نقد و بررسی لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

ورک استیشن 15 اینچی کنونی Dell از ابتدا بازسازی شده است و یک کیس کاملاً جدید به همراه اجزای تجدید شده ارائه می‌دهد.اینکه Dell تا چه اندازه توانسته عملکرد، ارگونومی و تحرک را هماهنگ کند، توسط ما آزمایش شده است.

این نقد و بررسی در تاریخ 13/10/2011 در سایت نوت بوک چک منتشر شده است.

ورک استیشن Precision توسط بسیاری از کاربران به عنوان کلاس نخبه نوت بوک های سیار در نظر گرفته می شوند، زیرا دارای عملکرد بالا و ویژگی های خوب هستند و همچنین جنبه های دیگری مانند ارتقاء، قابلیت اطمینان و سازگاری را تا حدودی برآورده می کنند. در دسترس بودن طولانی مدت قطعات جایگزین، سازگاری نرم افزار تضمین شده، دوره های گارانتی سخاوتمندانه، و خدمات پشتیبانی نیز توسط سازندگان ارائه می شود، حتی اگر با قیمت مناسب. 

به تنهایی امکانات پیکربندی در فروشگاه آنلاین دل در حال حاضر به طرز شگفت آوری پیچیده است و تعداد زیادی از نیازهای فردی را پوشش می دهد. شش پردازنده دو هسته ای و چهار هسته ای مختلف، چهار نمایشگر و سه کارت گرافیک برای انتخاب در دسترس هستند. با پیکربندی کمی تنظیم شده، می توان به سرعت به قیمت 2000 یورو رسید، به خصوص که حتی ویژگی های کوچکتر مانند وب کم و صفحه کلید با نور پس زمینه نیاز به هزینه اضافی دارند. مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر و مجهزتر تا حدی از پیش پیکربندی شده‌اند و از خرده‌فروشان آنلاین مختلف در دسترس هستند. مدل بررسی‌شده ما یکی از پیکربندی‌های عملکرد بالاتر را نشان می‌دهد و یک پردازنده Intel Core i7-2820QM، گرافیک Nvidia Quadro 2000M، درایو حالت جامد ۲40 گیگابایت، Blu-ray، صفحه نمایش Full HD و موارد دیگر را ارائه می‌کند که در این مقاله به تفصیل توضیح خواهیم داد.

لینک خرید لپ تاپ استوک دل Dell Precision M4600-i7

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-مشخصات فنی

مشخصات فنی لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

 

پردازنده: مدل Intel Core i7-2820QM چهار هسته ای , فرکانس  2.3 - 3.4 GHz ,کش 8 مگابایت , معماری Sandy Bridge

کارت گرافیک: Intel Graphics HD 3000-NVIDIA Quadro 2000M

حافظه رم:  16GB DDR3  PC3-12800, 2 slots free, max. 32 GB

صفحه نمایش:15.6 اینچ ,6:9, 1080*1920 پیکسل, LGD02D9, MC6JN_156WF1, 94% sRGB, 141 dpi, , مات

مادربرد: Intel QM67

هارد: SSD,240GB  

کارت صدا: HD Audio

پورت ها: 1 Express Card 54mm, 2 USB 2.0, 2 USB 3.0 / 3.1 Gen1, 1 Firewire, 1 VGA, 1 HDMI, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, 1 eSata, 1 Docking Station Port, Audio Connections: Headphones, microphone, Card Reader: SD, 1 SmartCard, 1 Fingerprint Reader

شبکه: Intel 82579LM Gigabit Network Connection (10/100/1000MBit/s), Intel Centrino Ultimate-N 6300 AGN (a/g/n = Wi-Fi 4), Bluetooth Version unbek., Dell 5550 HSPA+

درایو نوری: Matshita BD-RE UJ242

ابعاد: 3.7*37.6* 25.6 سانتی متر

باتری: 97 وات ساعت لیتیوم یون

سیستم عامل: ویندوز 10 با معماری 64 بیت

دوربین: Webcam: 2.1 MP

سایر مشخصات: Cyberlink Power DVD, Roxio Creator Starter

وزن: 3.16 کیلوگرم

قیمت در زمان عرضه: 3800 یورو

لینک مشاهده در سایت دل: Dell homepage-Dell notebook section

 

توجه: سازنده ممکن است از قطعاتی از تامین کنندگان مختلف مانند پنل های نمایشگر، درایوها یا کارت حافظه با مشخصات مشابه استفاده کند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-طراحی

طراحی لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

همانطور که قبلا ذکر شد، این بدنه کاملاً تجدید شده است و به استثنای بسیاری از ویژگی های خوب، هیچ شباهتی با مدل قبلی Precision M4500 ندارد. آنچه به چشم می آید نمای بیرونی متالیک با طرح رنگ قهوه ای غیر معمول است. مواد به کار گرفته شده در مجموع جلوه ای قوی و باکیفیت ایجاد می کنند، اگرچه سطوح محل کار از پلاستیک ساخته شده است. هر چند هیچ کاستی در این زمینه وجود ندارد. محل استراحت کف دست محکم است، شکاف ها یکنواخت هستند و سطح احساس دلپذیری دارد. همین امر تا حدودی برای درب نمایشگر صدق می کند، که می تواند با نیرو کمی تاب بخورد، اما تاثیر بسیار قوی ای نیز بر جای می گذارد. پشت درب می تواند کمی فرورفته شود، اما در نتیجه تغییراتی در صفحه نمایش ایجاد نمی شود. لولاهای نمایشگر سفت تر از حد معمول هستند و می توان با یک دست در هر دو جهت کار کرد. باتری ادغام شده در جلو نیز در این مورد کمک می کند، زیرا وزن تعادل لازم را در زیر ناحیه استراحت کف دست فراهم می کند.

با این حال، باتری نیز مسئول اولین انتقاد واقعی است، زیرا این باتری نسبتاً شل در بدنه قرار دارد و علاوه بر این شامل یکی از پایه ها است. اگر باتری خارج شود، بدنه دیگر پایدار نیست و به سمت راست جلو پایین می‌رود. در غیر این صورت واحد پایه به دلیل حذف هرگونه پنل تعمیر و نگهداری بسیار محکم است. این یک نقطه ضعف دارد اگرچه تمام صفحه اصلی یا صفحه کلید برای تعویض یا ارتقاء قطعات باید جدا شوند. برای رسیدنسخت افزار داخلی، به عنوان مثال، هفت پیچ باید برداشته شود. هیچ شفت تعویضی برای تعویض سریع درایوها وجود ندارد. 

وزن اندازه گیری شده دستگاه بررسی شده ما تقریباً 3.2 کیلوگرم است که برای یک نوت بوک 15 اینچی نسبتاً سنگین است. به غیر از این ابعاد 376 (W) *256 (D)*36.5 (H) میلی متر نیز چندین میلی متر از حد معمول فراتر می رود. با این حال، برداشت کلی حجیم به دلیل حذف سطوح منحنی روی بدنه ایجاد می‌شود، که حداقل در بسیاری از مدل‌های رقیب، ظاهری باریک از نظر بصری ایجاد می‌کند.

پورت های لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

به دنبال این بدنه خوب، Dell یکی دیگر از نکات برجسته را در ارتباط با پورت ایجاد کرده است. در این مورد تقریباً هر چیزی که ممکن است مورد نیاز باشد در دسترس است: USB 2.0، USB 3.0، eSATA و FireWire (IEEE 1394، 4 قطبی بدون منبع تغذیه) طیف معمول لپ تاپ را به طور کامل پوشش می دهد. صرفاً FireWire 800 و Thunderbolt را می‌توان به خاطر کامل بودن اضافه کرد. برای رابط‌های اضافی یا دستگاه‌های جانبی، اسلات ExpressCard/54 نیز وجود دارد که بیش از هر چیز برای افزونه‌هایی که همیشه مورد نیاز نیستند، کاربردی است. Always on board سه امکان برای اتصال مانیتورهای خارجی وجود دارد: یک کانکتور VGA آنالوگ که عمدتاً در نمایشگرهای قدیمی یافت می شود، و همچنین دو جایگزین دیجیتال به شکل HDMI و DisplayPort.

در غیر این صورت یک کارت خوان هوشمند، یک کارت خوان SD، یک وب کم 2.1 مگاپیکسلی، شبکه گیگابیتی و البته سوکت قفل Kensington نیز وجود دارد. درایو نوری ما توسط Matshita ساخته شده است و می تواند فرمت های معمول دیسک و همچنین دیسک های Blu-ray را بخواند و بنویسد. ما همچنین ارائه جداگانه پورت های صوتی را دوست داریم که استفاده از هدست با جک های کوچک را در میان موارد دیگر ممکن می کند.

توزیع پورت ها کاملاً موفقیت آمیز بوده است. دسترسی به رابط‌های پشتی ممکن است کمی دشوار باشد، اما حداقل کابل‌های متصل مانعی برای هم ایجاد نمی کنند و یک میز مرتب را فراهم می‌کنند. همین امر در مورد پورت های طرفین نیز صدق می کند که به سمت عقب قرار گرفته اند.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-جلو

جلو: قفل نمایشگر

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-پشت

پشت: VGA، Gigabit LAN، eSATA، HDMI

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-چپ

سمت چپ: Kensington-Lock، 2x USB 2.0، FireWire، ورودی/خروجی صدا، کارتخوان، ExpressCard/54 و کارت خوان هوشمند، رایتر Blu-ray

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-راست

سمت راست: سوئیچ بی سیم، محور درایو ذخیره سازی انبوه، 2x USB 3.0، DisplayPort

ارتباطات و شبکه لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

لپ تاپ استوک Dell Precision M4600 ما دارای بلوتوث و WLAN 802.11n است. ما نتوانستیم نسخه بلوتوث را تعیین کنیم، احتمالاً این بلوتوث 3.0 است. ماژول WLAN اینتل Centrino Ultimate-N 6300 دارای سه آنتن است، قادر به کار در باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز است و از نظر تئوری می تواند تا 450 مگابیت بر ثانیه را انتقال دهد. علاوه بر این، ماژول قادر است در فواصل دورتر با اطمینان بیشتری کار کند. در هر صورت یک مودم 3G به طور جداگانه موجود است (Dell Wireless 5550، تقریباً 170 یورو)، و در دستگاه بررسی شده گنجانده شده است. اگر این گزینه انتخاب شود، کاربران باید از mSATA SSD صرف نظر کنند، زیرا تنها یک سوکت با اندازه کامل موجود است. وب کم مورد نیاز Skype & Co دارای وضوح 2.1 مگاپیکسل است و همچنین در پیکربندی اولیه گنجانده نشده است و حدود 20 یورو اضافی هزینه دارد.

امنیت لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

طبق معمول برای دستگاه های تجاری، تمام ویژگی های امنیتی مانند کارت خوان هوشمند، ماژول پلتفرم مورد اعتماد، سنسور اثر انگشت و گزینه های مختلف رمز عبور در دسترس هستند. علاوه بر این، Dell خدمات مختلف پشتیبان گیری و بازیابی را با قیمت اضافی ارائه می دهد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-کیبورد

صفحه کلید لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

مدل Dell Precision M4600 بررسی شده ما با طرح صفحه کلید انگلیسی (QWERTY) نصب شده است، با ویژگی های معمول مطابقت دارد. علائم روی کلیدها کنتراست خوبی دارند و عملکردهای ویژه را می توان به طور مستقیم پیدا کرد. به لطف نور پس‌زمینه صفحه‌کلید که بر اساس سلیقه شخصی می‌توان آن را در 5 سطح مختلف تنظیم کرد، در شرایط روشنایی محیط تاریک نیز می‌توان بدون مشکل نوشت. کارایی کلیدها خوب و بی صدا است، با حرکت کلید متوسط، و کلیدها نقطه فشار خوبی را ارائه می دهند و همچنین با اندازه استاندارد معمولی مطابقت دارند. سرانجام Dell از عرض بدنه استفاده کرده و یک عدد پد را در Precision ادغام کرده است. این کار ورود ردیف‌های پیچیده اعداد را بسیار آسان‌تر می‌کند .

به استثنای یک سوم سمت چپ، کل صفحه کلید محکم قرار دارد و جای خود را تغییر نمی دهد. در ناحیه فوق الذکر می توان با کمی فشار یک فرورفتگی قابل مشاهده را تحریک کرد. در طول آزمایش، این به هیچ محدودیتی منجر نشد، به همین دلیل است که اکثر تایپیست‌های مکرر باید با ورودی Precision نیز به خوبی کار کنند.

پد لمسی لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

تاچ پد دارای اندازه متوسط است، ویژگی سر خوردن دلپذیری را ارائه می دهد و به خوبی از قسمت استراحت کف دست جدا می شود. از حرکات معمولی پشتیبانی می کند و می تواند به صورت جداگانه پیکربندی شود. کسانی که به تاچ پد نیاز ندارند نیز می توانند آن را به طور کامل غیرفعال کنند. جایگزین تاچ پد کنترل مکان نما با PointStick است که کنترل دقیقی را فراهم می کند. در این مورد همچنین امکان پیکربندی تنظیمات برای مطابقت با ترجیحات شخصی وجود دارد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

دل چهار نوع نمایشگر مختلف برای Precision M4600 ارائه می دهد. یکی نمایشگر WXGA معمولی، یکی نمایشگر WXGA با قابلیت چندلمسی، دیگری نمایشگر Full HD و دیگری نمایشگر Full HD با پنل IPS و LED های RGB. دستگاه بررسی شده ما حاوی صفحه نمایش «عادی» Full HD است که به عنوان مثال قبلاً در Latitude E6520 با آن مواجه شده بودیم.

پیکسل های 1920x1080 با طول مورب 15.6 اینچ فضای زیادی را فراهم می کند و برای باز نگه داشتن چندین پنجره برنامه به طور همزمان بدون همپوشانی کافی است. این بسیار راحت است و برخی از پیوندهای نوار ابزار را ذخیره می کند. کسانی که تراکم پیکسلی 141 dpi را خیلی خوب می دانند، می توانند رزولوشن را به دلخواه خود تنظیم کنند، بنابراین فشار احتمالی روی چشم ها کاهش می یابد. کسانی که به طور کلی می خواهند وضوح را کاهش دهند، کمی ناامید خواهند شد. رزولوشن های احتمالی زیر Full HD عبارتند از 1280x1024 پیکسل و پایین تر، و آنهایی که بین این دو هستند، مانند 1600x900 یا 1366x768، توسط نمایشگر پشتیبانی نمی شوند.

در حال حاضر هنگام روشن کردن صفحه نمایش برای اولین بار، کیفیت آن آشکار می شود: به دلیل سطح روشنایی و کنتراست، تفاوت در مقایسه با یک صفحه نمایش استاندارد به وضوح قابل مشاهده است. با تنظیم حداکثر روشنایی، مقادیری بین 300 cd/m² و 410 cd/m² را در 9 نقطه اندازه‌گیری کردیم. این میزان روشنایی بیش از اندازه کافی است تا بتوانید راحت در داخل خانه کار کنید. به لطف سطح نمایشگر مات، کاربران همچنین می‌توانند تنظیمات ارگونومیک بیشتری را برای روشنایی انتخاب کنند، که معمولاً بین 140 تا 160 cd/m² خوشایند است، بدون ایجاد نگرانی. 

پردازنده اینتل Core i7-2820QM

سی پی یو اینتل Core i7-2820QM یک پردازنده چهار هسته ای سریع و پیشرفته برای لپ تاپ ها است. در زمان معرفی (ژانویه 2011) این سریعترین پردازنده 45 واتی بود. این پردازنده بر اساس معماری Sandy Bridge است و Hyperthreading را برای کنترل همزمان 8 رشته ارائه می دهد. در مقایسه با چهار هسته های قبلی Clarksdale، i7-2820QM اکنون در 32 نانومتر تولید می شود و یک کارت گرافیک یکپارچه و عملکردهای AES را ارائه می دهد. در مقایسه با 2720QM با کلاک کندتر، 2820QM حافظه کش سطح 3 بیشتری ارائه می دهد (8 در مقابل 6 مگابایت). معماری Sandy Bridge جانشین تکاملی معماری Arrandale است. قابل توجه ترین پیشرفت ها دستورالعمل های جدید 256 بیتی AVX، بهبود Turbo Boost و ادغام کارت گرافیک در هسته 32 نانومتری پردازنده است. علاوه بر این، کنترلر حافظه یکپارچه بهبود یافته و تا 8 گیگابایت DDR3-1333 را پشتیبانی می کند.

 
پردازنده i7-2820QM یک کارت گرافیک یکپارچه Intel HD Graphics 3000 ارائه می دهد که به وضوح سریعتر از گرافیک HD قدیمی اینتل در پردازنده های Arrandale و در سطحی با کارت های گرافیک اختصاصی سطح اولیه مانند GeForce 310M است. عملکرد Core i7-2820QM (به عنوان مثال نسخه های Cinebench) نسبت به نسل قبلی چهار هسته ای Core i7-940XM بهتر قابل توجه است. بنابراین، عملکرد باید برای بازی‌های سه بعدی مدرن و برنامه‌های کاربردی سخت کافی باشد. به لطف Turbo Boost 2.0 سریع حتی برنامه های تک رشته ای نیز بسیار سریع اجرا می شوند. رتبه نسبی TDP بالای 45 وات، استفاده از چهار هسته را فقط در لپ تاپ های 15 اینچی و بالاتر امکان پذیر می کند. با این حال، در مقایسه با نسل قبلی چهار هسته ای، TDP بهبود یافته است، زیرا اکنون کارت گرافیک یکپارچه گنجانده شده است.
لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-پردازنده و کارت گرافیک

 

کارت گرافیک NVIDIA Quadro 2000M

پردازشگر گرافیکی NVIDIA Quadro 2000M یک کارت گرافیک حرفه ای ورک استیشن مبتنی بر معماری فرمی (احتمالاً GF104 یا GF106) است. این کارت گرافیک همان مقدار سایه زن مانند GeForce GTX 460M را ارائه می دهد، اما فقط یک گذرگاه حافظه 128 بیتی برای حافظه DDR3 دارد. حافظه DDR3 به ویژه می تواند یک گلوگاه برای GPU باشد . سری Quadro درایورهای تایید شده ای را ارائه می دهد که برای پایداری و عملکرد در برنامه های حرفه ای مانند CAD، DCC، پزشکی یا رشته های تجسمی بهینه شده اند. به عنوان مثال، عملکرد OpenGL باید به طور قابل توجهی بهتر از کارت های گرافیک GeForce با مشخصات مشابه باشد.

هسته های سایه زن /CUDA با استفاده از DirectX 11 یا OpenGL 4.1 برای رندر گرافیکی و DirectCompute، OpenCL، AXE و CUDA برای محاسبات عمومی قابل دسترسی هستند. با توجه به هسته فرمی جدید، 2000M باید عملکرد بالایی را در محاسبات عمومی ارائه دهد. علاوه بر این، Nvidia Quadro 2000M با راه حل جدید استریوسکوپی NVIDIA 3D Vision Pro سازگار است. برای جابجایی خودکار بین کارت گرافیک پردازنده و Quadro 2000M از Nvidia Optimus پشتیبانی می کند. پیاده سازی این فناوری در مدل های خاص نوت بوک به فروشنده لپ تاپ بستگی دارد. Quadro 2000M با 55 وات TDP مشخص شده است و بنابراین برای لپ تاپ های 15.6 اینچی یا بزرگتر مناسب است.

عملکرد گیمینگ Dell Precision M4600-i7

با گرافیک حرفه ای ارائه شده توسط Nvidia Quadro 2000M می توان قابلیت های عملکرد در حوزه گیمینک را نیز به عنوان خوب طبقه بندی کرد. بازی‌های پرتقاضا ممکن است همیشه با وضوح کامل و یا بهترین کیفیت قابل اجرا نباشند، اما هنوز هم احتمالاً برای یک بازی آرامش‌بخش سریع کافی است. از این گذشته، یک ورک استیشن برای کار در نظر گرفته شده است. مشکلات سازگاری، که می تواند یک مشکل بالقوه به دلیل درایور Quadro خاص باشد، در طول آزمایش ظاهر نشد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-حرارت

درجه حرارت لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

حداکثر دمای 49.7 درجه سانتیگراد در صفحه پایه ورک استیشن پس از یک ساعت بارگذاری کامل ممکن است کمی گرم باشد، اما روی میز نگرانی ایجاد نمی کند. بسته به نیاز، می‌توان از طرح‌های قدرت از پیش تنظیم‌شده Dell استفاده کرد، که یک مورد خاص (کاهش سرعت ساعت به حداکثر ۱.۸ گیگاهرتز) یا Ultra Performance (حداکثر سطح خنک‌کننده) را ارائه می‌دهد. هیچ دریچه حرارتی در هیچ نقطه ای توسط ما شناسایی نشده است. هنگام انجام وظایف با بار کم، دمای حداکثر 33.8 درجه سانتیگراد به طور قابل توجهی پایین تر است و حتی امکان استفاده از نوت بوک را روی پاها فراهم می کند.

بلندگوهای لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

دو بلندگو در بالای صفحه کلید صدای نسبتاً دلپذیری را ارائه می دهند که همچنین دارای فرکانس های میان رده و باس است. در مجموع این امکان برای بهبود کیفیت صدا با کاهش دستی فرکانس های بالای اغراق آمیز فراهم می کند. ولوم را می توان به طور دقیق کنترل کرد و همچنین حداکثر سطح بدون تحریف خوب 81 دسی بل (A) را فراهم می کند. کیفیت ممکن است به خوبی بلندگوها یا هدفون های خارجی نباشد، اما هنوز برای این کلاس دستگاه قابل قبول است.

عمر باتری لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

دل به طور کلی سه باتری مختلف برای Precision M4600 ارائه می دهد. فروشگاه آنلاین در حال حاضر فقط به ورک اسیتشن اجازه می دهد تا به باتری کوچک 60 وات ساعتی مجهز شود. لپ تاپ استوک بررسی شده ما از باتری 97 وات ساعتی (143 یورو، 451-11742) استفاده می کند و یک باتری 87 وات ساعتی دیگر (132 یورو، 451-11744) در حال حاضر فقط به عنوان لوازم جانبی یا از سایر خرده فروشان آنلاین در مدل های از پیش تنظیم شده موجود است.

مصرف برق اندازه گیری شده با برق متصل از حداقل 12.3 وات تا 104 وات با بار متوسط، تا حداکثر 156.7 وات با بار کامل است. این برق را می توان همیشه توسط آداپتور AC 180 وات تامین کرد. دریچه گاز به دلیل آداپتور AC با رتبه بسیار پایین، مانند لنوو ThinkPad X220 یا Apple MacBook Pro، توسط ما شناسایی نشد.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-کاربری

کاربری لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

با توجه به سی پی یو ( Intel Core i7-2820QM ) ، کارت گرافیک ( Nvidia Quadro 2000M 2GB GDDR3 ) و همچنین قابلیت ارتقا، لپ تاپ استوک دل Dell Precision M4600  برای کاربری های زیر مناسب است.

توصیه فروشگاه آرالپ این است که قبل از خرید از طریق واتساپ شرکت مشاوره خرید انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

قابلیت ارتقا لپ تاپ استوک Dell Precision M4600-i7

قابلیت ارتقا نسبت به توان سی پی یو و مادربرد در تمام لپ تاپ ها وجود دارد .شرکت های سازنده لپ تاپ این قابلیت را در اختیار کاربران قرار می دهند تا چند سالی به راحتی بتوانند لپ تاپ خود را با برنامه های روز سازگار نگه دارند. لپ تاپ استوک دل Dell Precision M4600 این قابلیت را دارد که تا 32 گیگابایت رم و دو هارد را هم زمان پشتیبانی کند. فروشگاه آرالپ این امکان را فراهم کرده که قبل از خرید بتوانید لپ تاپ مورد نظرتان را ارتقا دهید. 

توجه داشته باشید سی پی یو و کارت گرافیک در لپ تاپ قابل ارتقا نیست.

لپ-تاپ-استوک-دل-Dell-Precision-M4600-i7-جمع بندی

جمع بندی 

ورک استیشن "کوچک" دل از همه لحاظ تحت تاثیر قرار می دهد. نویز سیستم نه تنها برای دستگاه‌های حرفه‌ای از این نوع بسیار کم است، بلکه تضمین می‌کند که Precision M4600 به‌رغم اجزای عملکرد بالا، عموماً یکی از نوت‌بوک‌های بسیار کم صدا است. این به لطف Nvidia Optimus، یک سیستم خنک کننده موفق و SSD تقریباً کاملاً بی صدا امکان پذیر شده است.

این واقعیت که این موفقیت به قیمت گرمای تولید شده یا قابلیت های عملکردی تمام نمی شود، جنبه دیگری است که به نفع کیفیت Dell Precision است. نتایج آزمایش در سطح بسیار بالایی قرار دارند و همچنین در طول بار ثابت پایدار می مانند. در حالی که عملکرد پردازنده در همه زمینه ها تأثیر می گذارد، تراشه گرافیکی حرفه ای Nvidia Quadro می تواند نقاط قوت خود را با برنامه های CAD نشان دهد. نقطه ضعف کوچک: وقتی باتری کار می کند، عملکرد گرافیکی کاهش می یابد.

صفحه نمایش ویژگی های مثبت بسیاری را ارائه می دهد و در میان انواع متوسط ​​​​بالاتر که در حال حاضر برای نوت بوک ها در دسترس هستند، تعلق دارد. بسیار روشن، با کنتراست خوب، و سطح صفحه نمایش مات ، همه ویژگی هایی که با نور ناهموار صفحه نمایش خدشه دار می شوند، که بسته به منطقه کاربردی می تواند قابل توجه باشد. محدودیت‌های کوچک‌تر مانند دسترسی به اجزای داخلی دشوار، یا ماژول از دست رفته را می‌توان با توجه به انتخاب مثالی پورت ها و امکانات پیکربندی نادیده گرفت. 

منبع: نقد و بررسی لپ تاپ استوک دل Dell precision m4600 i7





:: برچسب‌ها: لپ تاپ دست دوم دل ، لپ تاپ استوک دل، لپ تاپ کارکرده دل، لپ تاپ دل Dell Precision M4600-i7، خرید لپ تاپ استوک ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: