ها راضی باشند، چپ دست ها احتمالاً به دلیل چیدمان شکایت خواهند کرد، زیرا پورت های سمت چپ بیش از حد به جلو متمایل شده اند. کابل های متصل می توانند به طور قابل توجهی دامنه حرکت ماوس خارجی را محدود کنند.

لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-جلو

جلو

لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-پشت

پشت

لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-چپ

سمت چپ: منبع تغذیه، HDMI 2.0، RJ45 LAN، USB-A 3.2 Gen 2، 2x USB-C 3.2 Gen 2، صدا

لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-راست

سمت راست: USB-A 3.2 Gen 2، microSD، اسلات قفل Kensington

پردازنده AMD Ryzen 9 5900HS

سی پی یو AMD Ryzen 9 5900HS پردازنده ای برای لپ تاپ های بزرگ (گیمینگ) بر اساس معماری سزان است. R9 5900HS هر هشت هسته را بر اساس ریزمعماری Zen 3 یکپارچه می کند. آنها در فرکانس 3 گیگاهرتز (ساعت پایه تضمینی) تا 4.6 گیگاهرتز (توربو) هستند و از SMT / Hyperthreading (16 رشته) پشتیبانی می کنند. این تراشه بر روی فرآیند مدرن 7 نانومتری TSMC ساخته شده است. در مقایسه با 5900HX (تا 54 وات)، 5900HS با TDP 35 وات پیکربندی شده است. ریزمعماری جدید Zen 3 نسبت به Zen 2 IPC سرعت بسیار بالاتری ارائه می‌دهد. AMD در مورد پردازنده‌های دسکتاپ ادعا می‌کند که به طور متوسط ​​19 درصد و در بررسی برنامه‌ها حدود 12 درصد افزایش سرعت ساعت دارند.

میانگین 5900HS در پایگاه داده ما با اینتل Core i7-12650H ، Core i9-11900H و Core i9-11980HK در عملکرد چند رشته ای مطابقت دارد، در حالی که، به طرز شگفت آوری به Ryzen 9 5900HX تشنه انرژی نزدیک تر است. این CPU از همه جهات عالی است، و بیشتر تولیدکنندگان لپ تاپ و همچنین بسیاری از تولیدکنندگان مینی کیس شخصی به آن توجه می کنند. علاوه بر هشت هسته پردازنده ، APU همچنین یک iGPU Radeon RX Vega 8 را با 8 CU تا حداکثر 2100 مگاهرتز ادغام می کند. کنترلر حافظه دو کاناله از DDR4-3200 و رم کم مصرف LPDDR4-4266 پشتیبانی می کند. علاوه بر این، 16 مگابایت حافظه کش سطح 3 روی تراشه وجود دارد. TDP APU 35 وات تعیین شده است تا برای لپ‌تاپ‌های کوچک‌تر (35 - 52 وات) مناسب باشد.

لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-پردازنده و کارت گرافیک

 

کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3070

پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce RTX 3070 دومین کارت گرافیک سریع آمپر برای نوت‌بوک‌ها در اوایل سال 2021 است. این کارت بر اساس تراشه GA104-770-A1 Ampere ساخته شده است و 8 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 با گذرگاه حافظه 256 بیتی را ارئه می دهد. از PCIe 4.0 پشتیبانی می کند و در دو نوع مختلف از 80 تا 125 وات (TGP) در دسترس خواهد بود. این کارت گرافیک نوت بوک از GB5-256 استفاده می کند و اندازه تراشه 40x40 میلی متر است. کارت گرافیک از eDP 1.4b برای اتصال مانیتور داخلی پشتیبانی می کند.

هیچ نوع Max-Q دیگری وجود ندارد اما هر تولید کننده لپ تاپ می تواند فناوری های Max-Q (تقویت پویا، Whispermode) را پیاده سازی کند. عملکرد به تنظیمات TGP و خنک کننده لپ تاپ بستگی دارد. به طور متوسط باید شبیه به RTX 2080 Super Mobile قدیمی باشد و بنابراین برای بازی‌های QHD - 4k مناسب‌تر است. 

تراشه GA104 6144 ALU FP32 را ارائه می دهد که نیمی از آنها می توانند دستورالعمل های INT32 (یعنی 3072 ALU INT32) را نیز اجرا کنند. با این حال، RTX 3070 از تمام ALU های روی تراشه استفاده نمی کند. با تورینگ همه سایه زن ها همچنان می توانند دستورالعمل های FP32 یا INT32 را اجرا کنند. طبق گفته های انویدیا، هسته های ردیابی پرتو و تانسور روی تراشه نیز بهبود یافته اند. سری موبایل RTX 3070 از 5120 هسته از 6144 هسته استفاده می کند. تراشه‌های Ampere همچنین شامل یک رمزگذار ویدیویی بهبودیافته نسل پنجم (NVENC برای H.264 و H.265) و یک رمزگشای نسل هفتم (برای فرمت‌های مختلف از جمله AV1) هستند.

لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Asus ROG Zephyrus G15 GA503

با توجه به سی پی یو ( AMD Ryzen 9 5900HS ) ، کارت گرافیک ( Nvidia GeForce RTX 3070 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک ایسوس Asus ROG Zephyrus G15 GA503 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-Asus-ROG-Zephyrus-G15-GA503-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Asus ROG Zephyrus G15 GA503

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک ایسوس Asus ROG Zephyrus G15 GA503 این قابلیت را دارد که تا 40 گیگابایت رم و ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک ایسوس Asus ROG Zephyrus G15 GA503



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم ایسوس، لپ تاپ استوک ایسوس، لپ تاپ کارکرده ایسوس، لپ تاپ ایسوس Asus ROG Zephyrus G15 GA503، خرید لپ تاپ استوک ایسوس ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

یک دستگاه تجاری برای استفاده روزمره: اینجا جایی است که Dell با Latitude 14 E5470 خود وارد می شود. ویژگی های امنیتی، پردازنده قوی، حافظه کاری زیاد و درایو حالت جامد نصب شده است. اینها پیش نیازهای خوبی برای یک لپ تاپ تجاری هستند. با این حال، تمام آنچه که می درخشد عالی نیست، و بنابراین نمونه بررسی ما باید انتقاداتی را بپذیرد. 

این نقد و بررسی در تاریخ 15/02/2017 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

لپ تاپ های دل در بخش تجاری بسیار محبوب هستند. نه تنها به این دلیل که مجموعه Latitude 5000 Dell برای عمر طولانی طراحی شده است، بلکه به این دلیل که ویژگی های امنیتی متنوعی نصب شده یا به صورت اختیاری در دسترس است. نمونه بررسی ما، Latitude E5470 با اندازه 14 اینچی Dell، به لطف پردازنده چهار هسته‌ای خود، برای کارهای تجاری کاملاً مجهز است. Core i5-6620HQ اینتل توسط 8 گیگابایت رم DDR4 پشتیبانی می شود و SSD 128 گیگابایتی فضای زیادی را برای سیستم عامل و سایر برنامه ها فراهم می کند. همه اینها در یک محفظه محکم و مشکی یافت می شود که محافظت ایده آل را تضمین می کند. دل در مدل ما پنل Full HD را انتخاب کرده است. این پیکربندی سخت افزاری در فروشگاه های آنلاین مختلف آلمانی 1190 یورو قیمت دارد. با این حال، Dell فقط این پیکربندی را در وب سایت ایالات متحده خود فهرست می کند. قیمت دستگاه در اینجا 1500 دلار است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-مشخصات-فنی

پیکربندی این مدل می تواند از کشوری به کشور دیگر متفاوت باشد. دستگاه های سطح ورودی با قیمت مرجع 1100 یورو در وب سایت آلمانی دل فهرست شده اند. از نظر عملکرد، آنها با کوچکترین پردازنده اینتل Core i3-6100U Skylake و یک پنل HD با تنها 1366x768 پیکسل شروع می شوند. وب‌سایت Dell نشان می‌دهد که دستگاه‌ها را می‌توان به صورت اختیاری با صفحه‌نمایش لمسی FHD پیکربندی کرد. 

خرید لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5470

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Latitude E5470

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-6820HQ  چهار هسته ای , فرکانس  2.7 - 3.6 GHz ,کش 8 مگابایت , معماری Skylake 

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 530

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 14 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 157 PPI, LP140WF3, AH-IPS, WLED, 262K (6bit), CIE1931 72%, 60Hz, مات

مادربرد: Intel Skylake-H

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا: Intel Skylake PCH-H High Definition Audio Controller

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 VGA, 1 HDMI, 1 Kensington Lock, 1 Docking Station Port, Audio Connections: stereo, lower front, Card Reader: MMC, SD, SDHC, SDXC, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader, NFC, Brightness Sensor, Sensors: Sierra Wireless Location Sensor

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-LM (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8260 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2, LTE

ابعاد: 2.3*33.4* 23.1 سانتی متر

باتری: 62 وات ساعت لیتیوم یون , 7750 mAh

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 720p HD

سایر مشخصات: Speakers: stereo, Keyboard: chiclet, Keyboard Light: yes, power supply, Dell Command, Dell Audio, 12 Months Warranty

وزن: 1.867 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1190 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude E5470

لپ تاپ دل Latitude E5470 به طور کامل برای عمر طولانی طراحی شده است. کاربر به محض برداشتن دستگاه متوجه این موضوع می شود: مواد استفاده شده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن ساخته شده اند که حس خوشایندی دارد. سطوح مات روی درب و پایه ظاهری نرم و لطیف دارند. در نتیجه، متأسفانه اثر انگشت به زودی به یک مشکل تبدیل می شود، اما می توان به سرعت و به راحتی با یک پارچه تمیز کننده آن را پاک کرد. پایداری پایه واقعاً خوب است زیرا به سختی می توان آن را تاب داد. برای پیچاندن آن مقداری نیرو لازم است. همین امر در مورد درب نمایشگر زیبا نیز صادق است. اگرچه تاب برداشتن آن بسیار ساده تر از پایه است، اما درب Dell Latitude E5740 پایداری بالاتری نسبت به برخی دستگاه های دیگر دارد. درب همچنین در تست فشار ما چشمگیر به نظر می رسد زیرا هیچ موجی روی صفحه نمایش نمی تواند تولید شود. از طرف دیگر، پایه کمی در مرکز صفحه کلید تسلیم می شود، اما هنوز در محدوده قابل قبولی قرار دارد و نمی توان آن را منفی تلقی کرد.

ما از تزئینات لاستیکی که صفحه نمایش را در بر می گیرد، خوشمان آمد. این کار از ورود کثیفی در هنگام بسته بودن لپ تاپ جلوگیری می کند. به طور کلی، ساخت نمونه بررسی ما مثال زدنی است. هیچ چیز تکان نمی‌خورد و همه شکاف‌ها منظم هستند و لولاها درب نمایشگر را محکم در جای خود نگه می‌دارند و تکان خوردن بسیار کم است. باز کردن دستگاه با یک دست امکان پذیر نیست زیرا مقاومت اولیه برای این کار بسیار زیاد است. از سوی دیگر، صفحه نمایش را می توان به طور کامل به سمت پشت باز کرد زیرا دل Latitude E5470 به دو لولای 180 درجه مجهز شده است.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Latitude E5470

اگرچه اتصال بسیار چشمگیر است، اما حداقل یک پورت USB Type-C را از دست می دهیم. لپ تاپ هایی که برای عمر طولانی ساخته شده اند نیز باید دارای پورت هایی باشند که آنها را در آینده قابل ستفاده کند. اما برگردیم به جنبه مثبت تنوع پورت: Dell Latitude E5470 در مجموع دارای سه پورت USB 3.0 است که در سمت راست و چپ قرار دارند. این توزیع به نظر ما خوب است. فاصله بین پورت ها نیز سخاوتمندانه است: کارت خوان SmartCard سمت چپ یک ویژگی امنیتی مهم است که هر دستگاه تجاری باید داشته باشد. اکثر اینترفیس ها در قسمت عقب قرار دارند. بنابراین، تمام کابل‌های مهم مستقیماً از دستگاه دور می‌شوند و نباید با ماوس‌های متصل مشکلی ایجاد شود. موقعیت LAN و سوکت های منبع تغذیه ظریف و بی فایده نیستند زیرا ادغام آنها در لولاها بسیار پایدار است. یک پورت داک استیشن نیز در قسمت زیرین قرار دارد. 

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-جلو

جلو: بلندگوها، LED وضعیت

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-پشت

پشت: پورت اترنت، خروجی VGA، اسلات سیم کارت (WWAN)، خروجی HDMI، USB 3.0، منبع تغذیه

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-چپ

سمت چپ: USB 3.0، دریچه‌های هوا، کارت‌خوان هوشمند

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-راست

سمت راستصدای ترکیبی، کارت خوان SD، USB 3.0، قفل کنزینگتون

پردازنده Intel Core i7-6820HQ

سی پی یو Intel Core i7-6820HQ یک پردازنده چهار هسته ای بر اساس معماری Skylake است که در سپتامبر 2015 راه اندازی شده است. علاوه بر چهار هسته پردازنده با Hyper-Threading با فرکانس 2.7 - 3.6 گیگاهرتز (4 هسته: حداکثر 3.2 گیگاهرتز) 2 هسته: حداکثر 3.4 گیگاهرتز)، این تراشه همچنین دارای یک کارت گرافیک HD Graphics 530 و یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4-2133/DDR3L-1600 است. پردازنده با استفاده از فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET ساخته می شود. در مقایسه با Core i7-6820HK بسیار مشابه، Core i7-6820HQ از ویژگی های مدیریتی و امنیتی اضافی مانند Intel vPro و TXT پشتیبانی می کند، اما فاقد ضریب آنلاک شده برای OC است.

معماری Skylake جایگزین Haswell و Broadwell می شود و ریزمعماری یکسانی را در هر کلاس TDP از 4.5 تا 45 وات به ارمغان می آورد. پیشرفت های گسترده طراحی Skylake شامل افزایش بافرهای خارج از دستور، واکشی بهینه شده و پیش بینی شاخه و همچنین افزایش عملکرد اضافی از طریق Hyper است. با این حال، به طور کلی، عملکرد در هر ساعت تنها 5 تا 10 درصد (در مقایسه با Haswell) به ترتیب زیر 5 درصد (در مقایسه با Broadwell) افزایش یافته است که برای یک معماری جدید ("Tock") کاملاً متوسط ​​است.

به لطف معماری بهبود یافته، Core i7-6820HQ تقریباً برابر با Core i7-4900MQ سابق (Haswell) یا Core i7-5700HQ (Broadwell) عمل می کند. تحت بار کامل طولانی مدت، تراشه Skylake نسبت به بسیاری از پیشینیان مبتنی بر Haswell برتری خواهد داشت، زیرا فرآیند پیشرفته 14 نانومتری منجر به راندمان انرژی بالاتر و کاهش گاز می‌شود. حتی سخت‌ترین برنامه‌ها و انجام چندوظیفه‌ای بیش از حد به راحتی انجام می‌شوند.

واحد گرافیکی یکپارچه به نام HD Graphics 530 نشان دهنده نسخه "GT2" پردازنده گرافیکی Skylake (اینتل Gen. 9) است. 24 واحد اجرایی که EUs نیز نامیده می شود، با فرکانس 350 تا 1050 مگاهرتز کار می کنند و عملکردی حدود 20 درصد بالاتر از HD Graphics 4600 قدیمی دارند. بنابراین بازی های سال 2015 را می توان به راحتی در تنظیمات کم یا متوسط ​​بازی کرد. این پردازنده با TDP 45 وات (شامل CPU، کارت گرافیک و کنترلر حافظه) مشخص شده است، این پردازنده برای نوت بوک های بزرگتر با اندازه 15 اینچ و بالاتر مناسب است. به صورت اختیاری، TDP را می توان تا 35 وات کاهش داد (cTDP پایین)، که هم اتلاف گرما و هم عملکرد را کاهش می دهد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel Graphics HD 530

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 530 (GT2) یک واحد گرافیکی یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف دسکتاپ و نوت بوک نسل Skylake یافت. نسخه "GT2" پردازنده گرافیکی Skylake 24 واحد اجرایی (EU) با کلاک تا 1150 مگاهرتز (بسته به مدل پردازنده) ارائه می دهد. HD 530 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x 64bit DDR3L-1600 / DDR4-2133) دسترسی داشته باشد. عملکرد دقیق HD Graphics 530 به عوامل مختلفی مانند TDP، L3 Cache، حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر نرخ کلاک مدل خاص بستگی دارد. سریع ترین نسخه های دسکتاپ (Core i7-6700K) می توانند با GeForce 920M اختصاصی رقابت کنند و بازی های مدرن (از سال 2015) را در تنظیمات کم یا متوسط انجام دهند.

موتور ویدئوی اصلاح شده اکنون H.265/HEVC را کاملاً سخت افزاری رمزگشایی می کند و در نتیجه بسیار کارآمدتر از قبل است. نمایشگرها را می توان از طریق DP 1.2 / eDP 1.3 (حداکثر 3840 x 2160 @ 60 هرتز) متصل کرد، در حالی که HDMI به نسخه قدیمی 1.4a (حداکثر 3840 x 2160 @ 30 هرتز) محدود شده است. با این حال، HDMI 2.0 را می توان با استفاده از مبدل DisplayPort اضافه کرد. حداکثر سه نمایشگر را می توان به طور همزمان کنترل کرد. HD Graphics 530 را می توان در چندین پردازنده نوت بوک و دسکتاپ از کلاس های مختلف TDP (35 تا 91 وات) یافت.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell Latitude E5470

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-6820HQ ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 530 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5470 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5470-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Latitude E5470 

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5470 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ دل Dell Latitude E5470



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell Latitude E5470، خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

انعطاف پذیری بالا!لپ تاپ استوک 13.3 اینچی یوگا 730 لنوو یک لپ تاپ تبلت شو 2 در 1 با طراحی زیبا و عملکرد چشمگیر، ارگونومی عالی و عمر باتری خوب است. با این حال، دریچه فن تحت بارهای سنگین همچنان به عنوان یک مشکل باقی می ماند ، اگرچه این کمتر از آن چیزی است که ممکن است تصور شود.

این نقد و بررسی در تاریخ 10/05/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

نسل جدید پردازنده‌های ULV Kaby Lake-R اینتل در حال حاضر در بازار نوت‌بوک جا افتاده است، بنابراین جای تعجب نیست که هم نسل‌های قدیمی‌تر و هم جدیدتر نوت‌بوک‌های متوسط تا سطح بالا و اولترابوک‌ها دارای پردازنده i7 یا i5 از این سری باشند. در ابتدای سال، ما نسخه قبلی Lenovo Yoga 730-13IKB، Yoga 720-13IKB را بررسی کردیم که قبلاً به نسل هشتم پردازنده i7-8250U مجهز شده بود. در زمان نگارش این مقاله، لنوو هر دو نسخه 13.3 اینچی و همچنین 15.6 اینچی را در سری 730 ارائه می دهد. سری قدیمی 720 نیز هنوز در دسترس است و در اندازه سوم کوچکتر (با صفحه نمایش 12 اینچی) نیز عرضه می شود.

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-13IKB-مشخصات-فنی

به نظر می رسد لنوو این بار بر روی بهینه سازی های جزئی تمرکز کرده است، بنابراین تا جایی که به ساختار، چیدمان و طراحی کلی مربوط می شود، Yoga 730-13IKB تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. در این بررسی، ما توجه خود را بر تفاوت‌های قابل‌توجه بین نسل‌ها و به‌ویژه عملکرد متمرکز خواهیم کرد، زیرا دریچه گاز سنگین مطمئناً در گذشته موضوعی بوده است. رقبای قابل تبدیل 850 دلاری ما عبارتند از سایر 2 در 1 ها با اندازه مشابه مانند Acer Spin 5 SP513- اینچی 13.3، مدل لوکس - اما گران تر - 13.3 اینچ HP Spectre x360  یا کمی بزرگتر 14 اینچی ایسوس ZenBook Flip 14.

لینک خرید لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Yoga 730-13IKB

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-13IKB

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-8250U چهار هسته ای , فرکانس  1.6 - 3.4 GHz ,کش 6 مگابایت , معماری Kaby Lake Refresh

کارت گرافیک: Intel Graphics UHD 620

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 13.3 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 166 PPI, multi-touch, LGD05B4 (LP133WF4-SPB8), IPS , براق

مادربرد: Intel Kaby Lake-U iHDCP 2.2 Premium PCH

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا:  Conexant CX20751/2 @ Intel Kaby Lake-U/Y - High Definition Audio Controller

پورت ها: 1 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 2 USB 3.1 Gen2, 2 Thunderbolt, 2 DisplayPort, Audio Connections: 3.5 mm combo-jack, 1 Fingerprint Reader, Brightness Sensor, Sensors: gyroscope

شبکه: Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.1

ابعاد: 1.4*30.6* 21.6 سانتی متر

باتری: 48 وات ساعت لیتیوم یون , 6080 mAh Lithium-Ion, 4-cell

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 720p

سایر مشخصات: Speakers: sterio, 12 Months Warranty

وزن: 1.242 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 850 یورو

لینک مشاهده در سایت لنوو: Lenovo homepage-Lenovo notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-13IKB-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-13IKB

از منظر زیبایی شناسی، Yoga 730 با روکش آلومینیومی بسیار شبیه به Yoga 720 قدیمی است: گوشه های گرد شده ظریف با طراحی کاملاً زاویه دار با پایه دیده می شود. لنوو رنگ سطح لپ تاپ را "پلاتینیوم" یا به عنوان گزینه دیگر "خاکستری فلزی" می نامد. این روکش در لمس کمی خشن است اما از لغزش انگشتان عرق شده جلوگیری می کند و در برابر اثر انگشت غیر قابل نفوذ هستند. کیفیت ساخت کلی با تلرانس های کم، حتی شکاف ها و انتقال های صاف قابل توجه است. استحکام بسیار خوب است و تنها با تاب برداشتن بسیار جزئی و شکستن آن در حین تلاش‌های پیچشی شدید، درب آن کمی بیشتر، به فشار موضعی با موج‌های جزئی روی نمایشگر پاسخ می‌دهد.

هنگام اعمال فشار متوسط، صفحه‌کلید کمی خم می‌شود، اما نه به اندازه‌ای که حتی برای تایپیست‌های سنگین دست هم مشکل ایجاد کند. لولاهای 360 درجه به اندازه کافی سفت نیستند تا از انحراف نمایشگر در حالت لپ تاپ جلوگیری کنند ، به خصوص هنگام به حرکت درآوردن صفحه لمسی ، و به دلیل طراحی سبک وزن و عدم وجود بریدگی در لبه جلو، برای باز کردن نوت بوک هر دو دست مورد نیاز هستند. 

بررسی دقیق‌تر شاسی تفاوت‌های فیزیکی جزئی را در مقایسه با 720 نشان می‌دهد: اندازه آن کمی متفاوت است (چند میلی‌متر)، دهانه دریچه فن دیگر تمام لبه عقب را نمی‌پوشاند، اما به دو قسمت جداگانه تقسیم می‌شود. در بخش‌های مختلف، سوراخ‌ها در محل بلندگوها بسیار ظریف‌تر هستند، و حسگر اثر انگشت اکنون به‌جای قرار گرفتن در وسط، با لبه سمت راست کلید جهت‌نمای راست هم ردیف می‌شود. هیچ یک از این تغییرات هیچ تاثیری بر قابلیت استفاده کلی یا تجربه کاربر ندارد.

پورت های لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-13IKB

لنوو هیچ تغییری در پورت ها ایجاد نکرده است، بنابراین Yoga 730 دارای همان 2 پورت Type-C (Thunderbolt) در سمت چپ است . یکی از آنها به عنوان درگاه شارژ نیز عمل می کند و همچنین یک درگاه USB 3.0 در سمت راست قرار دارد. بر خلاف رقبای خود، لپ تاپ تبلت شو لنوو Yoga 730 به هیچ وجه کارت خوان ارائه نمی کند و یک اسلات کارت MicroSD مانند HP Spectre یا Asus Zenbook Flip 14 ندارد. البته از Cortana با قابلیت های Far-field پشتیبانی می کند و پشتیبانی از Active Pen 2 را نیز ارائه می دهد.

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-13IKB-جلو

جلو: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-13IKB-پشت

پشت: دریچه های فن

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-13IKB-چپ

سمت چپ: 2x USB Type-C با Thunderbolt 3، ورودی/خروجی صدا

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-13IKB-راست

سمت راست: دکمه پاور، USB 3.1 Gen 1

پردازنده Intel Core i5-8250U

پردازنده Intel Core i5-8250U یک SoC چهار هسته ای کارآمد برای نوت بوک ها و اولترابوک ها بر اساس نسل Kaby Lake Refresh است و در آگوست 2017 معرفی شد. برخلاف نسل قبلی Core i5-7200U که هنوز دو هسته ای بودند. i7-8250U به چهار هسته اما با فرکانس پایه پایین تر 1.6 گیگاهرتز مجهز شده است. Turbo Boost می تواند تا 3.4 گیگاهرتز حرکت کند و بنابراین سرعت تک هسته ای کوتاه مدت خوبی نیز ارائه می دهد. پردازنده گرافیکی اکنون Intel UHD Graphics 620 نامیده می شود، اما در غیر این صورت مشابه Intel HD Graphics 620 است. کنترلر حافظه یکپارچه از DDR4-2400 / LPDDR3-2133 و حافظه دو کاناله پشتیبانی می کند.

اینتل اساساً از همان معماری میکرو در مقایسه با Skylake استفاده می کند، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز تفاوتی ندارد. سازنده تنها فناوری Speed Shift را برای تنظیمات دینامیکی سریع‌تر ولتاژها و ساعت‌ها دوباره کار کرد و فرآیند بهبودیافته 14 نانومتری امکان فرکانس‌های بسیار بالاتر همراه با راندمان بهتر از قبل را فراهم می‌کند. به گفته اینتل، مدل‌های جدید چهار هسته‌ای تا 40 درصد سریع‌تر از مدل‌های دو هسته‌ای قبلی خود هستند. با توجه به کاهش TDP و همان فرآیند 14 نانومتری، عملکرد طولانی مدت و رفتار دریچه گاز جالب و بسته به طراحی لپ تاپ خواهد بود. بنابراین، مدل‌های قدیمی‌تر چهار هسته‌ای ۳۵ واتی باید در برنامه‌هایی که نیاز به بار پردازنده طولانی‌تری دارند، سریع‌تر عمل کنند.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620 

پردازشگر گرافیکی Intel UHD Graphics 620 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (ولتاژ فوق العاده پایین) نسل Kaby Lake Refresh (نسل هشتم Core) یافت. در مقایسه با پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 620 مشابه در پردازنده‌های Kaby Lake 2016، تنها نام آن از HD به UHD تغییر کرده است. این کارت گرافیک نرخ کلاک تا 1.150 مگاهرتز دارد و بنابراین 100 مگاهرتز بالاتر از HD Graphics 620 قدیمی (حداکثر 1.050 مگاهرتز) است و عملکرد قابل مقایسه ای را ارائه می دهد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق UHD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه حافظه نهان L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد و مانند Intel HD Graphics 620 و Intel HD Graphics 630 است. در مقایسه با گرافیک متوسط ​​HD Graphics 620، گرافیک UHD از پردازنده چهار هسته ای در معیارهای بازی ما کمی سود می برد. بنابراین، باید بین یک کارت گرافیک اختصاصی GeForce 910M و 920M از انویدیا قرار گیرد. اما برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند. 

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-13IKB-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-13IKB

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-8250U ) ، کارت گرافیک ( Intel UHD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Yoga 730-13IKB برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-13IKB-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-13IKB

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Yoga 730-13IKB این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-13IKB

 


:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم لنوو، لپ تاپ استوک لنوو، لپ تاپ کارکرده لنوو، لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 730-13IKB، خرید لپ تاپ استوک لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

سری Latitude 5490 توسط Dell به عنوان نوت بوکی معادل گاوصندوق به بازار عرضه شده است. برچسب قیمت نسبتاً بالای این دستگاه بهره وری 14 اینچی خود را با تعداد زیادی گزینه امنیتی توجیه می کند و این لپ تاپ را برای شرکت های آگاه به امنیت مناسب می کند. ما نه تنها ویژگی‌های امنیتی آن را با سرعت آن در نظر می‌گیریم، بلکه آن را با سایر دستگاه‌های متمرکز بر بهره‌وری مقایسه می‌کنیم.

این نقد و بررسی در تاریخ 15/03/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

سری Latitude کلاس تجاری Dell است. توجه ویژه ای به ویژگی های امنیتی شده است و این لپ تاپ را برای شرکت ها و کارمندان آنها مناسب می کند. اما حتی یک کاربر معمولی نیز ممکن است در دستگاهی مانند این مزیت پیدا کند. در این بررسی، به این خواهیم پرداخت که آیا این نوت بوک ارزش قیمت خود را دارد و آیا کاربران آگاه از امنیت از ویژگی های ارائه شده راضی هستند یا خیر.

لینک خرید لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5490

پس از Latitude E5470 از دو نسل پیش، Dell "E" را از طرح نامگذاری خود حذف کرد و جانشین آن به سادگی Latitude 5480 نامیده شد. Latitude 5490 لیست گزینه های نسبتا طولانی دارد. دل نه پیکربندی مختلف را در وب‌سایت خود فهرست می‌کند، اگرچه باید توجه داشته باشیم که برخی از اطلاعات موجود در آنجا نادرست هستند، زیرا حتی مقرون به صرفه‌ترین مدل با تمام ارتقاء (رسما اختیاری) نمایش داده می‌شود.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5490-مشخصات-فنی

تفاوت‌های سخت‌افزاری با نمایشگر شروع می‌شود که در سه نوع، پردازنده‌های مختلف و گزینه‌های حافظه موجود است و همچنین شامل مجموعه‌ای از گزینه‌های ذخیره‌سازی، امنیت و کارت گرافیک است. این امکان وجود دارد که یک کارت گرافیک اختصاصی به پیکربندی خود اضافه کنید. در زمان آزمایش، دل قیمت Latitude را کاهش داده است. مقرون به صرفه ترین نسخه، مبتنی بر i5-8250U، صفحه نمایش HD و 8 گیگابایت حافظه و 500 گیگابایت HDD در حال حاضر تنها با قیمت 839 یورو (1040 دلار بدون مالیات بر ارزش افزوده) در دسترس است. متأسفانه، نوع صفحه نمایش لمسی محدود به بازارهای انگلیسی زبان است.

جای تعجب نیست که برای مقایسه Dell، رقابت قدرتمندی را وارد کرده ایم. انتخاب ما شامل HP EliteBook 840 G4، Acer TravelMate P648، Lenovo ThinkPad T470 و Fujitsu LifeBook U747 است. آخرین اما نه کم‌اهمیت، ما همچنین نگاهی به سلف آن، Dell Latitude 5480 می‌اندازیم.در تست سال گذشته به امتیاز استثنایی 86% دست یافت که این امتیاز را مدیون عمر باتری عالی است. با این حال، ما با روشنایی کم نمایشگر مشکل داشتیم.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Latitude 5490

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-8250U چهار هسته ای , فرکانس  1.6 - 3.4 GHz ,کش 6 مگابایت , معماری Kaby Lake Refresh

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 14 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 157 PPI, optional, AU Optronics AUO263D, IPS, مات

مادربرد: Intel Kaby Lake-U + iHDCP 2.2 Premium PCH

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا: Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio

پورت ها: 4 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 VGA, 1 HDMI, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, Audio Connections: headphone/microphone combo jack, Card Reader: full SD, Sensors: Acceleration

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-LM (10/100/1000MBit/s), Intel 8265 Tri-Band WiFi (Oak Peak) Network Adapter (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2, empty Slot

ابعاد: 2.1*33.3* 22.9 سانتی متر

باتری: 68 وات ساعت لیتیوم یون , Polymer

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 720p- Primary Camera: 1 MPix

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: no, 12 Months Warranty

وزن: 1.694 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1599 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5490-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude 5490

شاسی در مقایسه با نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری نداشته است. به هر حال این واقعاً مورد نیاز نبود، زیرا شاسی ساده و مشکی مات هنوز خوب به نظر می رسد. یکی از معایب سطح مات این است که لک و اثر انگشت در مدت زمان کوتاهی جمع می شود. تنها جلوه نوری واقعی لوگوی Dell در بالا است. در حالی که مواد پلاستیکی است، هر دو پایه و درب بسیار پایدار هستند. به نظر می رسد پایین صفحه کلید کمی بهبود یافته است. هنوز هم می توان آن را فشار داد، اما نیروی بسیار بیشتری نسبت به نسخه قبلی مورد نیاز است و احساس لمس صفحه کلید را بهبود می بخشد.

فقط لبه نمایشگر با پلاستیک نرم تر تزئین شده است. اطراف آن یک لبه کوچک ساخته شده از لاستیک سخت شده است که هنگام بسته شدن درب دستگاه، کثیفی را از دستگاه خارج می کند. لولاها صفحه نمایش را تا 180 درجه باز می کنند. در حالی که باتری پیچ شده است، دفترچه راهنما حاوی راهنمای تعویض است. 5490 با 1.7 کیلوگرم آن برای یک نوت بوک تجاری نسبتاً سنگین است. در حالی که لنوو و ایسر از نظر وزن مشابه هستند و سلف حتی سنگین‌تر بود، جایگزین‌های فروخته شده توسط HP و فوجیتسو 200 تا 300 گرم سبک‌تر هستند. لازم به ذکر است که تنظیمات مختلف نیز ممکن است منجر به نوسانات وزن شود.

لپ تاپ 5490 از نظر ضخامت به طور مشابهی قرار دارد و از نظر عمقی مشابه ایسر است. هر حریف دیگری 1-2 میلی متر باریک تر است. با این حال، ردپای کلی کمتر از رقبا است. در مقایسه با مدل قبلی، اندازه آن به حداقل کاهش یافته است، اگرچه معمولاً تنها کمتر از 1 میلی متر  است. تنها استثنا ضخامت آن است که 1.5 میلی متر کاهش یافته است.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Latitude 5490

پورت هامشابه مدل قبلی است. همچنان یک پورت VGA در سمت راست و همچنین یک کانکتور HDMI در پشت وجود دارد. در حالی که این چیدمان در بررسی‌های قبلی مورد انتقاد قرار گرفته بود، همچنان یک موضوع سلیقه‌ای باقی می‌ماند و می‌توان استدلال کرد که داشتن پورت HDMI رایج‌تر در پشت، به دور از ورودی‌های ماوس، سودمند است. در سمت چپ، یک درگاه USB Type-C با پشتیبانی از DisplayPort خواهید دید، اما پیکربندی ما فاقد Thunderbolt 3 است که اختیاری است.

جدای از آن، پورت خوب است، اما عالی نیست. از نظر ما، استفاده از USB 3.0 به جای 2.0 یک انتخاب قابل تحسین است، جک ترکیبی هدفون استاندارد در دنیای تجارت است. نکته قابل توجه اسلات سیم کارت خارجی در پشت برای میکرو سیم است. در مجموع، اتصال خوب است، اما داشتن پورت در پشت دارای مزایا و معایبی است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5490-جلو

جلو: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5490-پشت

پشت: RJ45، اسلات سیم کارت، HDMI 1.4، USB Type-A 3.1 inkl. PowerShare، قدرت

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5490-چپ

سمت چپ: جوهر USB Type-C. درگاه نمایش، USB Type-A 3.1، کارت خوان SD

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5490-راست

سمت راست: جک ترکیبی هدفون، USB Type-A 3.1، VGA، اسلات Noble Wedge Lock

پردازنده Intel Core i5-8250U

پردازنده Intel Core i5-8250U یک SoC چهار هسته ای کارآمد برای نوت بوک ها و اولترابوک ها بر اساس نسل Kaby Lake Refresh است و در آگوست 2017 معرفی شد. برخلاف نسل قبلی Core i5-7200U که هنوز دو هسته ای بودند. i7-8250U به چهار هسته اما با فرکانس پایه پایین تر 1.6 گیگاهرتز مجهز شده است. Turbo Boost می تواند تا 3.4 گیگاهرتز حرکت کند و بنابراین سرعت تک هسته ای کوتاه مدت خوبی نیز ارائه می دهد. پردازنده گرافیکی اکنون Intel UHD Graphics 620 نامیده می شود، اما در غیر این صورت مشابه Intel HD Graphics 620 است. کنترلر حافظه یکپارچه از DDR4-2400 / LPDDR3-2133 و حافظه دو کاناله پشتیبانی می کند.

اینتل اساساً از همان معماری میکرو در مقایسه با Skylake استفاده می کند، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز تفاوتی ندارد. سازنده تنها فناوری Speed Shift را برای تنظیمات دینامیکی سریع‌تر ولتاژها و ساعت‌ها دوباره کار کرد و فرآیند بهبودیافته 14 نانومتری امکان فرکانس‌های بسیار بالاتر همراه با راندمان بهتر از قبل را فراهم می‌کند. به گفته اینتل، مدل‌های جدید چهار هسته‌ای تا 40 درصد سریع‌تر از مدل‌های دو هسته‌ای قبلی خود هستند. با توجه به کاهش TDP و همان فرآیند 14 نانومتری، عملکرد طولانی مدت و رفتار دریچه گاز جالب و بسته به طراحی لپ تاپ خواهد بود. بنابراین، مدل‌های قدیمی‌تر چهار هسته‌ای ۳۵ واتی باید در برنامه‌هایی که نیاز به بار پردازنده طولانی‌تری دارند، سریع‌تر عمل کنند.

لپ-تاپ-استوک-ایسر-Acer-Aspire-A515-51-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620 

پردازشگر گرافیکی Intel UHD Graphics 620 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (ولتاژ فوق العاده پایین) نسل Kaby Lake Refresh (نسل هشتم Core) یافت. در مقایسه با پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 620 مشابه در پردازنده‌های Kaby Lake 2016، تنها نام آن از HD به UHD تغییر کرده است. این کارت گرافیک نرخ کلاک تا 1.150 مگاهرتز دارد و بنابراین 100 مگاهرتز بالاتر از HD Graphics 620 قدیمی (حداکثر 1.050 مگاهرتز) است و عملکرد قابل مقایسه ای را ارائه می دهد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق UHD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه حافظه نهان L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد و مانند Intel HD Graphics 620 و Intel HD Graphics 630 است. در مقایسه با گرافیک متوسط ​​HD Graphics 620، گرافیک UHD از پردازنده چهار هسته ای در معیارهای بازی ما کمی سود می برد. بنابراین، باید بین یک کارت گرافیک اختصاصی GeForce 910M و 920M از انویدیا قرار گیرد. اما برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند. 

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5490-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell Latitude 5490

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-8250U ) ، کارت گرافیک ( Intel UHD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 5490 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5490-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Latitude 5490

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 5490 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 5490



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell Latitude 5490، خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

با لپ تاپ استوک Yoga 730-15IWL، لنوو یک تبلت شو 15.6 اینچی را ارائه می دهد که برای کارهای اداری و کار در شبکه های اجتماعی مناسب است. این دستگاه با قاب فلزی نرم، صفحه کلید با نور پس‌زمینه و پورت Thunderbolt 3 امتیازهای بالایی را کسب می‌کند. صفحه نمایش لمسی را می توان با انگشتان دست و همچنین با قلم همراه آن استفاده کرد. 

این نقد و بررسی در تاریخ 22/07/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

لپ تاپ Yoga 730-15IWL یک تبلت شو 15.6 اینچی است که دارای صفحه نمایش لمسی با چرخش 360 درجه است، به این معنی که می توان از آن برای کار در شرایط مختلف و حالت های چهار گانه تبلت شو ها استفاده کرد. Yoga 730-15IWL جانشین Yoga 720-15IWL است که قبلا بررسی شده بود. بزرگترین تفاوت بین این دو دستگاه در داخل است: لنوو پردازنده استاندارد موبایل (TDP: 45 وات) موجود در Yoga 720 را با مدل ULV (TDP: 15 وات) جایگزین کرد. دستگاه های رقیب عبارتند از: Asus ZenBook Flip 15 ، Acer Spin 5 SP515 و HP Spectre x360 15.

لینک خرید لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Yoga 730-15IWL

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-15IWL-مشخصات-فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-15IWL

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-8265U چهار هسته ای , فرکانس  1.6 - 3.9 GHz ,کش 6 مگابایت , معماری  Whiskey Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 15.6 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 141 PPI , براق

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا: Realtek ALC236 @ Intel Sunrise Point-LP PCH - High Definition Audiocontroller

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1,HDMI, 1 DisplayPort, Card Reader: undefined

شبکه: 802.11 a/b/g/n/ac (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.1

ابعاد: 1.7*36.0* 24.9 سانتی متر

باتری: 51.5 وات ساعت لیتیوم یون

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: HD-Primary Camera: 0.9 MPix

سایر مشخصات:

وزن: 1.9 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1500 یورو

لینک مشاهده در سایت لنوو: Lenovo homepage-Lenovo notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-15IWL-طراحی

طراحی و پورت های لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-15IWL

در نگاه اول، هر دو لپ تاپ تقریباً یکسان به نظر می رسند. با این حال، چند تفاوت بین این دو لپ تاپ تبلت شو وجود دارد. Yoga 730-15IWL کمی باریکتر از مدل قبلی خود Yoga 720-15IWL است. از نظر اندازه، عرض و طول نیز چند تفاوت کوچک وجود دارد. در مورد کیفیت ساخت، استحکام و انتخاب متریال تفاوتی وجود ندارد.

پردازنده استاندارد موجود در Yoga 720-15IWL (TDP: 45 وات؛ Core i7-7700HQ) با مدل ULV (TDP: 15 وات؛ Core i5-8265U ) جایگزین شد. Yoga 730-15IWL تمام پورت هایی را که Yoga 720-15IWL انجام داد را ارائه می دهد. با این حال، Yoga 730 با یک پورت HDMI اضافی ارائه می شود، به این معنی که می تواند دو سیگنال ویدئویی را به طور همزمان، یکی از طریق Thunderbolt 3 و دیگری از طریق HDMI، خروجی دهد. باتری Yoga 730 ظرفیت بسیار کمتری نسبت به Yoga 720 دارد (51.5 Wh در مقابل 72 Wh).

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-15IWL-چپ

سمت چپ: سوکت برق DC، پورت USB 3.1 Gen 1 (Type-A)، جک صوتی ترکیبی 3.5 میلی متری

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-15IWL-راست

سمت راست: دکمه پاور، پورت Thunderbolt 3، خروجی HDMI، پورت USB 3.1 Gen 1 (Type-A)

پردازنده Intel Core i5-8265U 

پردازنده Intel Core i5-8265U یک SoC چهار هسته ای کارآمد برای نوت بوک ها و اولترابوک ها بر اساس نسل Whiskey Lake است و احتمالاً در آگوست 2018 معرفی خواهد شد. در مقایسه با پردازنده های مشابه Kaby Lake-R (مانند Core i5-8250U) ، پردازنده های Whiskey Lake اکنون در یک فرآیند 14 نانومتری بهبود یافته (14 نانومتر ++) تولید می شوند و سرعت کلاک بالاتری را ارائه می دهند. معماری و ویژگی ها یکسان است. i5-8265U به عنوان مثال ارائه می دهد. سرعت کلاک توربو بالا 3.9 گیگاهرتز (در مقابل 3.4 گیگاهرتز i5-8250U) برای یک هسته (3.8 برای دو هسته، 3.7 گیگاهرتز برای هر چهار هسته). پردازنده گرافیکی یکپارچه همچنان Intel UHD Graphics 620 نام دارد و کنترلر حافظه دو کاناله همچنان از همان سرعت رم Kaby-Lake-R (DDR4-2400 / LPDDR3-2133) پشتیبانی می کند. تقویت سرعت حرارتی پشتیبانی نمی شود (فقط در Core i7-8565U).

تراشه‌های Whiskey Lake با یک PCH جدید تولید شده در 14 نانومتر استفاده می‌شوند که از USB 3.1 Gen 2 (10 Gbps) و قطعات CNVi WiFi/BT پشتیبانی می‌کند. اینتل اساساً از معماری میکرو مشابهی در مقایسه با Skylake و Kaby Lake استفاده می کند، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز تفاوتی ندارد. این بدان معناست که Whiskey Lake یک تراشه Kaby Lake است که در فرآیند بهبودیافته 14nm++ ساخته شده است.

عملکرد i5-8265U به سیستم خنک کننده لپ تاپ و محدودیت های TDP تعریف شده برای عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت بستگی دارد. ما قبلاً شاهد تفاوت های بزرگی برای Kaby Lake-R (به عنوان مثال، معیارهای i7-8550U) بودیم، به خصوص برای عملکرد طولانی مدت (پایدار). بنابراین، جالب است که ببینیم چگونه می توان از سرعت کلاک اضافی توربو استفاده کرد. برای Core i7، اینتل بین 3 تا 11 درصد عملکرد بالاتری نسبت به نسل Kaby-Lake-R تخمین می زند و باید در Core i5 مشابه باشد (تا زمانی که خنک کننده کافی باشد).

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-15IWL-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620 

پردازشگر گرافیکی Intel UHD Graphics 620 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (ولتاژ فوق العاده پایین) نسل Kaby Lake Refresh (نسل هشتم Core) یافت. در مقایسه با پردازنده گرافیکی Intel HD Graphics 620 مشابه در پردازنده‌های Kaby Lake 2016، تنها نام آن از HD به UHD تغییر کرده است. این کارت گرافیک نرخ کلاک تا 1.150 مگاهرتز دارد و بنابراین 100 مگاهرتز بالاتر از HD Graphics 620 قدیمی (حداکثر 1.050 مگاهرتز) است و عملکرد قابل مقایسه ای را ارائه می دهد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق UHD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه حافظه نهان L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد و مانند Intel HD Graphics 620 و Intel HD Graphics 630 است. در مقایسه با گرافیک متوسط ​​HD Graphics 620، گرافیک UHD از پردازنده چهار هسته ای در معیارهای بازی ما کمی سود می برد. بنابراین، باید بین یک کارت گرافیک اختصاصی GeForce 910M و 920M از انویدیا قرار گیرد. اما برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند. 

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-15IWL-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-15IWL

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-8265U ) ، کارت گرافیک ( Intel UHD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Yoga 730-15IWL برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-Yoga-730-15IWL-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Lenovo Yoga 730-15IWL

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Yoga 730-15IWL این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست. 

منبع: نقد وبررسی لپ تاپ استوک لنوو Lenovo Yoga 730-15IWL

 


:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم لنوو، لپ تاپ استوک لنوو، لپ تاپ کارکرده لنوو، لپ تاپ لنوو Lenovo Yoga 730-15IWL، خرید لپ تاپ استوک لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 16 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

به لطف Core i7-8565U اینتل و GTX 1050 Max-Q انویدیا، ZenBook 15 ایسوس عملکرد زیادی را در یک شاسی بسیار باریک دارد. با یک هارد SSD سریع و 16 گیگابایت رم، نوت بوک ایسوس چیزی را به جا نمی گذارد. بررسی ما را بخوانید تا دریابید که آیا واقعاً چنین است یا خیر.

این نقد و بررسی در تاریخ 12/02/2019 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

ایسوس نوت‌بوک‌های سری ZenBook خود را به عنوان لپ تاپ هایی با طراحی باریک و کارایی بالا معرفی کرده است. به عنوان مثال، مدل‌های ZenBook که با نام‌های UX3410UQ و UX430UN شناخته می‌شوند، به لطف ساختار باریک و عمر باتری عالی، در بررسی‌های ما مورد تحسین قرار گرفتند. لپ تاپ بررسی فعلی ما که با نام Asus ZenBook 15 Q536 شناخته می‌شود، متعلق به آخرین نسل لپ‌تاپ‌های این سری است و دارای صفحه نمایش 15 اینچی است که بزرگ‌ترین صفحه‌ای است که این سری تا به حال دیده است. همچنین نوت بوک های 13 و 14 اینچی در این خط تولید وجود دارد که توسط ایسوس به ترتیب با نام های ZenBook 13 و ZenBook 14 شناخته می شوند.

لینک خرید لپ تاپ استوک ایسوس Asus ZenBook Q536

لپ تاپ استوک ایسوس Asus ZenBook 15 Q536 در پیکربندی بررسی ما دارای Core i7-8565U اینتل با گرافیک 620 UHD یکپارچه اینتل است. GeForce GTX 1050 Max-Q از انویدیا مسئول اجرای برنامه های کاربردی سه بعدی است. علاوه بر این، این لپ‌تاپ دارای 128 گیگابایت SSD و 16 گیگابایت رم است.

لپ-تاپ-استوک-ایسوس-Asus-ZenBook-Q536-مشخصات-فنی

در بررسی ما، Asus ZenBook 15 باید با نوت بوک های دیگر با سخت افزار مشابه رقابت کند. دستگاه های رقیب عبارتند از: مدل پایه Razer Blade 15 و Lenovo ThinkPad T580 و  HP EliteBook 1050 G1 .

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Asus ZenBook Q536

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-8565U چهار هسته ای , فرکانس  1.9 - 4.8 GHz ,کش 8 مگابایت , معماری Whiskey Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620- NVIDIA GeForce GTX 1050 Max-Q

حافظه رم: 16GB DDR4

صفحه نمایش:15.6 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 141 PPI, BOE07D8, IPS , براق

مادربرد: Intel Cannon Lake-U PCH-LP Premium

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا:  Intel Cannon Lake-LP - cAVS

پورت ها: 1 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 2 USB 3.1 Gen2, 1 HDMI, Audio Connections: 3.5-mm combined audio jack, Card Reader: SD

شبکه: Intel Wireless-AC 9560 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 5.0

ابعاد: 1.8*35.4* 22.0 سانتی متر

باتری: 73 وات ساعت لیتیوم یون , 4800 mAh Lithium-Polymer, Battery runtime (according to manufacturer): 16 h

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 0.9 MP, 16:9, 1.280 x 720

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Harman Kardon, Keyboard: Chiclet-style, Keyboard Light: yes, AC adapter, cleaning cloth, 24 Months Warranty

وزن: 1.90 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1600 یورو

لینک مشاهده در سایت ایسوس: Asus homepage-Asus notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-ایسوس-Asus-ZenBook-Q536-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Asus ZenBook Q536

به لطف طراحی غیرمعمول، Asus ZenBook 15 در اولین نگاه به آن متمایز می شود: حاشیه های بسیار باریکی دارد. قاب های کناری فقط 3 میلی متر ضخامت دارند و قاب بالایی حدود 6 میلی متر ضخامت دارد. به گفته سازنده، نسبت صفحه نمایش به بدنه این لپ تاپ 92 درصد است. بدنه این نوت بوک از یک بلوک جامد آلومینیومی ساخته شده است. ZenBook 15 در طرح رنگی به نام "رویال آبی متال" عرضه می شود. سطوح نوت بوک ایسوس بسیار سفت و محکم است. کیفیت ساخت بسیار خوب است و عنصر تزئینی زیر صفحه نمایش مشکلی ایجاد نمی کند. همه اتصالات با یکدیگر همسطح هستند و همه دکمه‌ها و پورت‌ها در برش‌های مربوطه خود محکم می‌شوند.

در مقایسه با سایر نوت‌بوک‌ها در این بازه قیمت، ZenBook 15 تا حدودی عرض مشابهی دارد. با این حال، عمق بسیار کمتری دارد. ZenBook 15 ایسوس 1.9 کیلوگرم وزن دارد که آن را سبک ترین لپ تاپ در جدول مقایسه ما می کند.

پورت های لپ تاپ استوک Asus ZenBook Q536

لپ تاپ Asus ZenBook 15 تنها از ضروری ترین پورت ها برخوردار است. در اینجا سازنده از یک پورت LAN چشم پوشی می کند و فقط شامل پورت های HDMI و USB است. پورت های USB استاندارد فقط از سرعت USB 3.1 (تا 5 گیگابیت بر ثانیه) پشتیبانی می کنند. با این حال، پورت USB Type-C می تواند با سرعت Gen2 (تا 10 گیگابیت بر ثانیه) کار کند. به همین دلیل است که پورت Type-C باید تقریباً با هر داکی که به فناوری USB-C متکی است سازگار باشد. علاوه بر این، می‌توانید سیگنال ویدیویی را از طریق پورت USB Type-C نیز ارسال کنید.

لپ-تاپ-استوک-ایسوس-Asus-ZenBook-Q536-چپ

سمت چپ:

لپ-تاپ-استوک-ایسوس-Asus-ZenBook-Q536- راست

سمت راست: 

پردازنده Intel Core i7-8565U

سی پی یو Intel Core i7-8565U یک پردازنده چهار هسته ای کارآمد برای نوت بوک ها و اولترابوک ها بر اساس نسل Whiskey Lake است که در آگوست 2018 (IFA) معرفی شد. در مقایسه با پردازنده‌های مشابه Kaby Lake-R (مانند Core i7-8550U)، پردازنده های Whiskey Lake اکنون در فرآیند 14 نانومتری بهبود یافته (14 نانومتر ++) تولید می‌شوند و سرعت کلاک بالاتری ارائه می‌دهند. سرعت کلاک توربو بالا 4.6 گیگاهرتز (در مقابل 4 گیگاهرتز i7-8550U) برای یک هسته و 4.1 گیگاهرتز (در مقابل 3.7 گیگاهرتز) همه هسته ها (4.1 گیگاهرتز برای 2 هسته) است. پردازنده گرافیکی یکپارچه همچنان Intel UHD Graphics 620 نام دارد و کنترلر حافظه دو کاناله همچنان از همان سرعت رم Kaby-Lake-R (DDR4-2400 / LPDDR3-2133) پشتیبانی می کند. در مقایسه با Core i5-8265U و i3-8145U کندتر، i7 از تقویت سرعت حرارتی پشتیبانی می کند.

تراشه‌های Whiskey Lake با یک PCH جدید تولید شده در 14 نانومتر استفاده می‌شوند که از USB 3.1 Gen 2 (10 Gbps) و قطعات CNVi WiFi/BT پشتیبانی می‌کند.اینتل اساساً از ریزمعماری مشابهی در مقایسه با Skylake و Kaby Lake استفاده می کند، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز تفاوتی ندارد. این بدان معناست که Whiskey Lake یک تراشه Kaby Lake است که در فرآیند بهبودیافته 14nm++ ساخته شده است.

عملکرد i7-8565U به راه حل خنک کننده لپ تاپ و محدودیت های TDP تعریف شده برای عملکرد کوتاه مدت و بلند مدت بستگی دارد. ما قبلاً شاهد تفاوت های بزرگی برای Kaby Lake-R (به عنوان مثال، معیارهای i7-8550U) بودیم، به خصوص برای عملکرد طولانی مدت (پایدار). بنابراین، جالب است که ببینیم چگونه می توان از سرعت اضافی ساعت توربو استفاده کرد. به نظر می رسد اینتل در حال تبلیغ i7 است که 3 تا 11 درصد سریعتر از i7-8550U قبلی است و Cinebench R15 Multi به 5 درصد افزایش می یابد. این تراشه در یک فرآیند 14 نانومتری بهبود یافته با ترانزیستورهای FinFET (14 نانومتر ++)، مشابه پردازنده‌های نسل هشتم Coffee Lake تولید می‌شود. اینتل همچنان TDP را با 15 وات مشخص می کند که برای تراشه های ULV معمولی است. بسته به سناریوی استفاده، TDP می تواند بین 7.5 (cTDP Down) و 25 وات متغیر باشد.

لپ-تاپ-استوک-ایسوس-Asus-ZenBook-Q536-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050 Max-Q

کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1050 با طراحی Max-Q یک پردازنده گرافیکی اصلی مبتنی بر معماری پاسکال است و در ژانویه 2018 معرفی شد. برخلاف مدل های سریعتر، GTX 1050 از تراشه GP107 استفاده می کند که در فرآیند 14 نانومتری در سامسونگ تولید می شود. . با این حال، ساعت تنها تفاوت در مقایسه با GTX 1050 معمولی نیست. درایورهای نسخه Max-Q برای کارایی بهینه شده بودند (و نه عملکرد؛ فقط برای مدل‌های Max-Q)، مبدل‌های ولتاژ بهینه‌سازی شده برای عملکرد 1 ولت، روش‌های خنک‌کننده پیشرفته و محدودیت 40 دسی‌بل برای صدای فن وجود دارد. با تنظیمات ساعت برای اطمینان از این امر همیشه).

تراشه GP107 در فرآیند 14 نانومتری FinFET در سامسونگ تولید می‌شود و تعدادی ویژگی جدید از جمله پشتیبانی از DisplayPort 1.4 (آماده)، HDMI 2.0b، HDR، چند پروژکتوری همزمان (SMP) و همچنین H.265 بهبود یافته را ارائه می‌کند. رمزگشایی و رمزگذاری ویدیو (PlayReady 3.0). لیست کاملی از بهبودها و کارت گرافیک های دسکتاپ پاسکال جدید در مقاله معماری پاسکال اختصاصی ما موجود است.

عملکرد GeForce GTX 1050 Max-Q باید حدود 10 تا 15 درصد کمتر از یک GTX 1050 معمولی برای لپ تاپ ها باشد. این بدان معناست که کارت گرافیک برای بازی های فول اچ دی در تنظیمات بالا (نه حداکثر) مناسب ترین است.

لپ-تاپ-استوک-ایسوس-Asus-ZenBook-Q536-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Asus ZenBook Q536

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-8565U ) ، کارت گرافیک ( NVIDIA GeForce GTX 1050 Max-Q ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک ایسوس Asus ZenBook Q536 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-ایسوس-Asus-ZenBook-Q536-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Asus ZenBook Q536 

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک ایسوس Asus ZenBook Q536 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 4 ترابایت هارد inch 2.5- internal SSD • SATA 6.0Gb/s را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک ایسوس Asus ZenBook Q536



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم ایسوس، لپ تاپ استوک ایسوس، لپ تاپ کارکرده ایسوس، لپ تاپ ایسوس Asus ZenBook Q536، خرید لپ تاپ استوک ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لپ تاپ 14 اینچی Dell Latitude 7490 همان طراحی Latitude 7480 سال گذشته را حفظ کرده است، اما دارای یک پردازنده جدید از سری U چهار هسته ای است. Core i7-7300U یک ارتقاء قابل توجه نسبت به تراشه دو هسته ای در نسخه قبلی است. آیا افزایش قدرت نیاز به ارتقا دارد؟

این نقد و بررسی در تاریخ 12/04/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

لپ‌تاپ‌های Latitude Dell انتخاب‌های محبوبی برای شرکت‌های تجاری و دولتی هستند و دلیل خوبی هم دارند. این سری همواره در تست‌های ما سال به سال امتیاز خوبی کسب می‌کند، که عمدتاً به لطف کیفیت ساخت، دستگاه‌های ورودی خوب و طیف گسترده‌ای از گزینه‌های اتصال و ویژگی های امنیتی است. Latitude 7490 جدید طراحی سری بزرگتر خود، 7480 را حفظ کرده است، اما سخت افزارها ارتقا یافته اند. Latitude 7490 نسل هفتم پردازنده های کلاس U اینتل را به سری تجاری دل می آورد. پردازنده‌های Kaby Lake با حفظ تعداد هسته ها، خبر از یک تغییر اساسی در تراشه‌های 15 واتی اینتل می‌دهند. طراحی جدید دو هسته ای دستاوردهای قابل توجهی را در عملکرد به ارمغان می آورد، البته با کاهش مصرف برق. ما Latitude 7490 جدید را با Latitude 7480 سال گذشته مقایسه می کنیم تا متوجه شویم که جهش  نسبت به مدل قبلی چقدر امکان پذیر است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-7490-مشخصات-فنی

بازار تجارت همیشه یکی از رقابتی ترین بخش ها در دنیای لپ تاپ ها بوده است. به این ترتیب، خواهیم دید که Latitude 7490 در برابر برخی از رایج ترین رقبا، از جمله دستگاه های ThinkPad 14 اینچی لنوو (T480، 480s و X1 Carbon)، Elitebook 1040 G4 HP، ASUSPRO B9440UA و Toshiba Tecra X40D ، چگونه عمل می کند.

لینک خرید لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 7490

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7490

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-7300U دو هسته ای , فرکانس  2.6 - 3.5 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Kaby Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 14 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 157 PPI, 10-point multi-touch, AU Optronics AU0223D, IPS , مات

مادربرد: Intel Kaby Lake-U + iHDCP 2.2 Base PCH

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا: Realtek ALC892 @ Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio Controller

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 USB 3.1 Gen2, 1 Thunderbolt, 1 HDMI, 1 Kensington Lock, Audio Connections: Combo headset/headphones, Card Reader: microSD, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader, NFC, Brightness Sensor

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-LM (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), LTE

ابعاد: 1.7*33.1* 22.0 سانتی متر

باتری: 60 وات ساعت لیتیوم یون , Polymer, 4-cell

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: HD

سایر مشخصات: Speakers: 2x 2 W, Keyboard: Chiclet, backlit, Keyboard Light: yes, Dell Noteook Power Bank Plus, Dell Command suite, Dell Security suite, 36 Months Warranty

وزن: 1.561 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 3105 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-7490-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7490

پوشش فیبر کربنی در پشت درب به لپ تاپ کمک می‌کند. ظاهر و احساس به شدت یادآور خط تولید XPS خود Dell است. نتیجه لپ تاپی است که از دریای دستگاه های «کت و شلوار سیاه پوشیده » متمایز است. همانند 7480، این مدل فیبر کربن تنها در پیکربندی‌های انتخابی با هزینه اضافی در دسترس است. شاسی 7490 نسبت به Latitude 7480 بدون تغییر باقی مانده است، اما این چیز بدی نیست. سطح لمسی نرم روی کف دست‌ها به همان اندازه ممتاز به نظر می‌رسد، اما مشکلات مشابهی در نشان دادن اثر انگشت و گرد و غبار دارد. این بدنه در سراسر صفحه‌کلید نسبتاً سفت و سخت است و مانند پنل پایینی، فقط کمترین انعطاف را تحت فشار هدایت‌شده نشان می‌دهد. درب ضخیم و محکم است. فقط پیچش جزئی امکان پذیر است.

لولای بلند تکی نیز همانند مدل سال گذشته و چرخش 180 درجه ای آن از مدل سال گذشته خارج شده است. لولا برای باز کردن با یک دست خیلی سفت است اما در استفاده معمولی (تایپ کردن و غیره) نمایشگر را ثابت نگه می دارد. لمس کردن صفحه نمایش باعث ایجاد لرزش جزئی می شود که به سرعت متوقف می شود. به طور کلی، کیفیت ساخت قابل احترام است و نسبت به 7480 ثابت باقی می ماند. اگر با آن دستگاه کار کرده اید، از قبل می دانید که Latitude 7490 چه حسی دارد.

ابعاد 7490 با ابعاد Latitude 7480 یکسان است که جای تعجب نیست. 7490 تقریباً به اندازه ThinkPad T480s است و تعادل خوبی بین قابلیت حمل و عملمکرد برقرار می کند. این لپ‌تاپ به راحتی در یک کیف لپ تاپ قرار می‌گیرد و به اندازه‌ای سبک است که بتوان آن را در تمام طول روز جابه‌جا کرد، اما نوت‌بوک‌های کوچک‌تر و سبک‌تر 14 اینچی، به‌ویژه X1 Carbon و ASUSPRO B9440UA نیز وجود دارند که چنین قابلیتی دارند.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Latitude 7490

انتخاب پورت مشابه 7480 است. سه درگاه USB 3.1 (Gen 1) Type-A و یک پورت Thunderbolt 3 (USB Type-C) باید هر گونه نیاز جانبی کاربران را برطرف کنند. پورت Thunderbolt 3 از DisplayPort 1.2 نیز پشتیبانی می کند. با این حال درگاه HDMI در Latitude 7490 از نظر تئوری می تواند تا 3 نمایشگر (از جمله صفحه نمایش لپ تاپ) را پشتیبانی کند. سینی سیم کارت با شبکه های 4G LTE سازگار است. لازم به ذکر است که امنیت فیزیکی به جای استاندارد محبوب کنزینگتون توسط یک قفل Noble اداره می شود.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-7490-چپ

سمت چپ: DC in، USB-C با Thunderbolt 3، HDMI 1.4، USB 3.1 (Gen 1) Type-A، کارت هوشمند

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-7490-راست

سمت راست: هدست ترکیبی، میکرو اس دی، سینی سیم کارت، USB 3.1 (Gen 1) Type-A، اترنت، اسلات قفل Noble

پردازنده اینتل Core i5-7300U

سی پی یو Intel Core i5-7300U یک پردازنده دو هسته ای سریع برای نوت بوک ها بر اساس معماری Kaby Lake است و در ژانویه 2017 معرفی شد. دو هسته CPU با پشتیبانی از Hyper-Threading با فرکانس 2.6 - 3.5 گیگاهرتز (2 هسته توربو همچنین 3.5گیگاهرتز) ادغام می شود.این پردازنده علاوه بر دو هسته، به پردازنده گرافیکی HD Graphics 620 و همچنین یک کنترلر حافظه دو کاناله (DDR3L-1600/DDR4-2400) مجهز شده است. این در فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET تولید می شود.

اینتل اساساً از همان معماری میکرو در مقایسه با Skylake استفاده می کند، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز تفاوتی ندارد. سازنده تنها فناوری Speed ​​Shift را برای تنظیمات دینامیکی سریع‌تر ولتاژها و ساعت‌ها دوباره کار کرد و فرآیند بهبودیافته 14 نانومتری امکان فرکانس‌های بسیار بالاتر همراه با راندمان بهتر از قبل را فراهم می‌کند. با فرکانس 2.5 تا 3.5 گیگاهرتز، Core i5-7300U به طور قابل توجهی بالاتر از Core i5-7200U قدیمی (2.5 - 3.1) و Core i5-6200U (2.3 - 2.8 گیگاهرتز) است. به لطف فرکانس سریع توربو، عملکرد باید کمی کمتر از Core i7-7500U باشد (2.7 - 3.5 گیگاهرتز، اما کش L3 4 مگابایت). بنابراین، عملکرد برای کارهای سنگین نیز کافی است.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Latitude-5590-i5-سی-پی-یو-و-گرافیک

کارت گرافیک اینتل UHD Graphics 620

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 620 (GT2) یک واحد گرافیکی یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (فوق کم ولتاژ) نسل Kaby Lake یافت. این نسخه "GT2" از پردازنده گرافیکی Kaby Lake تا 1050 مگاهرتز (بسته به مدل CPU) کلاک دارد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق HD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه کش L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد، اما بسیار شبیه به گرافیک قدیمی HD Graphics 520 است. این بدان معناست که فقط برخی از بازی‌های اخیر کم‌تقاضا مانند Farming Simulator 17 به صورت روان در تنظیمات کم جزئیات اجرا می‌شوند. در مقایسه با کارت های گرافیک اختصاصی، HD620 باید بین GeForce 910M و 920M از Nvidia قرار گیرد. برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-7490-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell Latitude 7490

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-7300U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 7490 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-7490-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Latitude 7490 

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Latitude 7490 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک Dell Latitude 7490



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell Latitude 7490، خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

سری Latitude E5XXX دل برای مدت طولانی جایگزین مقرون به صرفه‌ای برای نوت‌بوک‌های Latitude با بالاترین سطح قیمت بوده است، بدون اینکه چیزهای ضروری را قربانی کند. آیا E5530 با چیپست جدید Ivy Bridge و سایر تغییرات جزئی، می‌تواند از پیشینیان خود برتر باشد؟

این نقد و بررسی در تاریخ 23/08/2012 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

سری نوت بوک های Latitude Dell مترادف با محاسبات تجاری شده است. آنها که مرز بین لوکس بودن و عملی بودن را در بر می گیرند، در درجه اول به دلیل قابلیت اطمینان خود شناخته می شوند و ساختاری بادوام و متوسط دارند که به طور هماهنگ با ارگونومی ترکیب می شود.

بازبینی‌های اخیر Latitude منجر به طراحی «Tri-Metal» مورد تحسین منتقدان شده است که در گزینه‌های رده بالایی (مدل‌های E6XXX)، MIL-STD 810G نیز آزمایش شده است و دارای لولاهای سنگین‌تر و گوشه‌های پیچیده‌تر از آلیاژ منیزیم است. اما برای افرادی که بودجه بیشتری دارند، Dell مدل های پایین تر E5XXX را با مشخصات مشابه ارائه می دهد. ما Latitude E5520 را بررسی کردیم و آن را به خاطر کیفیت ساخت «تقریباً عالی» و دستگاه‌های ورودی «اولیه» آن تحسین کردیم. انتقادات ما جزئی بود و کمبود USB 3.0 در صدر لیست ناامیدی ها قرار داشت. E5530 رادر نظر بگیرید، که به عنوان جانشین مستقیم E5520، نسل قبلی خود را با کمک چیپست جدید Ivy Bridge ارتقا یافته است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-مشخصات-فنی

لپ تاپ استوک دل E5530 ما دارای یک پردازنده دو هسته‌ای Intel Core i5-3380M با گرافیک Intel HD 4000 است. مدل‌های مجهز به پردازنده مشابه، در زمان نوشتن این مقاله، حدود 1100 دلار برای شما هزینه خواهند داشت. بیایید نگاهی دقیق‌تر به مشخصات داشته باشیم تا ببینیم آیا این جدیدترین Latitude واقعاً مطابق با تحسین سری خود هست یا خیر.

لینک خرید لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5530

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Latitude E5530

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-3380M دو هسته ای , فرکانس  2.9 - 3.6 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Ivy Bridge

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 4000

حافظه رم: 8GB DDR3

صفحه نمایش:15.6 اینچ 16:9, 3366*768 پیکسل , LGD033B, TN LED , مات

مادربرد: Intel QM77 (Panther Point)

هارد: SSD,128GB  

کارت صدا: Intel Panther Point PCH - High Definition Audio Controller

پورت ها: 1 Express Card 54mm, 2 USB 2.0, 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 VGA, 1  HDMI, 1 Kensington Lock, 1 eSata, 1 Docking Station Port, Audio Connections: 3.5mm combo, Card Reader: 5in1 (MMC/MS/MS-PRO/SD/SDHC), 1 Fingerprint Reader

شبکه: Intel 82579LM Gigabit Network Connection (10/100/1000MBit/s), Intel Centrino Advanced-N 6205 (a/b/g/n = Wi-Fi 4), Bluetooth 1

درایو نوری: PLDS DVD-ROM DS-8D3SH

ابعاد: 3.5*38.7* 27.1 سانتی متر

باتری: 97 وات ساعت لیتیوم یون

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: HD 

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Standard, Keyboard Light: yes, Windows Live Essentials, Dell Backup and Recovery Manager, Dell Client System Update, Dell Data Protection, Dell Feature Enhancement Pack, Dell Webcam Central, 12 Months Warranty

وزن: 2.87 کیلوگرم

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell Latitude E5530

بدنه لپ تاپ Dell Latitude E5530 عملاً نسبت به E5520 قبلی تغییری نکرده است به عبارت دیگر، محکم و نسبتاً سنگین است. در حالی که ساختار فوق الذکر mil-spec یا روکش داخلی لاستیکی سری بزرگش E6530 را ندارد، اما از نظر زیبایی شناسی مشابه است و هنوز کاملاً محکم به نظر می رسد. علیرغم مواد نسبتاً درجه دوم، مهمترین ویژگی های ساختار Latitude هنوز وجود دارد ، یعنی استحکام چشمگیر، که شکی را باقی نمی گذارد که این نوت بوک باید در شرایط استفاده مستحکم بایستد.

برای شروع، درب صفحه نمایش آلومینیومی برس خورده بازگشتی ایجاد می کند، که به خوبی ساخته شده است و انعطاف پذیری بسیار کمی را تحت فشار نشان می دهد. مقداری انحراف ال سی دی تحت فشار قابل توجهی قابل تشخیص است، اما برای آسیب رساندن به ال سی دی ضربه خوبی روی درب لازم است. اگر پنل LCD شکسته شود، قاب به راحتی جدا می شود و تنها با یک سری زبانه های پلاستیکی اطراف پنل محکم می شود. درب آن نیز به راحتی تمیز می شود و جذاب است و به خوبی در برابر اثر انگشت مقاومت می کند. طبق معمول، لوگوی نقره‌ای Dell در نقطه مرکزی درب قرار دارد که بیانگر یک بیانیه خودنمایی در میان یک نمای بیرونی ظریف است.

فلسفه طراحی عملی به واحد پایه نوت بوک گسترش می یابد، جایی که، با وجود ساختار عمدتاً پلاستیکی، استحکام و پایداری یک قاعده است. تکیه گاه کف دست به طرز چشمگیری محکم می شود و تحت فشار قابل توجه به خوبی خود را نگه می دارد. صفحه‌کلید، در حالی که مطمئناً محکم‌تر از سایر لپ تاپ ها است، اما هنوز هم کمی انعطاف‌پذیری را تجربه می‌کند، عمدتاً در سمت راست نزدیک صفحه اعداد، مطمئناً به لطف جایگاه درایو نوری واقع در زیر آن این اتفاق می افتد. مواد بسته بندی گوشه های نوت بوک نیز کاملاً پلاستیکی است (در E6530، در مقایسه، آلیاژ منیزیم است) و در حالی که از نظر ظاهری بسیار شبیه به E6530 است، از نظر تناسب و پرداخت 100 درصد بی عیب و نقص نیست. ; یک گوشه خاص در واحد بررسی ما وجود دارد که به طور قابل توجهی از بقیه واحد پایه جدا شده است. در مقابل، لولاها از فولاد ساخته شده‌اند، اگرچه ممکن است به لطف روکش پلاستیکی تزئینی که آنها را می‌پوشاند، فوراً مشخص نباشد، اما نمایشگر به خوبی توسط آنها پشتیبانی می‌شود و در اکثر شرایط بسیار کم تکان می‌خورد. در نهایت، مکانیسم قفل با روکش روی ، با اطمینان درب را روی پایه محکم می کند و به راحتی باز می شود.

پیش از این به سادگی دسترسی به پنل LCD در هنگام فشار اشاره کردیم. خوشبختانه، همان رویکرد تعمیر و نگهداری کاربر پسند برای اکثر اجزای دیگر E5530 نیز اعمال می شود. مانند مدل قبلی خود، قسمت زیرین دستگاه دارای یک پنل بزرگ است که تقریباً هر جزء قابل ارتقاء لپ تاپ را پوشش می دهد. در آنجا دسترسی به هارد دیسک، رم، درایو نوری، آداپتور WLAN، هیت سینک یا پردازنده ، آداپتور WWAN (در صورت وجود) و ½ اسلات کوچک PCIe برای گسترش را خواهید یافت.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Latitude E5530

چیدمان استاندارد پورت‌ها بار دیگر در E5530 اجرا شده است، اگرچه پورت Firewire دیگر وجود ندارد. با این حال، اکثر کاربران به لطف ارتقاء دو پورت موجود به USB 3.0 از 2.0، احتمالاً آن را از دست نخواهند داد. یکی از پورت های USB 3.0 نیز از قابلیت eSATA پشتیبانی می کند و دو پورت USB 2.0 باقی مانده نیز همچنان وجود دارند.

موقعیت یابی پورت مشابه مدل های قبلی Latitude E55XX است. یک پورت USB 2.0 منفرد در سمت راست نوت بوک در کنار درگاه اترنت گیگابیتی قرار گرفته است و جک DC در کنار یک درگاه مودم متروکه در سمت چپ پشتی قرار دارد. به غیر از آن چند پورت نصب شده در پشت و سوئیچ بی سیم در جلو، بقیه پورت ها خوشبختانه از طرفین قابل دسترسی هستند. البته، معامله منطقی چنین ترتیبی این است که پورت ها نیز تا حدودی از هم فاصله دارند، به این معنی که قرار دادن یک آداپتور USB نسبتا بزرگ می تواند اتصال دستگاه مجاور را محدود کند. با این حال، به لطف پورت USB عقب (که بیشتر از هر پورت دیگری جدا شده است)، که می تواند به راحتی برای اتصال هر فلش درایو بزرگ یا سایر دستگاه های بازدارنده استفاده شود، این محدودیت نسبتاً بعید است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-جلو

جلو: سوئیچ بی سیم

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-پشت

پشت: گیگابیت اترنت، USB 2.0، کانکتور AC

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-چپ

سمت چپ: قفل Kensington، HDMI، USB 3.0/eSATA، USB 3.0، ExpressCard 54mm، کارت خوان SD

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-راست

سمت راست: جک صوتی 3.5 میلی متری ترکیبی، USB 2.0، DVD-ROM، خروجی VGA

پردازنده Intel Core i5-3380M

پردازنده Intel Core i5-3380M یک پردازنده سریع دو هسته ای برای لپ تاپ ها بر اساس معماری Ivy Bridge است. با توجه به Hyperthreading، دو هسته می توانند تا چهار رشته را به صورت موازی اداره کنند که منجر به استفاده بهتر از پردازنده می شود. هر هسته سرعت پایه 2.9 گیگاهرتز را ارائه می دهد اما می تواند به صورت پویا نرخ کلاک را با Turbo Boost تا 3.4 گیگاهرتز (برای 2 هسته فعال) و 3.6 گیگاهرتز (برای 1 هسته فعال) افزایش دهد. به عنوان نسل قبلی خود Core i5-3360M، یک L3-Cache 3 مگابایتی ارائه می دهد.

معماری Ivy Bridge یک قالب بهبود یافته از معماری Sandy Bridge با بهبود عملکرد کارت گرافیک و پردازنده است. پردازنده‌ها در 22 نانومتر (در مقابل پردازنده‌های Sandy Bridge 32 نانومتری) تولید می‌شوند و اولین پردازنده‌هایی هستند که ترانزیستورهای سه بعدی را برای افزایش بازده انرژی در مقایسه با پردازنده‌های Sandy Bridge با کلاک مشابه معرفی می‌کنند. سایر ویژگی های جدید پشتیبانی یکپارچه PCI Express 3.0 و DDR3(L)-1600 است.

عملکرد Core i5-3380M به دلیل پیشرفت های معماری کمی بالاتر از پردازنده Sandy Bridge با کلاک مشابه است. در نتیجه، عملکرد کلی حدود 5 تا 10 درصد بالاتر از i7-2640M قدیمی است. گرافیک یکپارچه Intel HD Graphics 4000 دارای 16 واحد اجرایی (EU) با کلاک 650 مگاهرتز تا 1250 مگاهرتز با Turbo Boost است که آن را به یکی از انواع سریع‌تر تبدیل می‌کند.درست مانند بسیاری دیگر از Ivy Bridge دو هسته ای، i5-3380M دارای TDP 35 وات است. بنابراین، حتی لپ تاپ های کوچکتر نیز می توانند از Core i5 استفاده کنند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 4000

پردازشگر گرافیکی Intel HD Graphics 4000 (GT2) یک کارت گرافیک یکپارچه است که در پردازنده های Ivy Bridge در سال 2012 گنجانده شده است. کلاک پایه را می توان به طور خودکار با استفاده از فناوری Turbo Boost اورکلاک کرد. بسته به مدل پردازنده، کلاک پایه و توربو ممکن است به شدت متفاوت باشد و در نتیجه عملکرد گرافیکی قطعات ULV در مقایسه با قطعات چهار هسته‌ای دسکتاپ و لپ‌تاپ گران‌قیمت متفاوت باشد. در مقایسه با Intel HD Graphics 3000 در پردازنده‌های Sandy Bridge، کارت گرافیک HD 400کاملاً بازطراحی شد و سایه‌زن‌های با قابلیت DirectX 11، سخت‌افزار Tessellation، حافظه کش سطح 3 اختصاصی و پشتیبانی DirectCompute را ارائه می‌دهد. بنابراین IPC می تواند حتی 2 برابر سریعتر از Sandy Bridgeباشد و در کل تا 60 درصد عملکرد بیشتر (3DMark Vantage) ممکن است.

رمزگشای ویدئویی یکپارچه به نام Multi Format Codec Engine (MFX) نیز بهبود یافته است و حتی امکان رمزگشایی همزمان ویدیوهای 4K را نیز فراهم می کند. DXVChecker MPEG2، VC1، WMV9 و H264 را به عنوان کدک های پشتیبانی شده فهرست می کند. QuickSync برای رمزگذاری سریع ویدیوها نیز برای عملکرد بالاتر و کیفیت تصویر بهتر بهینه شده است. یکی دیگر از ویژگی های جدید پشتیبانی از حداکثر 3 نمایشگر مستقل ارائه می دهد. طبق گفته اینتل، DisplayPort 1.1 (حداکثر 2560x1600) و HDMI 1.4 (حداکثر 1920x1080 بدون هک) توسط تراشه پشتیبانی می شوند. با توجه به فرآیند تولید 22 نانومتری 3D Tri-Gate، مصرف انرژی باید نسبتاً کم باشد. TDP کل بین 18 وات (ULV) تا 45 وات برای پردازنده های لپ تاپ مصرف کننده متغیر است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell Latitude E5530

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-3380M ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 4000 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5530 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Latitude-E5530-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Latitude E5530 

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5530 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و ترابایت هارد 2.5-inch internal SSD • SATA 6.0Gb/s را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک دل Dell Latitude E5530



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell Latitude E5530، خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لپ تاپ دل Precision 5530 از بسیاری جهات همان چیزی است که Precision 5520 باید می بود. در حالی که دستگاه به روز شده هنوز با فشار حرارتی دست و پنجه نرم می کند، ثبات و عملکرد پردازنده بهبود یافته است. عملکرد پردازنده گرافیکی نیز بدون هیچ گونه فداکاری برای خروجی گرما ارتقا یافته است. تجربه کلی بسیار بهتر شده است.

این نقد و بررسی در تاریخ 03/09/2018 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

سال گذشته، Dell's Precision 5520 انتظارات زیادی را به همراه داشت که در نهایت برآورده نشدند. در حالی که لپ تاپ قصد داشت رویای یک ورک استیشن  سبک و نازک را تحقق بخشد، سکسکه عملکرد و بی ثباتی پردازنده چاه را مسموم کرد و طعم بدی را در دهان ما به جا گذاشت. با در نظر گرفتن این موضوع، با کمی دلهره به Precision 5530 نزدیک می شویم. به هر حال، Precision 5530 از نظر خارجی قابل تشخیص از 5520 نیست. آیا Dell تغییرات داخلی مورد نیاز برای بسته بندی عملکرد ایستگاه کاری را در یک شاسی بسیار قابل حمل انجام داده است؟ خواهیم دید.

لپ تاپ دل Precision 5530 یک کپی کربنی از Precision 5520 است که خود یک کپی از Precision 5510 است. به قول قدیمی ها، اگر خراب نشد، آن را تعمیر نکنید. زبان طراحی پس از سه سال زیبا و چشمگیر باقی می ماند و جای کمی برای پیشرفت باقی می گذارد. در حالی که ما دوست داریم پورت های بیشتری را ببینیم، اتصال Thunderbolt 3 دنیایی از گزینه های جانبی را باز می کند. 

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-5530-i7-مشخصات-فنی

لپ تاپ Dell Precision 5530 در فضایی منحصر به فرد در دنیای لپ تاپ قرار دارد. در حالی که از اجزای مشابه ورک استیشن های میان رده استفاده می کند، آنها را در بدنه ای شبیه به اولترابوک ها قرار می دهد. به این ترتیب، ما Precision 5530 را با انواع ورک استیشن های دیگر مقایسه خواهیم کرد. برخی از تولیدکنندگان طراحی "نازک و ظریف" را انتخاب کرده و آن را با موفقیت های متفاوت به سری ورک استیشن خود وارد کرده اند. اینها عبارتند از Lenovo ThinkPad P52s و MSI WS63VR. ما همچنین قطعات اصلی در دنیای ورک استیشن ، از جمله LenovoThinkPad P51 ، HP ZBook 15 G4 و Dell Precision 3530 را با هم مقایسه خواهیم کرد. 

 

لینک خرید لپ تاپ استوک دل Dell Precision 5530

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Precision 5530 i7

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-8850H شش هسته ای , فرکانس  2.6 - 4.3 GHz ,کش 9 مگابایت , معماری Coffee Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics UHD 630- NVIDIA Quadro P1000 4GB

حافظه رم: 32GB DDR4

صفحه نمایش:15.6 اینچ 16:9, 3340*2160 پیکسل , 282 PPI, 10-point multitouch, Sharp SHP148D / LQ156D1, IGZO , براق

مادربرد: Intel CM246

هارد: SSD,512GB  

کارت صدا:  Intel Cannon Lake-H/S - cAVS (Audio, Voice, Speech)

پورت ها: 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 USB 3.1 Gen2, 1 Thunderbolt, 1 HDMI, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, Audio Connections: Headset (combo mic/audio), Card Reader: Half-sized SD/SDHC/SDXC Card Reader, 1 Fingerprint Reader, Brightness Sensor

شبکه: Intel Wireless-AC 9260 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2

ابعاد: 1.6*35.7* 23.5 سانتی متر

باتری: 97 وات ساعت لیتیوم یون

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: HD

سایر مشخصات: Speakers: 2x 2 W, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, USB-C to Ethernet, 12 Months Warranty

وزن: 1.98 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 3500 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-5530-i7-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell Precision 5530 i7

مانند لپ تاپ های XPS در سال‌های اخیر، طراحی اولیه Precision 5530 نسبت به مدل قبلی خود تغییر زیادی نکرده است. با این حال، باید تأکید کنیم که این چیز بدی نیست، زیرا جدیدترین طراحی‌های سری XPS و Precision 5000 به طور گسترده مورد ستایش قرار گرفته‌اند. نه تنها به دلیل قابل حمل بودن، بلکه همچنین کیفیت ساخت‌شان مورد توجه قرار گرفته است. از نظر قابلیت حمل، Precision 5530 حاشیه‌های بسیار نازک 5520 را حفظ می‌کند (که دل از آن به عنوان صفحه نمایش InfinityEdge یاد می‌کند) تا به طور موثر یک صفحه نمایش 15.6 اینچی را در بدنه یک دستگاه معمولی 14 اینچی قرار دهد. به همین ترتیب، وزن آن نسبت به هر یک از مدل های رقیب در زمینه مقایسه امروزی کمی کمتر است: با وزن 2.078 کیلوگرم، بیش از 500 گرم سبک تر از ThinkPad P50 است.

همچنین به لطف طراحی بدنه آلومینیومی زاویه دار، پایداری عالی است. فشار روی واحد پایه به سختی انعطاف‌پذیری ایجاد می‌کند و حتی درب نمایشگر در برابر پیچش بهتر از حد انتظار مقاومت می‌کند. این بادوام ترین ساخت موجود نیست، اما با در نظر گرفتن اندازه دستگاه، قابل توجه است (دل اشاره می کند که دستگاه تحت آزمایش MIL-SPEC قرار گرفته است). پایه های لاستیکی بزرگ و افقی (اکنون برای هر کاربر XPS آشناست) در پایین لپ تاپ قرار گرفته و از چسبندگی محکم روی سطح زیر اطمینان می دهد.

اثر انگشت هنوز هم در قسمت کف دست و سطح صفحه‌کلید با پوشش فیبر کربن مشکل‌ساز است، اما الگوی قابل مشاهده به خوبی آن‌ها را محو می‌کند. لولاها به خوبی از نمایشگر پشتیبانی می‌کنند و در مواجهه با حرکات یا تایپ‌های سنگین، ارتعاشات کمی از خود نشان می‌دهند. در نتیجه، باز کردن لپ تاپ با یک دست ممکن نیست. به طور کلی، Precision 5530 بدون شک جذاب ترین ورک استیشنن در بازار است و مطمئناً یکی از قابل حمل ترین آنهاست.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Precision 5530 i7

بار دیگر، انتخاب پورت Precision 5530 اساساً با پورت 5520 یکسان است. ما با دو پورت USB 3.0 در کنار یک درگاه Thunderbolt 3 (USB 3.1 Type-C Gen 2) و همچنین یک گزینه اضافی عرضه شده‌ایم. برای خروجی ویدیو (HDMI). این لپ تاپ شاید در قلمرو ورک استیشن ها کمی نازک باشد، اما لازم به ذکر است که حداقل پورت ها از فاصله مناسبی برخوردارند تا جایی که کانکتورهای بزرگتر نیز در کنار کابل ها و ورک استیشن های مجاور مورد استقبال قرار می گیرند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-5530-i7-چپ

سمت چپ: پورت شارژ، USB 3.0، HDMI، Thunderbolt 3، صدای ترکیبی 3.5 میلی متری

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-5530-i7-راست

سمت راست: کارت خوان SD، USB 3.0، سنج باتری، درگاه قفل کنزینگتون

پردازنده Intel Core i7-8850H

سی پی یو اینتل Core i7-8850H یک پردازنده شش هسته‌ای رده بالا برای لپ‌تاپ‌ها بر اساس معماری Coffee Lake است و اوایل سال 2018 معرفی شد. فرکانس پردازنده بین 2.6 تا 4.3 گیگاهرتز (4.1 با 4 هسته، 4 گیگاهرتز با 6 هسته است. ) و به لطف Hyper-Threading می تواند تا دوازده رشته را به طور همزمان اجرا کند. طبق گفته اینتل، پردازنده در فرآیند بهبود یافته 14 نانومتری (14 نانومتر ++) ساخته شده است. معماری Coffee Lake شبیه Kaby Lake است و تنها در تعداد هسته‌ها (اکنون ۶ هسته برای نسخه‌های پیشرفته) و فرآیند ۱۴ نانومتری بهبود یافته (۱۴ نانومتر ++ طبق گفته اینتل) متفاوت است. با توجه به دو هسته اضافی، عملکرد تقریباً 50٪ در مقایسه با پردازنده مشابه با کلاک Kaby Lake مانند Core i7-7920HQ (3.1 - 4.1 گیگاهرتز) افزایش یافته است. عملکرد تک هسته ای نسبت به نسخه قبلی Kaby Lake بهبود نیافته است. به عنوان یک مدل رده بالا، i7-8850H برای سخت ترین برنامه ها و بازی ها مناسب است.

کارت گرافیک یکپارچه Intel UHD Graphics 630 قرار است عملکرد کمی بالاتری را ارائه دهد زیرا نرخ کلاک آن 50 مگاهرتز افزایش یافته است . این معماری مشابه معماری Intel HD Graphics 630 است. ما انتظار بهبود عملکرد را داریم، اما به عنوان یک راه حل پایین رده احتمالا فقط بازی های فعلی را با جزئیات کم نمایش می دهد.. اینتل TDP را با 45 وات مشخص می کند و بنابراین i7 فقط برای لپ تاپ های بزرگ با راه حل های خنک کننده خوب مناسب است. با استفاده از cTDP-down، پردازنده را نیز می توان روی 35 وات پیکربندی کرد که در نتیجه عملکرد آن کاهش می یابد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-5530-i7-پردازنده و کارت گرافیگ

کارت گرافیک NVIDIA Quadro P1000 4GB

کارت گرافیک Nvidia Quadro P1000 یک کارت گرافیک پایه موبایل برای نوت بوک است. مشابه GeForce GTX 1050 (لپ تاپ) مصرف کننده، بر اساس تراشه GP107 ساخته شده است اما تنها 512 سایه زن ارائه می دهد . این کارت گرافیک برای پردازنده های نسل Kaby Lake / Coffee Lake طراحی شده است. پردازنده‌های گرافیکی Quadro درایورهای تایید شده‌ای را ارائه می‌دهند که برای پایداری و عملکرد در برنامه‌های حرفه‌ای (CAD، DCC، برنامه‌های کاربردی پزشکی و تجسمی) بهینه شده‌اند. بنابراین عملکرد در این زمینه ها در مقایسه با کارت گرافیک های مصرف کننده مربوطه بسیار بهتر است. عملکرد تئوری باید کمتر از GeForce GTX 1050 باشد زیرا تعداد سایه‌زنان کمتر است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-5530-i7-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell Precision 5530 i7

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-8850H ) ، کارت گرافیک ( NVIDIA Quadro P1000 4GB ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Precision 5530 i7 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-5530-i7-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Precision 5530 i7

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Precision 5530 i7 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

 

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک Dell Precision 5530 i7



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell Precision 5530، خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لپ تاپ Dell با سری ورک استیشن های Precision 3000 عملکرد بسیار زیادی را با هزینه نسبتاً کمی نوید می دهد. به روز رسانی بررسی ما نگاهی به مفهوم کلی دارد و مشکلات احتمالی را بررسی می کند.

این نقد و بررسی در تاریخ 28/05/2017 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

یک ورک استیشن سیار ارزان قیمت! آیا این یک تناقض نیست؟ نه بر اساس وعده دل، که قول داده است که نوت بوک بررسی Precision 3520 دقیقاً همین است. البته، ممکن است در وهله اول مجبور شویم معنی «ارزان» را در اینجا تعریف کنیم. ورک استیشن های سیار مجهز به سخت افزار قدرتمند و قابلیت حمل بالا ، بالای 2000 (2250 دلار) و گاهی تا 3000 یورو (~3360 دلار) قیمت دارند. با این استانداردها، خرید لپ تاپ Precision 3520 تقریباً یک معامله خوب است: پیکربندی سطح ابتدایی که توسط Dell فروخته می شود را می توان با قیمت 1400 یورو (~ 1570 دلار) خریداری کرد. ورک استیشن مورد بررسی ما با سریع ترین پردازنده i7، صفحه نمایش HD و 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD بهترین مدل است و با قیمت 2500 یورو به فروش می رسد.

لینک خرید لپ تاپ استوک دل Dell Precision 3520

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-3520-مشخصات-فنی

در نگاه اول، Precision 3520 شبیه Precision 3510 به نظر می رسد، اما در مورد شاسی و مجموعه ویژگی ها تفاوت هایی وجود دارد. نکته جالب پردازنده گرافیکی Quadro M620 است که تا کنون موفق به بررسی آن نشده ایم. برای مقایسه، می توانید به نقد و بررسی ورک استیشن های دیگر مانند ThinkPad P50 ، ZBook 15 G3 یا Precision 3510 نگاه کنید. 

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Precision 3520

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-6820HQ چهار هسته ای , فرکانس  2.7 - 3.6 GHz ,کش 8 مگابایت , معماری Skylake 

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 530 - NVIDIA Quadro M620 - 2048 MB VRAM, Core: 1019.6 MHz, Memory: 1252.8 MHz, GDDR5, 369.88, Optimus

حافظه رم: 8GB DDR4 - 2400, 2 slots out of two used

صفحه نمایش: 15.6 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل ,BOE NV15N43, IPS LED, مات

مادربرد: Intel CM238

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا: Realtek High Definition Audio

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 USB 3.1 Gen2, 1 Thunderbolt, 1 VGA,  1 HDMI , 1 Kensington Lock, Audio Connections: 3.5 mm, Card Reader: SD 4.0

شبکه: 10/100/1000 LAN Card (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.0

ابعاد: 2.4*37.7* 25.2 سانتی متر

باتری: 68 وات ساعت لیتیوم یون

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: 720p

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet - 6 rows with number pad, Keyboard Light: yes, Ubuntu 16.04 LTS 

وزن: 2.34 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 2500 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-3520-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell Precision 3520

بدنه لپ تاپ ورک استیشن Dell Precision 3510 شبیه به سری Latitude 5000 فعلی است و بنابراین ویژگی‌های تجاری عالی را ارائه می‌دهد. رنگ‌های سیاه و خاکستری طراحی زیبایی را ایجاد می‌کنند که بسیاری از مشتریان لپ تاپ های تجاری به آن علاقه دارند.

بخش پایه کاملاً در برابر پیچش مقاوم است، تکیه گاه کف دست محکم است و لولاهای نمایشگر صفحه را محکم در موقعیت خود نگه می دارند. پایداری درب بالاتر از حد متوسط است، زیرا فقط می توانید آن را با فشار متوسط کمی بچرخانید. وزن 2420 گرم (~ 5.3 پوند)، وزن کاملا متوسطی است و به لطف عمر طولانی باتری، نیازی نیست همیشه آداپتور برق (610 گرمی ) آن را با خود حمل کنید.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Precision 3520

یکی از نکات برجسته در این بازه قیمت مطمئناً پورت کامل Thunderbolt 3 است. با این حال، در حال حاضر در مدل های با پردازنده های i5 در دسترس نیست.. شما می توانید درایوهای Thunderbolt 3 سریع تا 40 گیگابایت بر ثانیه و همچنین درایوهای USB 3.1 تا 10 گیگابایت بر ثانیه را وصل کنید. مانیتورهای خارجی 4K را می توان با وضوح 60 هرتز در رزولوشن اصلی خود استفاده کرد.

داک‌های جدید Thunderbolt دل بدیهی است که با این لپ تاپ نیز کار می‌کنند. این داک ها احتمالاً در آینده جایگزین ایستگاه‌های docking اختصاصی و سنتی دل خواهند شد. در ادامه شما یک پورت VGA و HDMI دارید که برای کاربران لپ تاپ  بسیار محبوب هستند. پورت جامع و با موقعیت مناسب Dell Precision 3510 با سه پورت USB 3.0، یک کارت خوان UHS-II و جک استریو ترکیبی 3.5 میلی متری تکمیل می شود.

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-3510-چپ

سمت چپ: Thunderbolt 3 و SmartCard Reader

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-3510-عقب

عقب: LAN، VGA، اسلات سیم کارت، HDMI، USB، برق

لپ-تاپ-استوک-Dell-Precision-3510-راست

سمت راست: صدا، کارت خوان، 2x USB 3.0، قفل Kensington

پردازنده Intel Core i7-6820HQ

سی پی یو Intel Core i7-6820HQ یک پردازنده چهار هسته ای بر اساس معماری Skylake است که در سپتامبر 2015 راه اندازی شده است. علاوه بر چهار هسته پردازنده با Hyper-Threading با فرکانس 2.7 - 3.6 گیگاهرتز (4 هسته: حداکثر 3.2 گیگاهرتز) 2 هسته: حداکثر 3.4 گیگاهرتز)، این تراشه همچنین دارای یک کارت گرافیک HD Graphics 530 و یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4-2133/DDR3L-1600 است. پردازنده با استفاده از فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET ساخته می شود. در مقایسه با Core i7-6820HK بسیار مشابه، Core i7-6820HQ از ویژگی های مدیریتی و امنیتی اضافی مانند Intel vPro و TXT پشتیبانی می کند، اما فاقد ضریب آنلاک شده برای OC است.

معماری Skylake جایگزین Haswell و Broadwell می شود و ریزمعماری یکسانی را در هر کلاس TDP از 4.5 تا 45 وات به ارمغان می آورد. پیشرفت های گسترده طراحی Skylake شامل افزایش بافرهای خارج از دستور، واکشی بهینه شده و پیش بینی شاخه و همچنین افزایش عملکرد اضافی از طریق Hyper است. با این حال، به طور کلی، عملکرد در هر ساعت تنها 5 تا 10 درصد (در مقایسه با Haswell) به ترتیب زیر 5 درصد (در مقایسه با Broadwell) افزایش یافته است که برای یک معماری جدید ("Tock") کاملاً متوسط ​​است.

به لطف معماری بهبود یافته، Core i7-6820HQ تقریباً برابر با Core i7-4900MQ سابق (Haswell) یا Core i7-5700HQ (Broadwell) عمل می کند. تحت بار کامل طولانی مدت، تراشه Skylake نسبت به بسیاری از پیشینیان مبتنی بر Haswell برتری خواهد داشت، زیرا فرآیند پیشرفته 14 نانومتری منجر به راندمان انرژی بالاتر و کاهش گاز می‌شود. حتی سخت‌ترین برنامه‌ها و انجام چندوظیفه‌ای بیش از حد به راحتی انجام می‌شوند.

واحد گرافیکی یکپارچه به نام HD Graphics 530 نشان دهنده نسخه "GT2" پردازنده گرافیکی Skylake (اینتل Gen. 9) است. 24 واحد اجرایی که EUs نیز نامیده می شود، با فرکانس 350 تا 1050 مگاهرتز کار می کنند و عملکردی حدود 20 درصد بالاتر از HD Graphics 4600 قدیمی دارند. بنابراین بازی های سال 2015 را می توان به راحتی در تنظیمات کم یا متوسط ​​بازی کرد. این پردازنده با TDP 45 وات (شامل CPU، کارت گرافیک و کنترلر حافظه) مشخص شده است، این پردازنده برای نوت بوک های بزرگتر با اندازه 15 اینچ و بالاتر مناسب است. به صورت اختیاری، TDP را می توان تا 35 وات کاهش داد (cTDP پایین)، که هم اتلاف گرما و هم عملکرد را کاهش می دهد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-3520-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک NVIDIA Quadro M620

پردازشگر گرافیکی Quadro M620 یک کارت گرافیک ارزان قیمت انویدیا برای ورک استیشن های سیار است. این کارت گرافیک در سال 2017 عرضه شد، اما همچنان بر اساس تراشه Maxwell است که حرف "M" در شماره مدل نیز نشان دهنده آن است. انویدیا در مقایسه با نسخه سال گذشته Quadro M600M مبتنی بر Maxwell عملکرد را بیشتر با افزایش تعداد سایه زن افزایش داد. M620 مبتنی بر نسخه GM107 GeForce GTX 950M است و به طرز قابل توجهی شبیه Quadro M1000M قدیمی است، اگرچه کارت گرافیک تنها با 2 گیگابایت رم عرضه می شود. 
در مقایسه با مدل قبلی M600M، M620 طبق اکثر تست‌های معیار مصنوعی حدود 20 تا 30 درصد سریع‌تر است. سری قبلی 3520 یعنی Precision 3510، با پردازنده گرافیکی AMD - FirePro W5130M عرضه شد. M620 بسیار برتر از AMD قدیمی است و بین 50 تا 60 درصد سریعتر است. حتی زمانی که نوت بوک با باتری کار می کند، کارت گرافیک همیشه به پتانسیل عملکرد خود می رسد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-3520-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell Precision 3520

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-6820HQ ) ، کارت گرافیک ( NVIDIA Quadro M620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Precision 3520 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-3520-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Precision 3520

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Precision 3520 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و دو هارد را هم زمان پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست. 

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک Dell Precision 3520



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell Precision 3520، خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

در مجموعه گسترده لنوو از ThinkPads 14 اینچی، L470 جای خود را در خط میانی پایین پیدا می کند: زیر سری T، اما بالاتر از سری E. اینکه چرا نوت بوک های تجاری ارزان قیمت بسیار توصیه می شوند و مزایای آن نسبت به مدل های دیگر چیست را می توانید در بررسی ما دریابید.

این نقد و بررسی در تاریخ 06/11/2017 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

با این حال، برای برخی از شرکت ها و سازمان ها، مانند مدارس و مدیریت دولتی، مهم ترین معیار، پایین ترین قیمت ممکن است. در اینجا سری ThinkPad L وارد عمل می شود که قیمت بسیار پایین تری نسبت به سری T دارد. قبلا مدل 15.6 اینچی L570 را بررسی کرده بودیم و امروز L470 کوچکتر را بررسی می کنیم. مدل بررسی ما با یک پردازنده Kaby Lake i5، گیگابایت 500 هارد و 8 گیگابایت رم و قیمت 700 یورو با ویندوز 10 ارائه می شود. رقبای اصلی این لپ تاپ لنوو از اچ پی و دل به ترتیب HP ProBook 440 G4 و Dell Latitude 5480 هستند. از نظر رقابت با مدل های لنوو، ThinkPad E470 نیز وجود دارد.

لینک خرید لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad L470

 

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-مشخصات-فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad L470

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-6300U دو هسته ای , فرکانس  2.4 - 3 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Skylake 

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 520

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 14 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 157 PPI, N140HCA-EAB, IPS, مات

مادربرد: Intel Kaby Lake-U Premium PCH

هارد:HDD,500GB  

کارت صدا:  Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 VGA, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, 1 Docking Station Port, Audio Connections: 3.5 mm combined audio jack, Card Reader: 4-in-1 (MMC, SD, SDHC, SDXC), 1 Fingerprint Reader

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-V (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.1

ابعاد: 2.3*33.9* 23.5 سانتی متر

باتری: 48وات ساعت لیتیوم یون , removeable, 6 cells

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین:  Webcam: 720p HD

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: no, 45-watt AC adapter, quick start guide, warranty information, 12 Months Warranty

وزن: 1.94 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 739 یورو

لینک مشاهده در سایت لنوو: Lenovo homepage-Lenovo notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad L470

بدنه L470 در مقایسه با ThinkPad L460 اصلاح نشده است. بدنه ThinkPad کاملا از پلاستیک ساخته شده است. لنوو بر یک شکل و زاویه ای متکی است که جذاب است. رنگ انتخابی مشکی خاکستری است. لپ تاپ از درایو نوری پشتیبانی نمی کند. لنوو سه باتری مختلف را برای این ThinkPad ارائه می دهد. نمونه بررسی ما دارای مدل با اندازه متوسط است. تقریباً 1 سانتی متر از قسمت زیرین بدنه بیرون می آید. بدنه L470 از نظر تعمیر و نگهداری یک گام به عقب است. مدل‌های قبلی ThinkPad L برخلاف L470 همچنان دارای دریچه‌های نگهداری بودند. سینی پایه برای دسترسی به قسمت داخلی باید برداشته شود.

ساختار لپ تاپ در کل خوب است. فقط جزئیات ناچیزی مورد توجه قرار می گیرد. به عنوان مثال، لبه های پلاستیکی کاملاً خراشیده نشده اند و یک برآمدگی جزئی قابل لمس وجود دارد. استحکام بدنه نیز دلیل زیادی برای شکایت باقی نمی گذارد.

پورت های لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad L470

لپ تاپ ThinkPad دارای پورت های مشابه با نسخه قبلی خود است. هر سه پورت USB در استاندارد USB 3.0 کار می کنند. دو پورت خروجی ویدئو نیز وجود دارد. نمونه بررسی ما برای یک مودم 3G/LTE آماده شده نیز دارد. یک اسلات سیم کارت و آنتن های لازم نصب شده است. قسمت زیرین لپ‌تاپ شگفت‌انگیز است: هیچ درگاه اتصالی برای داک استیشن وجود ندارد.

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-جلو

جلو: کارت خوان SD

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-پشت

پشت: باتری خارجی

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-چپ

سمت چپ: سوکت برق DC، USB 3.0 نوع A (برق)، جک 3.5 میلی متری صدا ترکیبی

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-راست

سمت راست: اسلات سیم کارت، 2 پورت USB 3.0 Type-A، یک خروجی Mini DisplayPort، پورت اترنت، پورت VGA، قفل Kensington

پردازنده Intel Core i5-6300U

سی پی یو Intel Core i5-6300U یک SoC دو هسته ای ULV (فوق کم ولتاژ) بر اساس معماری Skylake است و در سپتامبر 2015 راه اندازی شده است. CPU را می توان در اولترابوک ها و همچنین نوت بوک های معمولی یافت. علاوه بر دو هسته موجود ، این پردازنده با Hyper-Threading به فرکانس 2.4 - 3.0 گیگاهرتز (2 هسته: حداکثر 2.9 گیگاهرتز) می رسد. این تراشه همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی HD Graphics 520 و یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4-2133/DDR3L-1600 است. SoC با استفاده از یک فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET تولید می شود.

معماری Skylake جایگزین Haswell و Broadwell می شود و ریزمعماری یکسانی را در هر کلاس TDP از 4.5 تا 45 وات به ارمغان می آورد. پیشرفت های گسترده طراحی Skylake شامل افزایش بافرهای خارج از دستور، رشته های مجازی بیشتر و همچنین افزایش عملکرد اضافی از طریق Hyper است. با این حال، به طور کلی، عملکرد در هر ساعت تنها 5 تا 10 درصد (در مقایسه با Haswell) و زیر 5 درصد (در مقایسه با Broadwell) افزایش یافته است که برای یک معماری جدید کاملاً متوسط ​​است.

با توجه به نرخ ساعت مشخص شده و معماری بهبود یافته، Core i5-6300U باید مشابه (یا کمی بالاتر) Core i7-5500U قبلی (برادول، 15 وات) عمل کند. بنابراین، CPU دارای قدرت کافی برای اهداف اداری و چند رسانه ای و همچنین برنامه های کاربردی تر و چند وظیفه ای است. این CPU با TDP 15 وات (شامل CPU، GPU و کنترل کننده حافظه) مشخص شده است. به همین دلیل این پردازنده برای نوت بوک های کوچک و اولترابوک ها (11 اینچ و بالاتر) مناسب تر است. به صورت اختیاری، TDP را می توان به 7.5 وات کاهش داد (cTDP پایین)، که هم اتلاف گرما و هم عملکرد را کاهش می دهد و امکان طراحی حتی فشرده تر را فراهم می کند.

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 520

کارت گرافیک Intel HD Graphics 520 (GT2) یک واحد گرافیکی یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (ولتاژ فوق العاده پایین) نسل Skylake یافت. این نسخه "GT2" از پردازنده گرافیکی Skylake با 24 واحد اجرایی (EUs) با کلاک تا 1050 مگاهرتز (بسته به مدل CPU) را ارائه می دهد. HD 520 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x 64bit DDR3L-1600 / DDR4-2133) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق HD Graphics 520 به عوامل مختلفی مانند اندازه کش L3، پیکربندی حافظه (DDR3 یا DDR4) و حداکثر نرخ کلاک مدل خاص بستگی دارد. سریع‌ترین نسخه‌ها (Core i7-6600U) باید عملکردی مشابه GeForce 820M اختصاصی داشته باشند و از بازی‌های مدرن (از سال 2015) در تنظیمات پایین پشتیبانی کنند.

موتور ویدئوی اصلاح شده اکنون H.265/HEVC را کاملاً سخت افزاری رمزگشایی می کند و در نتیجه بسیار کارآمدتر از قبل است. نمایشگرها را می توان از طریق DP 1.2 / eDP 1.3 (حداکثر 3840*2160 در 60 هرتز) متصل کرد، در حالی که HDMI به نسخه قدیمی 1.4a (حداکثر 3840*2160 در 30 هرتز) محدود شده است. با این حال، HDMI 2.0 را می توان با استفاده از مبدل DisplayPort اضافه کرد. با کارت گرافیک  HD Graphics 520 حداکثر سه نمایشگر را می توان به طور همزمان کنترل کرد.

لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad L470

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-6300U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 520 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad L470 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-استوک-لنوو-Lenovo-thinkpad-L470-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Lenovo ThinkPad L470

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad L470 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و 4 ترابایت هارد 2.5-inch internal SSD • SATA 6.0Gb/s را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع:نقد و بررسی لپ تاپ استوک لنوو Lenovo ThinkPad L470

 


:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم لنوو، لپ تاپ استوک لنوو، لپ تاپ کارکرده لنوو، لپ تاپ لنوو Lenovo ThinkPad L470، خرید لپ تاپ استوک لنوو ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 9 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

تکامل متفکرانه نسخه Precision که مدت‌ها منتظر آن بودیم از دل به دنبال مدرن‌سازی طراحی بدون به خطر انداختن عملکرد دستگاه حرفه‌ای است. با این حال، این یک تست بدون سازش نیست ... آیا می تواند موفق شود؟

این نقد و بررسی در تاریخ 20/06/2016 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

ورک استیشن های سیار دقیق دل (Dell's Precision) موتورهای کاری بدون سازش این شرکت در بخش تجاری هستند. برخلاف سری Latitude که مجموعه‌ای از مشخصات متعادل‌تر را با هدف جلب رضایت حرفه‌ای‌های کسب‌وکار اتخاذ می‌کنند و همچنان وزن قابل کنترل و ارزش کلی را حفظ می‌کنند ، سری Precision راه‌حل‌ها را کنار هم می‌گذارد. این لپ تاپ ها اجزایی با حداکثر کارایی را در سراسر صفحه، سیستم‌های خنک‌کننده سنگین و پنل‌های نمایشگر با دقت رنگی بالا ارائه می‌کنند. آنها ساخته شده اند تا سخت کار کنند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-7510-مشخصات-فنی

به همین ترتیب، آنها همچنین در معرض همان اینرسی طراحی هستند که برای اکثر نوت بوک های تجاری موفق دیگر اعمال می شود. یعنی Dell در تغییر طرح‌بندی‌های Precision نسبتاً کند عمل می‌کند. به همین دلیل، سری جدید Precision 7000 دارای اولین تغییر بزرگ طراحی است که در حدود 5 سال گذشته شاهد آن بوده ایم . مدلی که امروز بررسی می کنیم، Precision 7510، جانشین مستقیم M4800 با اندازه 15.6 اینچی 2013 در نظر گرفته می شود. برخلاف 5510 لپ تاپ 7510 کمتر در مورد قابلیت حمل، تعادل و مصالحه لازم دارد و بیشتر در مورد عملکرد بدون محدودیت یک ورک استیشن کلاسیک است. 

لینک خرید لپ تاپ استوک دل Dell Precision 7510

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-6820HQ شش هسته ای , فرکانس  2.6 - 4.3 GHz ,کش 9 مگابایت , معماری Coffee Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 530 -2GB VRAM, Core: 695 MHz, Memory: 1200 MHz, GDDR5, Nvidia Quadro M1000

حافظه رم:  16GB DDR4 -2666, 19-19-19-43, Dual-Channel

صفحه نمایش: 15.6 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 157 PPI و AUO3B3D, IPS , مات

مادربرد: Intel CM246

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا: Intel Cannon Lake-H/S - cAVS (Audio, Voice, Speech)

پورت ها: 4 USB 3.0 / 3.1 Gen1,  1 HDMI, 1  Display Port, 1 Kensington Lock, 1 Docking Station Port, Audio Connections: 3.5 mm combo, Card Reader: SD, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-LM (10/100/1000MBit/s), Intel Wireless-AC 9260 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 5.0

ابعاد: .33*38* 26 سانتی متر

باتری: 72 وات ساعت لیتیوم یون

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: 720p

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Power Manager,

وزن: 2.7 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 2900 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-7510-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، سری Precision 7000 اولین طراحی مجدد بدنه بزرگ را برای این سری در تقریباً پنج سال اخیر است. نتیجه یک نمایه سبک تر و نازک تر با طراحی مدرن تر است . اما بدون از بین بردن بیشتر راحتی ها و عملکرد مدل های قبلی. با وزن 2.74 کیلوگرم و اندازه های اسپرت فقط کمی کوچکتر از مدل قبلی M4800، این لپ تاپ به شگفتی براق و قابل حمل Precision 5510 نیست. اما وزن کل تقریباً شش پوند در مقایسه با M4800 شگفت‌انگیز است. بخش اعظم این امر از طریق حذف درایو نوری و استفاده از مواد پوششی با وزن سبک تر (اما هنوز قوی) مانند منیزیم و فیبر کربن در سراسر آن به دست می آید. به عنوان مثال، درب فلزی M4800 به یک تکرار فیبر کربنی در 7510 تبدیل شده است، که بیشتر شبیه به تکیه گاه کف دست (از نظر زیبایی و لمسی) Dell XPS 13 نسبت به بافت نسخه های قبلی Precision است.

ظاهر کلی در واقع نوعی تضاد بین دو نسل قبلی لپ‌تاپ‌های Dell Latitude (به طور خاص E7x50 و E7x40 – نه آخرین سری E7x70) است. طراحی صفحه کلید و دکمه از سری E7x50 برداشته شده است، در حالی که تکیه گاه کف دست و محیط اطراف آن مستقیماً از E7x40 است که با پوشش لاستیکی لمسی نرم روی منیزیم نازک، که در اطراف لبه های لپ تاپ قرار دارد، تکمیل شده است. یکی از نکات مهم در مورد طراحی این قاب این است که روی مچ‌هایی که روی لبه‌های لپ تاپ قرار می‌گیرند، مطمئناً راحت‌تر است، اما از آنجایی که 7510 ماشینی بزرگ‌تر از Latitude ها است که استایل آن را تقلید می‌کند، تکیه‌گاه کف دست نیز به نوبه خود بزرگ‌تر است و در نتیجه این موارد را کاهش می‌دهد. 

به نظر نمی رسد که این تغییرات در مواد تأثیر زیادی بر پایداری کلی لپ تاپ داشته باشد، که در کل بسیار محکم است. واحد پایه به طور محکم بر روی یک سطح صاف قرار می گیرد و در هیچ منطقه ای تحت فشار خم شدگی تولید نمی کند. پایه های لاستیکی بزرگ آن را ثابت نگه می دارد. تحت فشار متوسط مطلقاً هیچ انعطافی در سراسر صفحه کلید یا پد لمسی وجود ندارد. در همین حال، اگرچه درب نمایشگر به طور موثر در برابر فشار از پشت مقاومت می کند، مقاومت پیچشی تنها ناحیه ای است که ممکن است به طور قابل توجهی به دلیل تغییر به فیبر کربن آسیب دیده باشد. اما عملکرد در این قسمت برای یک صفحه نمایش بزرگتر هنوز بالاتر از حد متوسط است. دو لولای بزرگ برای حفظ زاویه نمایشگر بدون اجازه دادن به پرش آزاردهنده در حین کار عملکرد خوبی دارند.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

اگرچه انتخاب پورت از مدل‌های Precision قبلی جدا شده است ، پایه‌های اصلی حفظ شده‌اند و چهار پورت USB 3.0 سالم در سمت چپ و راست لپ تاپ قرار گرفته‌اند. تنها نکته قابل ذکر برای اکثر مردم پورت VGA است که از بین رفته است و تنها HDMI و mini-DisplayPort در جای خود باقی مانده است (به هر حال آداپتورها ارزان هستند و به وفور در دسترس هستند). البته، کاربران همیشه پورت داک استیشن را در اختیار دارند (که در پایین دستگاه قرار دارد)، که هنوز همان پورت سال‌ها قبل است  و بنابراین با همه داک هایی که اکثر کاربران تجاری از قبل دارند سازگار است. پورت USB 3.1 Gen 2 یا Type-C حذف شده است، اگرچه مشکل اصلی نیست. لپ تاپ مورد بررسی ما همچنین فاقد پورت Thunderbolt است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-7510-پشت

پشت: اترنت، پورت شارژ

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-7510-چپ

سمت چپ: Mini-DisplayPort/Thunderbolt 3 ، USB 3.0

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-7510-راست

سمت راست: کارت خوان SD، صدای ترکیبی 3.5 میلی متری، USB 3.0 x3، قفل کنزینگتون

پردازنده Intel Core i7-6820HQ

سی پی یو Intel Core i7-6820HQ یک پردازنده چهار هسته ای بر اساس معماری Skylake است که در سپتامبر 2015 راه اندازی شده است. علاوه بر چهار هسته پردازنده با Hyper-Threading با فرکانس 2.7 - 3.6 گیگاهرتز (4 هسته: حداکثر 3.2 گیگاهرتز) 2 هسته: حداکثر 3.4 گیگاهرتز)، این تراشه همچنین دارای یک کارت گرافیک HD Graphics 530 و یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4-2133/DDR3L-1600 است. پردازنده با استفاده از فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET ساخته می شود. در مقایسه با Core i7-6820HK بسیار مشابه، Core i7-6820HQ از ویژگی های مدیریتی و امنیتی اضافی مانند Intel vPro و TXT پشتیبانی می کند، اما فاقد ضریب آنلاک شده برای OC است.

معماری Skylake جایگزین Haswell و Broadwell می شود و ریزمعماری یکسانی را در هر کلاس TDP از 4.5 تا 45 وات به ارمغان می آورد. پیشرفت های گسترده طراحی Skylake شامل افزایش بافرهای خارج از دستور، واکشی بهینه شده و پیش بینی شاخه و همچنین افزایش عملکرد اضافی از طریق Hyper است. با این حال، به طور کلی، عملکرد در هر ساعت تنها 5 تا 10 درصد (در مقایسه با Haswell) به ترتیب زیر 5 درصد (در مقایسه با Broadwell) افزایش یافته است که برای یک معماری جدید ("Tock") کاملاً متوسط ​​است.

به لطف معماری بهبود یافته، Core i7-6820HQ تقریباً برابر با Core i7-4900MQ سابق (Haswell) یا Core i7-5700HQ (Broadwell) عمل می کند. تحت بار کامل طولانی مدت، تراشه Skylake نسبت به بسیاری از پیشینیان مبتنی بر Haswell برتری خواهد داشت، زیرا فرآیند پیشرفته 14 نانومتری منجر به راندمان انرژی بالاتر و کاهش گاز می‌شود. حتی سخت‌ترین برنامه‌ها و انجام چندوظیفه‌ای بیش از حد به راحتی انجام می‌شوند.

واحد گرافیکی یکپارچه به نام HD Graphics 530 نشان دهنده نسخه "GT2" پردازنده گرافیکی Skylake (اینتل Gen. 9) است. 24 واحد اجرایی که EUs نیز نامیده می شود، با فرکانس 350 تا 1050 مگاهرتز کار می کنند و عملکردی حدود 20 درصد بالاتر از HD Graphics 4600 قدیمی دارند. بنابراین بازی های سال 2015 را می توان به راحتی در تنظیمات کم یا متوسط ​​بازی کرد. این پردازنده با TDP 45 وات (شامل CPU، کارت گرافیک و کنترلر حافظه) مشخص شده است، این پردازنده برای نوت بوک های بزرگتر با اندازه 15 اینچ و بالاتر مناسب است. به صورت اختیاری، TDP را می توان تا 35 وات کاهش داد (cTDP پایین)، که هم اتلاف گرما و هم عملکرد را کاهش می دهد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-7510-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک NVIDIA Quadro M1000M 2GB

کارت گرافیک 28 نانومتری NVIDIA Quadro M1000M یک کارت گرافیک میان رده DirectX 12 (FL 11_0) و OpenGL 4.5 برایورک استیشن های سیار است. این یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر ماکسول نسل اول است که بر اساس معماری GM107 ساخته شده و 512 هسته از 640 هسته سایه زن فعال شده است. بنابراین، کارت گرافیک شبیه هیچ کارت مصرف کننده فعلی نیست. برای مثال Geforce GTX 950M از 640 هسته سایه زن استفاده می کند. Quadro M1000M برای نسل Skylake اینتل به عنوان جانشین Quadro K1100M مبتنی بر Kepler ساخته شده است. M1000M معمولاً با 2 گیگابایت GDDR5 VRAM با کلاک 1250 مگاهرتز ارائه می شود.

کارت گرافیک های انویدیا سری Quadro درایورهای تایید شده را ارائه می دهد که برای پایداری و عملکرد در برنامه های حرفه ای مانند CAD یا DCC بهینه شده اند. به عنوان مثال، عملکرد OpenGL در مقایسه با کارت گرافیک های GeForce با مشخصات مشابه، باید به طور قابل توجهی بهتر باشد. از آنجایی که سرعت ساعت دقیق M1000M هنوز مشخص نیست، ما فقط می توانیم در مورد عملکرد کارت حدس بزنیم. با این حال، این یک مدل میان رده پایین تر از خط تلفن همراه Quadro در سال 2015 است. در بازی های سه بعدی باید کندتر از GTX 950M به دلیل تعداد سایه زن کمتر باشد، اما باید به راحتی از Quadro K1100M قدیمی بهتر عمل کند.

با استفاده از CUDA (Compute Capability 5.0) یا OpenCL 1.2، می توان از هسته های Quadro M1000M برای محاسبات کلی استفاده کرد. مصرف برق Quadro M1000M برای TGP 40 وات شامل برد و اجزای حافظه رتبه بندی شده است که 5 وات کمتر از K1100M است. بنابراین، این کارت گرافیک برای نوت بوک های 15 اینچی و بیشتر مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-7510-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-6820HQ ) ، کارت گرافیک ( NVIDIA Quadro M1000M ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Precision 7510 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-7510-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Precision 7510

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Precision 7510 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و دو هارد را هم زمان پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست. 

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک دل Dell Precision 7510



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل , لپ تاپ استوک دل , لپ تاپ کارکرده دل , لپ تاپ دل Dell Precision 7510 , خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لپ تاپ تبلت شو استوک اچ پی HP Elite X2 1012 G2 اکنون از سری G1 پیروی می کند. این لپ تاپ مبتنی بر پردازنده های Kaby Lake است که در عین حال به طور گسترده ای توزیع شده است. یک داک صفحه کلید و قلم فعال نیز به بسته نرم افزاری آن تعلق دارند. ما در این مطلب، همراه تجاری ظریفی را که باید طبق معمول دوره آزمایشی ما را پشت سر بگذارد، معرفی می کنیم.

این نقد و بررسی در تاریخ 26/09/2017 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

تبلت ها همچنان بسیار محبوب هستند. HP برای دستگاه های تازه راه اندازی شده Elite x2 1012 G2 خود به طور انحصاری به آخرین پردازنده های ULV اینتل متکی است. بنابراین، این تبلت از یک پردازنده دو هسته‌ای سریع بهره می‌برد که استفاده راحت را تضمین می‌کند. پردازنده‌های کارآمد Core-m اینتل هنوز در Elite x2 1012 G1 HP نصب می شوند. اگرچه مصرف برق آنها بهتر است، اما عملکرد یک نقطه ضعف آشکار است.

لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-مشخصات-فنی

بنابراین ما از یافتن سری قدیمی در HP Elite x2 1012 G2 بسیار خوشحالیم. Core i5-7200U اینتل در نمونه بررسی ما استفاده شده است و از 8 گیگابایت رم پشتیبانی می کند. دستگاه ذخیره سازی لپ تاپ ما یک SSD 256 گیگابایتی است. نمونه بررسی ما تقریباً کمترین حد قیمت را با 1720 یورو نشان می دهد. تنها دستگاه‌هایی که از Core i3-7100U اینتل استفاده می‌کنند احتمالاً کمی ارزان‌تر خواهند بود. مدل پریمیوم مبتنی بر Core i7-7600U اینتل به راحتی از 3000 یورو قیمت، شامل 19٪ مالیات، فراتر می رود. با این حال، این پیکربندی شامل 16 گیگابایت رم و یک ترابایت SSD نیز می شود.

این قیمت در بین دستگاه‌های تجاری یک اتفاق جدید نیست. به عنوان مثال، ThinkPad X1 Yoga لنوو در همان یازه قیمت با قیمت 3300 یورو یافت می شود. لپ تاپ Elite x2 1012 G2 HP باید با جدیدترین مدل های سازندگان معروف رقابت کند.

لینک خرید لپ تاپ تبلت شو استوک اچ پی HP Elite X2 1012 G2

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP Elite X2 1012 G2

 

پردازنده: مدل Intel Core i5-7200U دو هسته ای , فرکانس  2.5 - 3.1 GHz ,کش 3 مگابایت , معماری Kaby Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620

حافظه رم: 8GB DDR3

صفحه نمایش: 12.3 اینچ 3:2, 2716*1824 پیکسل , 266 PPI, multitouch, native pen support, Samsung SDC4A49, IPS, Corning Gorilla Glass 4 , براق, detachable screen

مادربرد: Intel Kaby Lake-Y Premium PCH

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا: Conexant ISST Audio

پورت ها: 1 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 USB 3.1 Gen2, 1 Thunderbolt, 1 Kensington Lock, Audio Connections: combo audio, Card Reader: micro-SD, 1 Fingerprint Reader, Brightness Sensor, Sensors: accelerometer, magnetometer, gyroscope, ambient light sensor

شبکه: Intel Dual Band Wireless-AC 8265 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2, HP LT4132 LTE/HSPA+ 4G, LTE

ابعاد: 9.1*30.0* 21.9 سانتی متر

باتری: 47 وات ساعت لیتیوم یون 

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Primary Camera: 8 MPix-Secondary Camera: 5 MPix

سایر مشخصات: Speakers: stereo, Keyboard: chiclet, Keyboard Light: yes, active pen, keyboard dock, power supply, CyberLink Power Media Player, Native Miracast support, HP ePrint driver, HP Recovery Manager, HP Mac Address Manager, HP WorkWise, HP JumpStart, HP Noise Cancellation, HP Touchpoint Manager, 36 Months Warranty

وزن: 1.193 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1720 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP Elite X2 1012 G2

سخت افزار در یک شاسی فلزی نقره ای زیبا قرار گرفته است. در لبه بالایی پشت یک نوار سیاه به عرض 2 سانتی متر (احتمالاً آنتن ها را پنهان می کند) وجود دارد که طرح را می شکند. ابعاد لپ تاپ 8.05 میلی متر است و بنابراین کمی باریک تر از Surface Pro 4 (8.5 میلی متر) و IdeaPad Miix 700 (9 میلی متر) است. اگرچه وزن آن (820 گرم؛ 1205 گرم با پایه صفحه کلید) از رقبا بیشتر است (سرفیس پرو 4: 774 گرم؛ Miix 700: 780 گرم).

هیچ یک از دستگاه های ذکر شده نمی تواند آیپد پرو 12.9 اینچی را که 6.9 میلی متر ضخامت و 723 گرم وزن دارد، پشت سر بگذارد. کیفیت ساخت در سطح بالایی قرار دارد و قطعات به خوبی در کنار هم قرار می گیرند. یکی از نکات قابل انتقاد، استحکام است: این لپ تاپ تبلت شو خیلی راحت می پیچد. ما انتظار داشتیم که سفتی پیچشی بالاتری داشته باشیم. Elite x2 دارای پایه نیز می باشد. بر خلاف Miix 700 و Surface Pro 4، پایه x2 یک صفحه فلزی پیوسته نیست، بلکه یک نوار U شکل است که حدود 8.5 میلی متر عرض دارد. با دمای بالاتر از 55 درجه، لولاها به طور قابل توجهی سفت تر هستند، که قرار است از تا شدن پایه جلوگیری کند. تنها تغییر شامل اسکنر اثر انگشت نصب شده در پشت صفحه است که با یک لمس ساده انگشت را شناسایی می کند. در مقایسه با مدل قبلی، کمتر به چشم می آید زیرا به رنگ نقره ای بدنه ساخته شده است.

پورت های لپ تاپ استوک HP Elite X2 1012 G2

لپ تاپ اچ پی Elite x2 تعداد زیادی پورت فیزیکی ندارد. پورت USB 3.0 (نوع A) امکان اتصال تجهیزات جانبی رایج مانند ماوس، هارد دیسک یا چاپگر را فراهم می کند. خروجی ویدیو وجود ندارد، اما این همان جایی است که پورت Thunderbolt 3 وارد عمل می شود. نه تنها این کانکتور برای آداپتور برق استفاده می شود، بلکه به عنوان یک پورت USB 3.1 نیز عمل می کند و با کمک آداپتورهای اضافی می تواند HDMI یا VGA را ارائه دهد. 

کلمه کلیدی Thunderbolt: اچ پی از این اصطلاح زیاد در توضیحات محصول خود استفاده نمی کند. این پورت به عنوان "USB Type C با پشتیبانی از Thunderbolt (درگاه اتصال، شارژ و پورت USB 3.1)" فهرست شده است. با این وجود: این یک رابط واقعی Thunderbolt 3 است.

لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-لبه بالایی

لبه بالا: دریچه، میکروفون

لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-لبه پایین

لبه پایین: پورت داک صفحه کلید

لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-چپ

سمت چپ: دکمه پاور، کنترل صدا، شیار سیم کارت، شیار قفل کابل، حلقه برای نوار قلم (سمت راست)

لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-راست

سمت راست: اسلات Micro-SD، Thunderbolt 3/Power-In، USB 3.0، صدای ترکیبی

پردازنده Intel Core i5-7200U

پردازنده Intel Core i5-7200U یک پردازنده دو هسته ای از معماری Kaby Lake است. دو هسته پردازنده با فرکانس 2.5 تا 3.1 گیگاهرتز ارائه می دهد و HyperThreading را برای کار با حداکثر 4 رشته در یک زمان ادغام می کند. تفاوت‌های معماری در مقایسه با نسل Skylake بسیار کم است، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز بسیار مشابه است. پردازنده شامل یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4 و کارت گرافیک Intel HD Graphics 620 (با فرکانس 300 تا 1000 مگاهرتز) است. این در فرآیند بهبود یافته FinFET 14 نانومتری در اینتل ساخته شده است. در مقایسه با Core i5-6200U قدیمی مبتنی بر Skylake، i5-7200U سرعت کلاک 300 مگاهرتز بالاتری را ارائه می دهد.

لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 620

کارت گرافیک Intel HD Graphics 620 (GT2) یک واحد گرافیکی یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (فوق کم ولتاژ) نسل Kaby Lake یافت. این نسخه "GT2" از پردازنده گرافیکی Kaby Lake تا 1050 مگاهرتز (بسته به مدل CPU) کلاک دارد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد. عملکرد دقیق HD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه کش L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص پردازنده بستگی دارد، اما بسیار شبیه به کارت گرافیک قدیمی HD Graphics 520 است.

این بدان معناست که فقط برخی از بازی‌های اخیر کم‌تقاضا مانند Farming Simulator 17 به صورت روان در تنظیمات کم جزئیات اجرا می‌شوند. در مقایسه با کارت های گرافیک اختصاصی، HD620 باید بین GeForce 910M و 920M از Nvidia قرار گیرد. برای بازی‌ها، درایورهای 620 مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند. کارت گرافیک HD Graphics 620 را می‌توان در پردازنده‌های کم مصرف با توان 15 وات TDP یافت و بنابراین برای لپ‌تاپ‌های فشرده و اولترابوک‌ها مناسب است.

لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک HP Elite X2 1012 G2

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i5-7200U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP Elite X2 1012 G2 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 لپ-تاپ-تبلت-شو-استوک-اچ-پی-HP-Elite-X2-1012-G2-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP Elite X2 1012 G2

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP Elite X2 1012 G2 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک HP Elite X2 1012 G2

 


:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم اچ پی، لپ تاپ استوک اچ پی، لپ تاپ کارکرده اچ پی، لپ تاپ اچ پی HP Elite X2 1012 G2، خرید لپ تاپ استوک اچ پی ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لینک خرید لپ تاپ استوک اچ پی HP Zbook 15 G3

این لپ تاپ گران است، اما به همان اندازه خوب است؟ ورک استین های سیار HP به طور سنتی برخی از گران ترین دستگاه های موجود در بازار هستند. این موضوع با ZBook 15 G3 جدید تغییر نکرد. اما آیا این نوت بوک 4000 یورویی می تواند انتظارات بالای ما را برآورده کند؟

این نقد و بررسی در تاریخ 06/04/2016 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

اچ پی نسل سوم ورک استین های موبایل خود را در نوامبر گذشته معرفی کرد . به جز ZBook 15u G3 که بر روی تحرک تمرکز دارد، هر سه محصول باقی مانده دارای یک شاسی کاملا جدید هستند. امروز نگاهی به ZBook 15 G3 15 اینچی خواهیم داشت. بررسی ZBook Studio و ZBook 17 G3 به زودی منتشر خواهد شد.

لپ تاپ ZBook 15 G3 یک ورک استیشن سیار تمام عیار با تمرکز بر عملکرد است. پیکربندی ما با مشخصات پردازنده Intel Core i7-6700HQ و 16 گیگابایت ، کارت گرافیک Nvidia Quadro و هارد SSD موجود است. این مدل با قیمتی در حدود 4000 یورو به فروش می رسد، اما می توانید پول بیشتری نیز خرج کنید. گران ترین پیکربندی با قیمت بیش از 6300 یورو (7179 دلار) به فروش می رسد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-مشخصات-فنی

بزرگترین رقبای ZBook 15 G3 به طور سنتی از کمپانی لنوو و دل هستند. ما قبلاً Lenovo ThinkPad P50 جدید را بررسی کردیم و به جز مشکل Turbo و همچنین پنل FHD، در کل متقاعد شده بودیم. مقایسه این دو جالب است زیرا هر دو پیکربندی به اجزای مشابه مجهز هستند. ThinkPad P50 با مشخصات مشابه حدود 800 یورو ارزان تر است. رقیب دل Precision 7520 است و پیکربندی مشابهی دارای فهرست قیمت در حدود 2900 یورو است. مدل قبلی HP ZBook 15 G2 نیز در بررسی بلندمدت ما تأثیر خوبی بر جای گذاشته است. دیدن پیشرفت های نسل جدید و اینکه آیا ارتقاء آن منطقی است، جالب خواهد بود.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP Zbook 15 G3

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-6700HQ چهار هسته ای , فرکانس  2.6 - 3.5 GHz ,کش 6 مگابایت , معماری Skylake 

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 530 - Nvidia Quadro M1000M 2 GB VRAM, Core: 1137 MHz, Memory: 1252 MHz, GDDR5, 361.91, Optimus

حافظه رم:  16GB DDR4 - 2133, Dual-Channel, 2 of 4 slots occupied, up to 64 GB

صفحه نمایش: 15.6 اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , 141 PPI و Samsung SDC5344, UWVA-IPS , مات

مادربرد: Intel CM236 (Skylake PCH-H)

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا: Intel Skylake PCH-H High Definition Audio Controller

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 2 USB 3.1 Gen2, 2 Thunderbolt, 1  VGA, 1 HDMI, 1 Kensington Lock, Audio Connections: 3.5 mm Headset, Card Reader: SD reader (SD, SDHC, SDXC UHS-II), 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader

شبکه: Intel Ethernet Connection I219-LM (10/100/1000MBit/s), Intel Dual Band Wireless-AC 8260 (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.2

ابعاد: 2.6*38.6* 26.4 سانتی متر

باتری: 90 وات ساعت لیتیوم پلیمر , 9 سلولی

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: 720p HD Webcam

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Bang & Olufsen HD Audio, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, 150-Watt power adapter

وزن: 2.62 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1500 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP Zbook 15 G3

اچ پی از ساختار شاسی کاملاً جدیدی برای نسل سوم ZBook 15 G3 استفاده می کند. حدود 500 گرم سبک تر از قبل و همچنین حدود 0.5 سانتی متر نازک تر است. از طرف دیگر مساحت سطح واقعاً تغییر نکرده است. چنین یه روز رسانی ای همیشه خطر ثبات کمتر را به همراه دارد، اما لازم نیست نگران باشید. واحد پایه ساخته شده از آلیاژ منیزیم/آلومینیوم بسیار مستحکم است و در هیچ نقطه ای نمی توان آن را پیچ و تاب داد. درب نسبتاً نازک است و می تواند کمی پیچ بخورد، اما فشار مطلقاً مشکلی ندارد. ما حتی با فشار زیاد روی مرکز درب قادر به ایجاد انحنای تصویر نبودیم. لولای مرکزی نیز به راحتی کشیده شده است و می تواند به طور موثری از جهش صفحه جلوگیری کند و حداکثر زاویه باز شدن حدود 150 درجه را امکان پذیر می کند. ZBook 15 G3 نیز مطابق با استاندارد نظامی MIL-STD 810 (رطوبت، دما، گرد و غبار و غیره) تست شده است و صفحه‌کلید آن در برابر ریزش آب مقاوم است. در مجموع، پایداری ZBook 15 G3 در سطح عالی ThinkPad P50 است.

با این حال، ZBook به وضوح از نظر طراحی دست بالا را دارد. HP از لبه‌های گرد در پایین واحد پایه استفاده می‌کند، بنابراین نوت‌بوک بسیار نازک‌تر از آنچه هست به نظر می‌رسد. به جای یک رنگ، ما می توانیم چندین سایه خاکستری را ببینیم، و در بالای واحد پایه یک لبه صیقلی وجود دارد. اچ پی از یک سطح مشکی مات برای محل استراحت کف دست و اطراف کیبورد استفاده می کند که واقعا اثر انگشت را جذب نمی کند. فقط قسمت پایینی ساخته شده از پلاستیک مشکی ساده از نظر حس لمسی عقب است و واقعاً با برچسب قیمت بالا سازگار نیست.

پورت های لپ تاپ استوک HP Zbook 15 G3

تنوع پورت با شاسی جدید تغییر کرده و اکنون در قسمت‌های عقب دو طرف قرار گرفته‌اند. مانند نمونه قبلی، پورت های USB در سمت راست به طور خاص بسیار نزدیک به یکدیگر هستند که می تواند باعث ایجاد مشکلات فضایی شود. همچنین تغییراتی برای خود پورت ها نیز وجود دارد. اچ پی از درگاه مدولار، ExpressCard 34/54، DisplayPort و همچنین پورت داک اختصاصی در پایین چشم پوشی کرد. در عوض، دو پورت Thunderbolt 3 (DisplayPort 1.2، USB 3.1 Gen.2، PCIe Gen. 3) دریافت می‌کنید، بنابراین همچنان می‌توانید از ایستگاه‌های docking استفاده کنید. 

برخلاف ThinkPad P50 لپ تاپ ZBook 15 G3 همچنان از پورت VGA قدیمی و همچنین خروجی HDMI استفاده می کند. با این حال، دومی فقط از استاندارد 1.4 پشتیبانی می کند، بنابراین سیگنال های 4K فقط تا 30 هرتز قابل انتقال هستند. بدیهی است که می توانید از DisplayPort از طریق Thunderbolt 3 نیز استفاده کنید. این نوت بوک می تواند چهار پنل مستقل (1x داخلی، 3x خارجی) را هدایت کند. در صورت استفاده از ایستگاه اتصال اختیاری، این عدد به شش (با پنل داخلی) افزایش می یابد.

عملکرد پورت های USB مناسب است، زیرا ما توانستیم 323 مگابایت بر ثانیه را در ترکیب با SSD خارجی سامسونگ (SSDT1) اندازه گیری کنیم. کارت خوان SD از استاندارد UHS-II پشتیبانی می کند و AS SSD با کارت مرجع ما از توشیبا (Exceria Pro UHS-II 64 گیگابایت، به ترتیب 206 مگابایت بر ثانیه برای خواندن و 123 مگابایت بر ثانیه برای نوشتن را تعیین می کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-جلو

جلو: LED وضعیت

پشتلپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-پشتلپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-پشت

پشت: بدون پورت

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-چپ

سمت چپ: قفل کنزینگتون، گیگابیت اترنت، VGA، USB 3.0 (همیشه روشن)، خواننده SD

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-راست

سمت راست: کارت خوان هوشمند، صدا 3.5 میلی متر، 2x USB 3.0، HDMI، 2x Thunderbolt 3، برق

پردازنده Intel Core i7-6700HQ

سی پی یو Intel Core i7-6700HQ یک پردازنده چهار هسته ای مبتنی بر معماری Skylake است که در سپتامبر 2015 راه اندازی شده است. علاوه بر چهار هسته پردازنده با Hyper-Threading با فرکانس 2.6 - 3.5 گیگاهرتز (4 هسته: حداکثر 3.1 گیگاهرتز) 2 هسته: حداکثر 3.3 گیگاهرتز)، این تراشه همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی HD Graphics 530 و یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4-2133/DDR3L-1600 است. پردازنده با استفاده از فرآیند 14 نانومتری با ترانزیستورهای FinFET ساخته می شود.

معماری Skylake جایگزین Haswell و Broadwell می شود و ریزمعماری یکسانی را در هر کلاس TDP از 4.5 تا 45 وات به ارمغان می آورد. پیشرفت های گسترده طراحی Skylake شامل افزایش بافرهای خارج از دستور، واکشی بهینه شده و همچنین افزایش عملکرد اضافی از طریق Hyper است. به طور کلی، عملکرد در هر ساعت تنها 5 تا 10 درصد (در مقایسه با Haswell) به ترتیب زیر 5 درصد (در مقایسه با Broadwell) افزایش یافته است که برای یک معماری جدید ("Tock") کاملاً متوسط است.

کارت گرافیک یکپارچه به نام HD Graphics 530 نشان دهنده نسخه "GT2" پردازنده گرافیکی Skylake (اینتل Gen. 9) است. 24 واحد اجرایی که EUs نیز نامیده می شود، با فرکانس 350 تا 1050 مگاهرتز کار می کنند و عملکردی حدود 20 درصد بالاتر از HD Graphics 4600 قدیمی دارند. بنابراین بازی های سال 2015 را می توان به راحتی در تنظیمات کم یا متوسط بازی کرد. سی پی یو Intel Core i7-6700HQ با TDP 45 وات مشخص شده است و برای نوت بوک های بزرگتر با اندازه 15 اینچ و بالاتر مناسب است. به صورت اختیاری، TDP را می توان تا 35 وات کاهش داد (cTDP پایین)، که هم اتلاف گرما و هم عملکرد را کاهش می دهد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-پردازنده-و-کارت-گرافیک

کارت گرافیک Nvidia Quadro M1000M 2G GDDR5 

کارت گرافیک 28 نانومتری NVIDIA Quadro M1000M یک کارت گرافیک میان رده DirectX 12 (FL 11_0) و OpenGL 4.5 برای ورک استین های سیار است. این یک پردازنده گرافیکی مبتنی بر ماکسول نسل اول است که بر اساس معماری GM107 ساخته شده و 512 هسته از 640 هسته سایه زن آن فعال شده است. بنابراین، کارت گرافیک شبیه هیچ کارت مصرف کننده فعلی نیست. برای مثال Geforce GTX 950M از 640 هسته سایه زن استفاده می کند. Quadro M1000M برای نسل Skylake اینتل به عنوان جانشین Quadro K1100M مبتنی بر Kepler ساخته شده است. M1000M معمولاً با 2 گیگابایت GDDR5 VRAM با کلاک 1250 مگاهرتز (5000 مگاهرتز در 80 گیگابایت بر ثانیه در مقایسه با 44.8 گیگابایت بر ثانیه در K1100M) ارائه می شود.

سری Quadro درایورهای تایید شده را ارائه می دهد که برای پایداری و عملکرد در برنامه های حرفه ای مانند CAD یا DCC بهینه شده اند. به عنوان مثال، عملکرد OpenGL در مقایسه با کارت گرافیک های GeForce با مشخصات مشابه، باید به طور قابل توجهی بهتر باشد.

از آنجایی که سرعت کلاک دقیق M1000M هنوز مشخص نیست، ما فقط می توانیم در مورد عملکرد کارت حدس بزنیم. با این حال، این یک مدل میان رده از سری موبایل Quadro در سال 2015 است. در بازی های سه بعدی باید کندتر از GTX 950M به دلیل تعداد سایه زن کمتر باشد، اما باید به راحتی از Quadro K1100M قدیمی بهتر عمل کند. با استفاده از CUDA (Compute Capability 5.0) یا OpenCL 1.2، می توان از هسته های Quadro M1000M برای محاسبات کلی استفاده کرد.مصرف برق Quadro M1000M برای TGP 40 وات شامل برد و اجزای حافظه رتبه بندی شده است که 5 وات کمتر از K1100M است. بنابراین، این کارت برای نوت بوک های 15 اینچی و بیشتر مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک HP Zbook 15 G3

با توجه به سی پی یو (Intel Core i7-6700HQ ) ، کارت گرافیک ( NVIDIA Quadro M1000M ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP ZBook 15 G3 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Zbook-15-G3-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP Zbook 15 G3

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP ZBook 15 G3 این قابلیت را دارد که تا 64 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD - PCIe NVMe Gen 4 را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک اچ پی HP Zbook 15 G3

 


:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم اچ پی، لپ تاپ استوک اچ پی، لپ تاپ کارکرده اچ پی، لپ تاپ اچ پی HP Zbook 15 G3، خرید لپ تاپ استوک اچ پی ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لینک خرید لپ تاپ استوک اچ پی HP Spectre X360 15-EB0

مطمئناً این یکی از لپ تاپ تبلت شو های سنگین‌تر و زیباتر است، و عملکرد آن زمانی که تحت بارهای بالاتر است، کاملا پایدار است. کاربران قدرتمند ممکن است بخواهند این پیکربندی سریع Core H و GTX را در کاربری های حرفه ای نظر بگیرند.

این نقد و بررسی در تاریخ 16/01/2020 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

در نمایشگاه CES 2020، اچ‌پی از Spectre x360 15 به‌روزرسانی شده با حاشیه‌های باریک‌تر، گزینه‌های پردازنده جدید و پردازنده گرافیکی GeForce نامشخص رونمایی کرد که احتمالاً نسل بعدی GeForce است که هنوز معرفی نشده است. مدل 2019 که امروز بررسی می کنیم مستقیماً از Spectre x360 15 2020 با پردازنده مرکزی Core i7-10510U چهار هسته ای Comet Lake-U، پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650 Ti و صفحه نمایش 4K IPS با قیمت حدود 1300 دلار در دسترس است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Spectre-X360-15-EB0-مشخصات-فنی

در مقایسه با Spectre x360 15 2018، مدل 2019 شامل تغییرات داخلی و خارجی زیادی است. با این وجود، توصیه می کنیم بررسی موجود خود را در مورد مدل 2018 بررسی کنید زیرا آنها هنوز چندین ویژگی مشترک دارند. HP Spectre x360 15 به طور مستقیم با سایر لپ تاپ های 15.6 اینچی 1000 دلاری از جمله Dell XPS 15 و XPS 15 2-in-1، Lenovo IdeaPad S740، Lenovo Yoga C940 15 و Asus ZenBook 15 رقابت می کند.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP Spectre X360 15-EB0

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-10750H شش هسته ای , فرکانس 2.6 - 5 GHz ,کش 12 مگابایت , معماری Comet Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics UHD 630 - NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti 4 GB VRAM, Core: 1350 MHz, Memory: 12000 MHz, GDDR6 

حافظه رم: 16GB DDR4 2666, 11-10-10-28, Dual-Channe

صفحه نمایش:15.6 اینچ 16:9, 3840*2160پیکسل , 282 PPI, 10-point capacitive, native pen support, AU Optronics AUO30EB, IPS , براق

مادربرد: Intel Comet Lake-U PCH-LP Premium

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا: Intel Comet Lake PCH-LP - cAVS

پورت ها: 3 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 2 USB 3.1 Gen2, 2 USB 3.2 Gen 2x2 20Gbps, 2 Thunderbolt, 1 HDMI, 2 DisplayPort, Card Reader: MicroSD reader, 1 Fingerprint Reader

شبکه: Intel Wi-Fi 6 AX201 (a/b/g/h/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5/ax = Wi-Fi 6), Bluetooth 5

ابعاد: 1.9*36.1* 25.0 سانتی متر

باتری: 84 وات ساعت لیتیوم یون , Polymer, 6-cell

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: FHD IR- Primary Camera: 2.1 MPix

سایر مشخصات: Speakers: Bang & Olufsen quad speakers, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, HP Privacy Settings, 12 Months Warranty

وزن: 2.108 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1350 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Spectre-X360-15-EB0-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP Spectre X360 15-EB0

برای مدل 2019، اچ پی دو گوشه عقب را با یک طرح زیبا یی شناسه بصری واضح تر و منحصر به فرد تر اصلاح کرده است. حسگر اثر انگشت با موقعیت عجیب در مدل 2018 نیز برای دسترسی راحت‌تر به جای کف دست سمت راست منتقل شده است. همه چیزهای دیگر تقریباً به همان صورت باقی می مانند که این تغییرات عمدتاً سطحی هستند. شاسی در مقایسه با Asus ZenBook 15، Lenovo Yoga C940 یا Dell XPS 15، هنوز یکی از طراحی های قوی تر و سفت تر است.

شکایت اصلی ما بیشتر به وزن سیستم مربوط می شود تا ظاهر و احساس کلی. حالت تبلت حتی برای دوره‌های کوتاه بسیار سخت است زیرا وزن لپ تاپ کمی بیش از 2 کیلوگرم است. ابعاد و وزن شاسی اساساً با طراحی قدیمی 2018 با وجود تفاوت های خارجی و داخلی بین آنها یکسان است. کاربران باید Spectre x360 15 2020 را برای کاهش محسوس‌تر اندازه در نظر بگیرند زیرا مدل جدیدتر حاشیه‌های بالا و پایین بسیار باریک‌تری دارد.

پورت های لپ تاپ استوک HP Spectre X360 15-EB0

گزینه ها و موقعیت یابی پورت نسبت به مدل 2018 تغییر کرده است. در حالی که مدل قدیمی‌تر دارای یک خواننده SD با اندازه کامل بود، مدل جدیدتر فقط MicroSD را می‌پذیرد. همه پورت های دیگر از جمله پورت های دوگانه Thunderbolt 3 بازگشته اند. با این حال، دیدن تنها یک پورت USB Type-A برای چنین فاکتور بزرگی ناامیدکننده است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Spectre-X360-15-EB0-چپ

سمت چپ: دکمه پاور، آداپتور AC، HDMI 2.0، صدای ترکیبی 3.5 میلی متری

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Spectre-X360-15-EB0-راست

سمت راست: سوئیچ مرگ وب‌کم، USB 3.1 Gen. 1 Type-A، 2x USB Type-C + Thunderbolt 3

پردازنده Intel Core i7-10750H

پردازنده Intel Core i7-10750H یک پردازنده سریع 45 واتی است که برای استفاده در لپ‌تاپ‌های بزرگ و قوی‌ طراحی شده است. این پردازنده از سری Comet Lake-H در اواسط سال 2020 راه اندازی شد. 10750H دارای شش هسته (دوازده رشته) با فرکانس 2.6 گیگاهرتز است و با تقویت تا 5 گیگاهرتز (تقویت تک هسته ای) می رسد. فرکانس Boost احتمالاً تمام هسته‌ای 4.3 گیگاهرتز است. بیشتر مشخصات مشابه مدل قبلی 10750H یعنی i7 -9750H است. مدل جدیدتر دو مزیت نسبت به مدل قبلی خود دارد، زیرا فرکانس Boost آن بالاتر است و کنترل کننده حافظه اکنون می تواند رسماً میزبان حافظه با کلاک 2933 مگاهرتز باشد که نسبت به محدودیت 2666 مگاهرتز مدل قبلی ارتقا یافته است.

معماری Comet Lake بازنگری دیگری از معماری قدیمی Skylake است. Core i7-10750H بر روی نسل سوم فرآیند 14 نانومتری اینتل تولید می‌شود که به طور غیرقابل انکاری نسبت به فرآیند 7 نانومتری TSMC که پردازنده‌های لپ‌تاپ سری Ryzen 4000 AMD که روی آن تولید می‌شوند، پایین‌تر است. پردازنده شش هسته‌ای با حداکثر 128 گیگابایت رم دو کاناله DDR4-2933 سازگار است و از PCI-Express 3.0 و Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کند، اما از ویژگی‌های حرفه‌ای (vPro، TXT، SIPP) مانند Corei7 -10850H پشتیبانی نمی‌کند.

عملکرد چند رشته ای بیشتر شبیه به Intel Core i5-10500H، Core i5-11400H و AMD Ryzen 7 4700U است. اگرچه شاید بهترین گزینه برای خرید نباشد، اما این پردازنده i7 از سال 2021 برای هر کاری، از جمله بازی، به اندازه کافی سریع است. عملکرد پردازنده ممکن است بسته به میزان بالا بودن محدودیت انرژی و توانایی سیستم خنک کننده لپ تاپ شما متفاوت باشد. مدتی است که کارت گرافیک Intel UHD Graphics 630 را می شناسیم. این همان کارت گرافیک است که پردازنده‌های Core i7-9750H و Core i7-8750H داشتند. در این i7، کارت گرافیک 24 اتحادیه اروپا در فرکانس 350 مگاهرتز تا 1150 مگاهرتز ارائه شده است.

بهره وری انرژی در پردازنده عالی نیست زیرا فرآیند تولید 14 نانومتر در حال حاضر بسیار قدیمی است. در حالی که مقدار پیش‌فرض TDP (همچنین به عنوان محدودیت توان بلندمدت نیز شناخته می‌شود) در i7 روی 45 وات است، مصرف واقعی در هنگام بارگذاری سنگین به طور قابل‌توجهی بیشتر از این خواهد بود. پردازنده Core i7-10750H برای استفاده در لپ‌تاپ‌های بزرگ و قدرتمند طراحی شده است و یک سیستم خنک‌کننده با عملکرد بالا ضروری است. شرکت های سازنده لپ تاپ آزادند که TDP را به جای 45 وات برای طرح های باریک تر روی 35 وات تنظیم کنند، اما در نتیجه سرعت کلاک پایه و Boost ضربه می زند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Spectre-X360-15-EB0-پردازنده-و-کارت-گرافیک

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti

پردازشگر گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650 Ti Mobile یک کارت گرافیک میان رده اختصاصی برای لپ تاپ ها بر اساس معماری تورینگ است. این پردازنده از همان تراشه TU117 به عنوان نسخه دسکتاپ استفاده می کند، اما برای کارت گرافیک موبایل همه 1024 سایه زن فعال هستند. در مقایسه با پردازنده‌های گرافیکی سریع‌تر RTX 2000 (مانند RTX 2060) کارت گرافیک 1650 Ti هسته‌های Raytracing یا Tensor را ادغام نمی‌کند. 

نسل تورینگ نه تنها raytracing را برای کارت های RTX معرفی کرد، بلکه معماری هسته ها و کش ها را نیز بهینه کرد. به گفته انویدیا، هسته‌های CUDA اکنون اجرای همزمان عملیات ممیز شناور و عدد صحیح را برای افزایش عملکرد در حجم‌های کاری سنگین بازی‌های مدرن ارائه می‌دهند. علاوه بر این، روی کش ها دوباره کار شده است. این منجر به 50٪ بازدهی بیشتر در هر ساعت و 40٪ مصرف انرژی بیشتر در مقایسه با معماری پاسکال است. در مقایسه با تراشه‌های تورینگ بزرگتر (مانند TU116 GTX 1660 Ti و سری RTX)، TU117 شامل رمزگذار جدید NVENC نیست، بلکه یک رمزگذار قدیمی‌تر مشابه آنچه در پاسکال و ولتا استفاده می‌شود، دارد. مصرف برق 1650 Ti برای لپ تاپ ها 50 تا 80 وات TGP (توان گرافیکی کل) توسط انویدیا مشخص شده است و بنابراین 5 تا 25 وات بیشتر از GTX 1650 است. 

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Spectre-X360-15-EB0-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک HP Spectre X360 15-EB0

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-10750H ) ، کارت گرافیک ( Nvidia GeForce GTX 1650 Ti ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP Spectre X360 15-EB0 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Spectre-X360-15-EB0-ارتقا 

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP Spectre X360 15-EB0

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP Spectre X360 15-EB0 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع:نقد و بررسی لپ تاپ استوک HP Spectre X360 15-EB0



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم اچ پی، لپ تاپ استوک اچ پی، لپ تاپ کارکرده اچ پی، لپ تاپ اچ پی HP Spectre X360 15-EB0، خرید لپ تاپ استوک اچ پی ,
:: بازدید از این مطلب : 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لینک خرید لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

با ترکیبی از پردازنده و کارت گرافیک لپ تاپ استوک اچ پی Pavilion Gaming 15 قادر است تمام بازی های رایانه شخصی فعلی را به صورت روان بر روی صفحه نمایش 15.6 اینچی نمایش دهد. علاوه بر این، یک M.2 SSD و 8 گیگابایت رم (حالت دو کاناله) و عمر باتری بسیار خوب ارائه می شود. با این حال، صفحه نمایش کمی ناامید کننده است.

این نقد و بررسی در تاریخ 24/03/2020 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

سری Pavilion Gaming 15 شامل لپ‌تاپ‌های گیمینگ 15.6 اینچی است که نسبت به قیمت خود ارزش خوبی ارائه می‌دهند. لپ تاپ آزمایشی ما از یک پردزانده Intel Core i7-11370H و یک کارت گرافیک NVIDIA Geforce RTX 3050 پشتیبانی می کند. با قیمت 1300 یورو، یکی از ارزان ترین مدل های این سری محسوب می شود. ما با این لپ تاپ ناآشنا نیستیم. با HP Pavilion Gaming 15، قبلاً سری یکسان آن را آزمایش کرده‌ایم. از رقبا می‌توان به دستگاه‌هایی مانند Asus TUF FX505DY، Lenovo Ideapad L340، Dell G3 3590 و MSI GF63 Thin 9SC اشاره کرد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-مشخصات-فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-11370H چهار هسته ای , فرکانس  3.3 - 4.8 GHz ,کش 12 مگابایت , معماری Tiger Lake H35

کارت گرافیک: Intel Graphics Iris Xe G7 96EUs -  NVIDIA Geforce RTX 3050 4GB VRAM, Core: 1238 MHz, Memory: 1500 MHz, GDDR6, 430.86, Optimus

حافظه رم: 8GB DDR4

صفحه نمایش: 15.6اینچ 16:9, 1920*1080 پیکسل , PPI 141 , Chi Mei N156HGA-EA3, TN LED , مات، 144 هرتز

مادربرد: AMD Promontory/Bixby FCH

هارد: SSD,256GB  

کارت صدا: Realtek ALC285 @ AMD K17.1- Audio Processor - High Definition Audio Controller

پورت ها: 1 USB 2.0, 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 HDMI, Audio Connections: combined audio jack, Card Reader: SD, TPM 2.0

شبکه: Realtek RTL8168/8111 Gigabit-LAN (10/100/1000MBit/s), Realtek 8822CE Wireless LAN 802.11ac PCI-E NIC (a/b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 5

ابعاد: 2.3*36.0* 25.7 سانتی متر

باتری: 52.5 وات ساعت  4323 mAh لیتیوم یون , 11.55 V

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: HD Primary Camera: 0.9 MPix

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, McAfee LiveSafe (trial version), MS Office 365 (trial version), 12 Months Warranty

وزن: 2.25 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1300 یورو

لینک مشاهده در سایت اچ پی: HP homepage

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

اچ پی یک شاسی پلاستیکی مات و مشکی را انتخاب کرده است. عناصر سبز (نور پس‌زمینه صفحه‌کلید، LED پاور، لوگوی HP در پشت) برای برجسته‌تر کردن طراحی کلی کار می‌کنند. در حالی که هیچ نقصی از نظر کیفیت ساخت وجود ندارد، بدنه از نظر استحکام کاملا بی نقص نیست. هم واحد پایه و هم درب آن را می توان خیلی راحت پیچاند. علاوه بر این، دریچه تعمیر و نگهداری وجود ندارد و باتری ثابت است. این لپ تاپ دارای دو درگاه USB Type-A (1x USB 2.0، 1x USB 3.2 Gen 1) و یک پورت USB Type-C (USB 3.2 Gen 1) است. دومی از DisplayPort از طریق USB Type-C پشتیبانی نمی کند. علاوه بر این، یک پورت HDMI، یک جک هدست و یک پورت اترنت گیگابیتی وجود دارد.

کارت‌های SD را می‌توان به‌طور کامل در کارت‌خوان قرار داد، که آنها را در جای خود قفل می‌کند. با سرعت 35.1 مگابایت بر ثانیه (انتقال 250 فایل تصویری jpg با حدود 5 مگابایت هر کدام) و 37.2 مگابایت بر ثانیه (کپی کردن بلوک های بزرگ داده)، نرخ انتقال آن به انتهای طیف پایین تعلق دارد. ما کارت خوان ها را با کمک کارت حافظه مرجع خود (Toshiba Exceria Pro SDXC 64 GB UHS-II) آزمایش می کنیم. در مورد Wi-Fi، تراشه Realtek (RTL8822CE) از استانداردهای Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac پشتیبانی می کند. سرعت انتقال ثبت شده در شرایط بهینه (هیچ دستگاه Wi-Fi دیگری در مجاورت، فاصله کم بین لپ تاپ و سرور) خوب است.

پورت های لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-چپ

سمت چپ: آداپتور برق متناوب، USB 2.0 (نوع A)

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-راست

سمت راست: کارتخوان (SD)، جک هدست، USB 3.2 Gen 1 (Type-C)، اترنت گیگابایت، USB 3.2 Gen 1 (Type-A)، HDMI

صفحه کلید لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

کلیدهای صفحه کلید چیکلت با نور پس‌زمینه (دو مرحله‌ای) حرکت متوسط و یک نقطه تحریک مشخص را ارائه می‌دهند. با این حال، کلیدها می توانستند محکم تر باشند. اگرچه ناحیه صفحه‌کلید می‌تواند در حین تایپ کمی منحرف شود، اما ثابت نشده است که این امر مختل کننده نیست. به طور کلی، HP صفحه کلید مناسبی را ارائه کرده است که برای استفاده روزمره مناسب است. در همین حال، ClickPad با قابلیت چند لمسی دارای سطحی در حدود 11.4*5 سانتی متر (4.5*2 اینچ) است. سطح صاف آن خواص سر خوردن خوبی را ارائه می دهد. علاوه بر این، تاچ پد تا لبه ها حساس است. حرکت کلید کم عمق با یک نقطه تحریک مشخص است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-کیبورد

صفحه نمایش لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

صفحه نمایش مات 15.6 اینچی HP Gaming Pavilion دارای رزولوشن اصلی 1920x1080 پیکسل است. هم روشنایی (211.3 cd/m²) و هم نسبت کنتراست (575:1) خیلی کم هستند. ما مقادیر بالای 300 cd/m² و 1000:1 را به ترتیب خوب در نظر می گیریم. صفحه نمایش با فرکانس 144 هرتز با تنظیم روشنایی 30 درصد یا کمتر سوسو می زند. به دلیل فرکانس پایین، کاربران حساس ممکن است سردرد و/یا خستگی چشم را تجربه کنند.

پنل از نظر دقت رنگ کارخانه ای فاقد است. با انحراف رنگ DeltaE-2000 8.22، علامت (DeltaE کمتر از 3) را با یک حاشیه قابل توجه از دست می دهد. علاوه بر این، صفحه نمایش از رنگ آبی قابل توجهی رنج می برد. در نهایت، نمی تواند فضای رنگی AdobeRGB (39 درصد) و sRGB (62 درصد) را به طور کامل نمایش دهد. HP لپ تاپ Pavilion را به پنل TN مجهز کرده است که زوایای دید باریکی را ارائه می دهد. بنابراین، نمایشگر را نمی توان از هر موقعیتی خواند. در فضای باز، محتوای صفحه تنها زمانی قابل خواندن است که نور خورشید خیلی روشن نباشد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-صفحه نمایش

پردازنده Intel Core i7-11370H

پردازنده Intel Core i7-11370H یک پردازنده چهار هسته ای است که برای استفاده در لپ تاپ های بازی بسیار نازک و ایستگاه های کاری موبایل طراحی شده است. این بر اساس نسل Tiger Lake H35 است و اوایل سال 2021 معرفی شد. چهار هسته پردازشی Willow Cove (8 رشته به لطف HyperThreading) را یکپارچه می کند. سرعت ساعت پایه به تنظیم TDP بستگی دارد و می تواند از 3 (28 وات TDP) تا 3.3 گیگاهرتز (35 وات) متفاوت باشد. تقویت یک هسته و دو هسته تحت بار می تواند تا 4.8 گیگاهرتز برسد. هر چهار هسته می توانند تا 4.3 گیگاهرتز برسند. 11370H می تواند از کل حافظه نهان سطح 3 12 مگابایتی استفاده کند.

میانگین 11370H در پایگاه داده ما با AMD Ryzen 5 4500U مطابقت دارد، یک پردازنده به میزان قابل توجهی کم مصرف تر، در عملکرد چند رشته ای. با وجود نام Core i7، این در اصل یک پردازنده میان رده است و با پردازنده هایی مانند Core i7-11800H و Ryzen 9 5900HS همخوانی ندارد.

پردازنده همچنین شامل Iris Xe iGPU بهبود یافته با تمام 96 EU فعال تا 1350 مگاهرتز است. علاوه بر این، تراشه‌های Tiger Lake پشتیبانی از PCIe 4 (چهار خط)، شتاب سخت‌افزاری هوش مصنوعی و ادغام جزئی Thunderbolt 4/USB 4 و Wi-Fi 6 را در تراشه اضافه می‌کنند. این تراشه بر روی نسل دوم پردازش 10 نانومتری اینتل SuperFin تولید شده است که اینتل معتقد است با فرآیند 7 نانومتری TSMC (برای تولید پردازنده های Ryzen 4000 و Ryzen 5000 استفاده می شود) قابل مقایسه است.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک NVIDIA Geforce RTX 3050 

کارت گرافیک لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 3050 کندترین کارت موبایل RTX 3000 و بر اساس تراشه GA107 Ampere است. دارای 2048 CUDA و 16 Ray Tracing و 64 هسته Tensor است. گذرگاه حافظه محدود به 128 بیت است و از 4 گیگابایت حافظه گرافیکی اختصاصی GDDR6 پشتیبانی می کند. سرعت کلاک به نوع TGP بستگی دارد و می تواند از 713 - 1530 (پایه) و 1058 - 1740 (تقویت) برای انواع TGP 35 تا متغیر باشد.

بسته به نوع TGP استفاده شده، عملکرد باید بین GTX 1650 Ti قدیمی و 1660 Ti Max-Q باشد. بنابراین، برای بازی‌های فول اچ‌دی (1920 در 1080) با تنظیمات با جزئیات بالا در بازی‌های سخت، بهترین گزینه است. عملکرد برای فعال کردن Raytracing در اکثر بازی‌ها کافی نیست، اما هسته‌های Tensor را می‌توان برای DLSS در برخی بازی‌ها استفاده کرد (و با کاهش جزئی کیفیت، عملکرد را افزایش داد). مراقب باشید که انواع TGP پایین عملکرد قابل توجهی پایین تری ارائه می دهند. RTX 3050 Ti سریع‌تر، 25 درصد هسته‌های بیشتر را با سرعت کلاک و تنظیمات TGP مشابه ارائه می‌کند.

تراشه GA107 3072 ALU FP32 را ارائه می دهد که نیمی از آنها می توانند دستورالعمل های INT32 را نیز اجرا کنند. RTX 3050 ممکن است از همه ALU های روی تراشه استفاده نکند. با تورینگ همه سایه بان ها همچنان می توانند دستورالعمل های FP32 یا INT32 را اجرا کنند. طبق گفته های انویدیا، هسته های ردیابی پرتو و تانسور روی تراشه نیز بهبود یافته اند. تراشه‌های Ampere همچنین شامل یک رمزگذار ویدیویی بهبودیافته نسل پنجم و یک رمزگشای نسل هفتم هستند. تراشه GA107 توسط سامسونگ در 8 نانومتر (8N) ساخته شده است، که کاملاً قادر به همراهی با گره 7 نانومتری در TSMC نیست.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

در طول تست استرس ما (اجرای Prime95 و FurMark برای حداقل یک ساعت)، نرخ کلاک پردازنده و کارت گرافیک به ترتیب از 3.4 گیگاهرتز تا 3.5 گیگاهرتز و 1400 مگاهرتز تا 1500 مگاهرتز در حین اتصال به شبکه است. در حالت باتری، نرخ ساعت در 400 مگاهرتز تا 2.9 گیگاهرتز (پردازنده) و 900 مگاهرتز تا 1700 مگاهرتز (کارت گرافیک) تثبیت می شود. تست استرس نشان دهنده یک مورد شدید است که در طول استفاده روزانه رخ نمی دهد. ما از این تست برای تعیین پایداری سیستم در هنگام حداکثر بار استفاده می کنیم. هم تحت حداکثر بار (تست استرس) و هم در حین بازی (تست The Witcher 3)، توسعه گرما در حد متوسط باقی می ماند. ما حداکثر دمای کمی بالاتر از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) را ثبت کردیم. به طور مشابه، کاربران در استفاده روزانه نگران دما نیستند.

بلندگوهای لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

بلندگوهای استریو در بالای صفحه کلید پشت یک پوشش سوراخ قرار دارند. صدای قابل قبولی تولید می کنند که فاقد بیس است.

عمر باتری لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

تست Wi-Fi نزدیک به دنیای واقعی ما بار مرور وب را با کمک یک اسکریپت شبیه سازی می کند. برای این تست، روشنایی نمایشگر را روی 150 cd/m² تنظیم کردیم. در اینجا، لپ تاپ استوک اچ پی HP Pavilion 15-DK2 به زمان اجرا 8:25 ساعت دست می یابد.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-11370H ) ، کارت گرافیک ( NVIDIA Geforce RTX 3050 4GB ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک اچ پی HP Pavilion 15-DK2 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک اچ پی HP Pavilion 15-DK2 این قابلیت را دارد که تا 64 گیگابایت رم و ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-اچ-پی-HP-Pavilion-15-DK2-جمع بندی

جمع بندی 

لپ تاپ Pavilion Gaming 15 با قیمت 1300 یورو یکی از ارزان‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود است. در اینجا، Intel Core i7-11370H و NVIDIA Geforce RTX 3050 4GB امکان تجربه بازی روان را فراهم می کنند. گفته می شود، سخت افزار در وضوح بالاتر یا تنظیمات کیفیت گرافیکی با مشکل مواجه نمی شود. لپ تاپ گیمینگ ارزان قیمت Pavilion Gaming 15 یک بسته کامل از شرکت Hewlett Packard است.

قاب پلاستیکی فاقد استحکام است، حتی اگر کیفیت ساخت آن در کل خوب باشد. دریچه نگهداری در دسترس نیست. در عوض، صفحه پایینی باید برداشته شود تا اجزاء (SSD، RAM، درایو ذخیره دوم، ماژول Wi-Fi) ارتقا یا تعویض شوند . این کار را می توان نسبتاً آسان انجام داد. صفحه کلید چیکلت (نور پس زمینه سبز با دو مرحله) ثابت کرده است که برای استفاده روزانه مناسب است. قیمت نسبتا پایین در کیفیت نمایشگر آشکار می شود. مدل مات Full HD فقط نسبت کنتراست پایین، روشنایی و زاویه دید باریک را ارائه می دهد. دقت رنگ نیز ضعیف است. در مقابل، عمر باتری بسیار خوب یک سورپرایز است. در تست Wi-Fi ما، Pavilion 8:25 ساعت دوام می آورد که مانند بسیاری از لپ تاپ های اداری عمل می کند.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک HP Pavilion 15-DK2



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم اچ پی، لپ تاپ استوک اچ پی، لپ تاپ کارکرده اچ پی، لپ تاپ اچ پی HP Pavilion 15-DK2، خرید لپ تاپ استوک اچ پی ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 دی 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لینک خرید لپ تاپ استوک دل Dell XPS 13 9360

امتناع از سازش... شما نمی توانید همه چیز را داشته باشید ... یا می توانید؟ جدیدترین نسخه XPS 13 دل این مجموعه را در دسته های مختلف قرار می دهد، اما مهم ترین آنها قابلیت حمل است: این کوچکترین نوت بوک 13.3 اینچی است که ما بررسی کرده ایم. آیا می‌توانیم شاهد بهترین لپ تاپ فوق‌قابل حمل تا به امروز باشیم؟

این نقد و بررسی در تاریخ 07/02/2017 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

نوت‌بوک‌های گران‌قیمت اپل پس از معرفی و عرضه، مطمئناً مورد توجه قرار می‌گیرند. اما با وجود تمام محصولات فوق‌العاده‌ای که از خزانه‌های کوپرتینویی می‌بینیم، ظاهراً همیشه یک محصول دیگر منتظر است تا آن را از بین ببرد، هرچند که معرفی آن نادیده گرفته می شود. امروز، آن محصول Dell XPS 13 9360 است: یک اولترابوک که نه تنها کاملاً خیره کننده به نظر می رسد، بلکه به وضوح با بیشترین توجه به عملی بودن و عملکرد طراحی شده است. این در واقع کوچکتر و سبکتر از مک بوک ایر است، صفحه نمایش بسیار برتری دارد (با لمس اختیاری)، و دل ادعا می کند که می تواند زمان اجرای باتری بهتری را نیز ارائه دهد. همه این ها بدون کاهش عملکرد اتفاق می افتد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-XPS-13-9360-مشخصات-فنی

پیکربندی‌های مختلفی از XPS 13 9360 در دسترس هستند. از جمله آنهایی که دارای صفحه نمایش استاندارد 1080p غیر لمسی با قیمت کاملاً معقول 799 دلار هستند. اما واحد بررسی ما به طور قابل توجهی مجهزتر است. ما با قیمت 1300 دلار ، یک پردازنده Core i7-7500U اینتل، 16 گیگابایت رم، 500 گیگابایت SSD و یک صفحه نمایش لمسی Quad HD+ با مضحک ترین حاشیه نازک که تا به حال روی یک نوت بوک دیده ایم، دریافت کردیم. مانند مک بوک فوق الذکر، همه چیز در مورد XPS 13 9360 کیفیت و تامل را فریاد می زند. اما آیا این شرکت می تواند به وعده های خود عمل کند؟ با ریاضیات و علوم به عنوان شاهد، ارزیابی خود را از یک نمونه واقعا زیبا و به همان اندازه جاه طلبانه آغاز می کنیم.

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell XPS 13 9360

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-7500U دو هسته ای , فرکانس 2.7 - 3.5 GHz ,کش 4 مگابایت , معماری Kaby Lake

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 620

حافظه رم: 16GB DDR3

صفحه نمایش:13.3 اینچ 16:9, 3200*1800 پیکسل , 276 PPI, 10-point capacitive, ID: Sharp SHP144A, Name: LQ133Z1, IGZO IPS, Dell P/N: RXN49 , براق

مادربرد: Intel Kaby Lake-U iHDCP 2.2 Premium PCH

هارد: SSD,500GB NVMe  

کارت صدا: Intel Kaby Lake-U/Y PCH - High Definition Audio

پورت ها: 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 USB 3.1 Gen2, 1 Thunderbolt, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, Audio Connections: 3.5 mm headphone jack, Card Reader: SD reader

شبکه: Killer Wireless-n/a/ac 1535 Wireless Network Adapter (b/g/n = Wi-Fi 4/ac = Wi-Fi 5), Bluetooth 4.1

ابعاد: 1.5*30.4* 20.1 سانتی متر

باتری: 60وات ساعت لیتیوم یون , Polymer

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: 720p

سایر مشخصات: Speakers: Stereo, Keyboard: Chiclet, Keyboard Light: yes, Dell Product Manager, Support Assist, Norton Anti-Virus, Waves MaxxAudio Pro, 12 Months Warranty

وزن: 1.305 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 1300 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage - Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-XPS-13-9360-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell XPS 13 9360

طراحی XPS 13 دل از همان ابتدا مورد ستایش گسترده قرار گرفت. در سال 2012، ما اعلام کردیم که "پایداری و کیفیت ساخت" XPS 13 اصلی در سطح مثال زدنی بود. چیزی که باز هم در بررسی ما از رفرش Haswell در سال 2014 (که مورد عملاً مشابه بود) تکرار شد. به قول معروف، اگر خراب نیست، آن را تعمیر نکنید. اکنون که اولین طراحی مجدد مدل را می بینیم، آیا دلیلی برای نگرانی وجود دارد؟

به ندرت. برای شروع، این یک لپ تاپ واقعاً زیبا است. علیرغم تغییرات تکاملی که طراحان دل برای ایجاد آن انتخاب کرده‌اند، طرح کلی به راحتی آشنا است:با ترکیب رنگ نقره‌ای و مشکی که مدل‌های اصلی را بسیار براق و دست نخورده ساخته است. کارکرد و فرم از طریق انتخاب هوشمندانه مواد اولیه و اجرای هوشمندانه همه ملزومات ظریف، همزیستی هماهنگی دارند. از نظر زیبایی شناسی، لبه های گرد با گوشه های نوک تیزتر ترکیب شده اند و ما فکر می کنیم عالی به نظر می رسد.

با وجود یک بدنه که به طور قابل توجهی کوچکتر و تقریباً 8 درصد سبک تر است (با وزن 1.276 کیلوگرم)، XPS 13 9360 همچنان مانند یک سنگ به نظر می رسد. این در درجه اول به دلیل اولین تغییر عملکردی قابل توجه است: این واقعیت که کف فیبر کربن اکنون با یک قطعه آلومینیوم منحنی برای مطابقت با درب تعویض شده است. این امر استحکام و مقاومت بیشتری را در برابر پیچش و خم شدن ایجاد می کند، بدون اینکه به فقدان صدای نازک ضربه زدن اشاره کنیم که می تواند در طراحی قبلی با کمی فشار تحریک شود. در همین حال، درب نمایشگر نیز سفت تر از قبل به نظر می رسد و مقاومت پیچشی عالی و محافظت بسیار خوبی در برابر فشار دارد.

با این حال، فیبر کربن حذف نشده است و به پایه کف دست منتقل شده است، جایی که الگوی شطرنجی جذاب آن اثر انگشت را بهتر پنهان می کند، و ترکیب آن به خنک نگه داشتن سطح در حین کار کمک می کند. پایه هنوز چند وجهی است و دارای شیب کمی از جلو به عقب است که تایپ راحت را فراهم می کند. پایین لپ تاپ همچنان دارای همان لوگوی نقره ای XPS است که تمام برچسب های اجزا را می پوشاند، و دو پایه لاستیکی بزرگ همچنان در عرض پایه قرار دارند تا پایه را روی یک سطح محکم نگه دارند. در نهایت، لولاها حتی در هنگام تایپ و ضربه زدن محکم تر، درب نمایشگر را ثابت نگه می‌دارند. اقداماتی که معمولاً در اکثر اولترابوک‌های با صفحه‌نمایش براق مشکل ایجاد می‌کنند. تمام پایه ها پوشیده شده اند و انصافاً جایی برای انتقاد اساسی وجود ندارد.

نکته نهایی: نوت بوک را نمی توان با یک انگشت باز کرد. به دلیل استحکام لولاها، هنگام بلند کردن صفحه نمایشگر، باید واحد پایه را نگه دارید، در غیر این صورت کل لپ تاپ از روی سطح بلند می شود.

پورت های لپ تاپ استوک Dell XPS 13 9360

از آنجایی که هیچ تغییری در پورت های لپ تاپ استوک دل Dell XPS 13 9360 ایجاد نشده است، پورت Thunderbolt 3 همچنان از نیمی از سری های PCIe برای نصف سرعت تئوری Thunderbolt 3 "واقعی" استفاده می کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-XPS-13-9360-چپ

سمت چپ: آداپتور برق متناوب، USB Type-C Gen. 2 (+ Thunderbolt 3)، USB 3.0، صدای ترکیبی 3.5 میلی متری، بررسی باتری

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-XPS-13-9360-راست

سمت راست: SD Reader، USB 3.0، Noble Lock

پردازنده Intel Core i7-7500U

پردازنده Intel Core i7-7500U یک پردازنده دو هسته ای از معماری Kaby Lake است. دو هسته پردازنده با فرکانس 2.7 تا 3.5 گیگاهرتز ارائه می دهد و HyperThreading را برای کار با حداکثر 4 رشته در یک زمان ادغام می کند. تفاوت‌های معماری در مقایسه با نسل Skylake بسیار کم است، بنابراین عملکرد در هر مگاهرتز بسیار مشابه است. پردازنده شامل یک کنترلر حافظه دو کاناله DDR4 و کارت گرافیک Intel HD Graphics 620 (با فرکانس 300 تا 1050 مگاهرتز) است. این در فرآیند بهبود یافته FinFET 14 نانومتری (14 نانومتر +) در اینتل ساخته شده است. در مقایسه با Skylake Core i7-6500U قدیمی (2.5 - 3.1 گیگاهرتز)، سرعت ساعت i7-7500U تا 400 مگاهرتز بیشتر است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-XPS-13-9360-پردازنده و کارت گرافیک

کارت گرافیک Intel HD Graphics 620

کارت گرافیک Intel HD Graphics 620 (GT2) یک واحد گرافیکی یکپارچه است که می توان آن را در پردازنده های مختلف ULV (فوق کم ولتاژ) نسل Kaby Lake یافت. این نسخه "GT2" از پردازنده گرافیکی Kaby Lake تا 1050 مگاهرتز (بسته به مدل پردازنده) کلاک دارد. HD 620 به دلیل نداشتن حافظه گرافیکی اختصاصی یا کش eDRAM باید به حافظه اصلی (2x64bit DDR3/DDR4) دسترسی داشته باشد.

عملکرد دقیق HD Graphics 620 به عوامل مختلفی مانند اندازه کش L3، پیکربندی حافظه (DDR3/DDR4) و حداکثر سرعت کلاک مدل خاص بستگی دارد، اما بسیار شبیه به گرافیک قدیمی HD Graphics 520 است. این بدان معناست که فقط برخی از بازی‌های اخیر کم‌تقاضا مانند Farming Simulator 17 به صورت روان در تنظیمات کم جزئیات اجرا می‌شوند. در مقایسه با کارت های گرافیک اختصاصی، HD620 باید بین GeForce 910M و 920M از Nvidia قرار گیرد. در این کارت گرافیک برای بازی‌ها، درایورها مانند کارت‌های گرافیک GeForce به سرعت به‌روزرسانی و آزمایش نمی‌شوند.کارت گرافیک های HD Graphics 620 را می‌توان در پردازنده‌های موبایلی با توان 15 وات TDP یافت و بنابراین برای لپ‌تاپ‌های فشرده و اولترابوک‌ها مناسب است.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-XPS-13-9360-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell XPS 13 9360

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-7500U ) ، کارت گرافیک ( Intel HD Graphics 620 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell XPS 13 9360 برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. 

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-XPS-13-9360-ارتقا

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell XPS 13 9360

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell XPS 13 9360 این قابلیت را دارد که تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت هارد M.2 (2280) Single-Sided SSD را پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک Dell XPS 13 9360



:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل ، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell XPS 13 9360، خرید لپ تاپ استوک دل ,
:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 دی 1401 | نظرات ()