علت داغ کردن لپ تاپ و راه های رفع آن
نوشته شده توسط : vazgen avanesian

لپ ‌تاپ‌ ها جمع ‌و جور و کوچک هستند و اجزای داخلی آن ها به هم نزدیک است. فضای تهویه کمی درون آنها وجود دارد که می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شود. تقریبا همه لپ تاپ های استوک با مشکل داغ شدن مواجه هستند. برای مراقبت از لپ تاپ و اگر می خواهید لپ تاپ شما تا حد ممکن عمر طولانی داشته باشد و از خطراتی که می تواند اطلاعات شما را روی هارد دیسک به خطر بیندازد، دوری کنید باید علت داغ کردن لپ تاپ خود را پیدا کرده و آن را رفع کنید. علاوه بر این، داغ شدن بیش از حد لپ تاپ مشکلی است که استفاده شما را تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا گاهی اوقات آنقدر داغ می شود که به سختی می توانید دست خود را روی آن نگه دارید و قدرت پردازش آن کاهش می یابد.

برای دیدن لیست موجودی لپ تاپ های استوک ارزان آرالپ کلیک کن

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

داغ شدن بیش از حد لپ تاپ

علت داغ شدن بیش از حد لپ تاپ استوک چیست؟

خنک کننده یا فن ناکافی دلیل اصلی گرمای بیش از حد است. دلایل بالقوه دیگری نیز وجود دارند که موجب بروز این اتفاق می شوند اما فن ناکافی یکی از دلیل اصلی این مشکل است. دلایل زیادی وجود دارد که می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ شود. بنابراین استفاده از آن در محیطی تمیز و عاری از گرد و غبار و دود یا رطوبت بسیار مهم است. در عین حال توصیه می شود با ظاهر شدن اولین علائم گرمازدگی سریعا وارد عمل شده و با یک تیم خدماتی مشورت کنید تا بهترین راهنمایی ها را برای رفع مشکلات لپ تاپ انجام دهند.

  • فن خراب است

فن خراب به طور خودکار منجر به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ می شود. فن به حفظ دمای معمولی کمک می کند و در صورت خراب بودن یا گرفتگی لپ تاپ آسیب می بیند. با استفاده از یک تیم مجرب که در سرویس کردن لپ تاپ تخصص دارند به راحتی می توان آن را تمیز یا تعویض کرد.

  • گرد و غبار داخل لپ تاپ وجود دارد

یکی از شایع ترین دلایل داغ شدن بیش از حد لپ تاپ انسداد ناشی از گرد و غبار است. هنگامی که دریچه ها مسدود هستند و تهویه به درستی انجام نمی شود دمای داخل دستگاه افزایش می یابد.

  • دمای اتاق خیلی بالاست

در کنار دمای بالایی که در داخل لپ تاپ مشاهده می شود، علت داغ کردن لپ تاپ می تواند ناشی از دمای بالای اتاقی که از آن استفاده می کنید باشد. در طول تابستان سعی کنید محیط را تا حد امکان خنک نگه دارید، اگر این امکان وجود ندارد، یک فن با کیفیت  تهیه کنید .

  • سطحی که لپ تاپ روی آن قرار می گیرد

شاید شایع ‌ترین علت داغ کردن لپ‌ تاپ، استفاده از آن بر روی سطوح نرم مانند بالش، پتو، مبل‌ها و لباس‌ها باشد که می ‌تواند به ‌طور تصادفی دریچه ‌های فن ‌ها را مسدود کرده و جریان هوای لپ‌ تاپ را نیز مسدود می کند. سطوح مناسبی وجود دارند که می توانید لپ تاپ را روی آنها قرار دهید تا کار یا بازی کنید. سطوحی که مانع از هواگیری دستگاه می شوند را انتخاب نکنید. به عنوان مثال، اگر لپ تاپ را روی تخت، روی سطوح نرم، پنبه، خز یا انواع دیگر منسوجات نگه دارید، دریچه های هوا مسدود می شوند.  بنابراین، لپ تاپ باید در یک سطح صاف، روی یک ماده سخت و تمیز نگه داشته شود.

برای دیدن لیست قیمت لپ تاپ دست دوم آرالپ کلیک کن

علت داغ کردن لپ تاپ

علت داغ کردن لپ تاپ

  • مشکلات سخت افزاری داخلی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است در صورت داغ شدن بیش از حد لپ تاپ با آن مواجه شوید مربوط به قطعات داخلی و سخت افزار دستگاه است. بنابراین، افزودن قطعات جدید مانند حافظه رم، کارت گرافیک یا نصب هارد دیسک می تواند منجر به خرابی لپ تاپ شود. برخی از اجزای جدید با اجزای قدیمی سازگار نیستند یا ممکن است خراب شوند.

جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

برای جلوگیری از مشکلاتی که منجر به داغ کردن لپ تاپ می شود، می توانید از آن در یک منطقه تمیز و دارای تهویه استفاده کنید. لپ تاپ را روی یک سطح صاف قرار دهید، به طوری که بین قسمت پایینی لپ تاپ و سطحی که روی آن قرار دارد، فضایی وجود داشته باشد. اگر عادت دارید لپ تاپ خود را روی تخت، روی فرش یا حتی روی پاهای خود نگه دارید، این امر می تواند باعث گرم شدن آن شود. دومین کاری که توصیه می شود سرویس کردن دوره ای لپ تاپ از گرد و غبار است. تجهیزات باید با دقت جدا شوند و تمام گرد و غبار انباشته شده در داخل آن پاک شوند.

تمیز کردن حرفه ای لپ تاپ

تمیز کردن حرفه ای لپ تاپ

علت داغ کردن لپ تاپ می تواند نبود فن خارجی نیز باشد. راه حل موقت دیگر خرید یک خنک کننده خارجی است که زیر لپ تاپ قرار می گیرد. با این کار می توانید لپ تاپ را روی تخت یا روی پاهای خود نگه دارید. اما هنگام خرید فن دقت کنید که فن کوچکتر از لپ تاپ شما نباشد.

برای مشکلات عمده و فهمیدن علت داغ کردن لپ تاپ، پیشنهاد می کنیم با یک تیم حرفه ای در این کار تماس بگیرید. از یک تشخیص حرفه ای جهت اطلاعات در مورد علت داغ کردن لپ تاپ در مدت زمان بسیار کوتاه استفاده کنید.

برای دیدن لیست موجودی کیس های استوک آرالپ کلیک کن

آیا می توان مشکل داغ کردن لپ تاپ را با نرم افزار رفع کرد؟

اگر هیچ یک از راه ‌حل ‌های سخت ‌افزاری منجر به بهبودی پایدار نشد و نتوانستید علت داغ کردن لپ تاپ را متوجه شوید می ‌توانید به راه ‌حل‌ های نرم‌ افزاری که به عملکرد و مصرف انرژی لپ ‌تاپ شما می ‌پردازند نیز روی بیاورید. می توانید روشنایی صفحه را کاهش دهید یا سرعت ساعت CPU را کاهش دهید. در ویندوز، آندرکلاک یا آندرولتینگ در بایوس انجام می شود، اما با ابزارهای نرم افزاری نیز قابل کنترل است.

سرویس حرفه ای لپ تاپ

سرویس حرفه ای لپ تاپ

اهمیت سرویس کردن لپ تاپ برای جلوگیری از داغ کردن بیش از حد سیستم

مشکل اصلی لپ تاپ داغ شدن بیش از حد آن است. این پدیده در حین کار رخ می دهد، به خصوص زمانی که لپ تاپ از منابع زیادی استفاده می کند. این اتفاق هنگامی که با گرد و غبار و پرزهای انباشته شده ترکیب می شود در طول زمان می تواند منجر به خرابی دائمی لپ تاپ شود. علت اصلی تجمع گرد و غبار روی اجزای لپ تاپ ، سیستم خنک کننده آن است که از طریق تهویه گرد و غبار را جذب کرده و روی پره ها، روی مادربرد و سایر اجزاء می نشیند.

بهترین راه حل تمیز کردن خنک کننده لپ تاپ از گرد و غبار است. این تمیز کردن باید بسیار مکرر باشد. در صورت استفاده معمولی، باید هر 6 ماه یک بار لپ تاپ خود را سرویس کنید. این کار باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. به هیچ وجه خودتان این کار را انجام ندهید چرا که ممکن است لپ تاپ تان خراب شود. اگر در محیط های پر گرد و غبار کار می کنید، سرویس کردن باید حتی یک بار در ماه انجام شود. این اقدام فوق العاده مفید است و می تواند لپ تاپ شما را از بسیاری از مشکلات بزرگتر و گرانتر که مطمئناً به مذاق هیچکس خوش نمی آید نجات دهد.

کلام پایانی

اگر لپ تاپ دست دوم خریداری کرده اید و نگران گرم شدن آن هستید توصیه می کنیم لپ تاپ خود را برای تمیز کردن حرفه ای به دست تکنسین های حرفه ای در این کار بسپارید. آن ها لپ تاپ شما را بسته به پیچیدگی مدل و برند آن تمیز می کنند.

مطالب مرتبط: 





:: برچسب‌ها: داغ شدن لپ تاپ، سرویس دوره ای لپ تاپ، سرویس سالانه لپ تاپ، دلایل داغ شدن لپ تاپ، رفع داغ شدن لپ تاپ ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: